الفبای حمایت‌گری

حمایت از جامعه ال‌جی‌بی‌تی یک قدم بعد از شناخت و کنجکاوی در مورد این جامعه‌ است. زمانی که اطلاعات اولیه‌ای در این مورد بدست آوردیم و از تبعیض و خشونت علیه این‌ جامعه آگاه شدیم و تصمیم گرفتیم جلوی آن را بگیریم، باید بدونیم مسئولیتمون چندبرابر میشه.
مهمه طریقه صحیح حمایت رو یاد بگیریم که حمایتمون تاثیرگذار و در جهت افزایش مشاهده‌پذیری و ایجاد فضای امن برای این جامعه باشد.
این مطلب از مجموع بحث‌هایی در رومی در کلاب IRAN LGBTIQA+ در کلاب هاوس گردآوری شده که افراد جامعه ال‌جی‌بی‌تی نظرات خودشون در در مورد الفبای حمایتگری ارائه دادند.
در این مطلب الفبای حمایتگری رو توضیح دادیم، این موارد رو بخونید و برای کسانی که از این جامعه حمایت می‌کنند بفرستید.

 

۱.ادبیات مربوط به جامعه ال‌جی‌بی‌تی را بشناسیم:

اولین و مهم‌ترین قدم برای حمایت از جامعه ال‌جی‌بی‌تی آشنایی با مفاهیم و ادبیات این حوزه است.

حتما از خودتون پرسیدید که چرا بچه‌های ال‌جی‌بی‌تی اینقدر روی استفاده از کلمات این حوزه حساس و «گیر» هستند؛ 

تاثیر مخرب و ضربه‌هایی که افراد ال‌جی‌بی‌تی از ادبیات و نحوه صحبت کردن جامعه سیس-دگرجنسگرا درباره گرایش جنسی و هویت جنسیتی و جنسی‌شان می‌خورند گاهی تا آخر عمر افراد را درگیر و تراماتایز میکند.

*یادمان باشد جامعه ال‌جی‌بی‌تی تعیین میکند چه کلماتی قابل قبول و چه کلمات و مفاهیمی مردود و منسوخ هستند. 

۲. گوش شنوا داشته باشیم.

 دغدغه‌ها و مطالبات جامعه ال‌جی‌بی‌تی را بشنویم.
جامعه ال‌جی‌بی‌تی به قیم نیاز ندارند، به شنیده شدن و توانمندسازی برای تقویت صدایشان نیاز دارند. جامعه سیس-دگرجنسگرا باید صدای افراد جامعه ال‌جی‌بی‌تی را تقویت کنند و این فقط و فقط با تریبون دادن به خودِ جامعه ال‌جی‌بی‌تی ممکن‌ است.

۳.پرسشگری از طریق منابع معتبر قبل از اعلام نظر.

پرسش‌گری خوب است اما باید بدانیم که افراد ال‌جی‌بی‌تی موظف نیستند مدام خودشان را به بقیه توضیح بدهند، اگر می‌خواهیم اطلاعاتمان بالا برود تا بدانیم چطور یک فضای امن ایجاد کنیم یا در جهت شناخت جامعه از افراد ال‌جی‌بی‌تی اقدام کنیم، اول باید مسئولیت خودمان را در قبال کسب آگاهی بدانیم و در قدم اول از منابع معتبر اطلاعات اولیه را کسب کنیم.

if you can ask google, don’t ask people


۴.همدلی و حمایت گری به جای دلسوزی.

همدلی و همبستگی با دلسوزی متفاوت است، جامعه ال‌جی‌بی‌تی هیچ نیازی به دلسوزی ندارد بلکه همبستگی جامعه حامی برایش مهم است. اینکه دغدغه‌های ما شنیده شود به آن‌ها اهمیت داده شود و از همه مهم‌تر عباراتی مثل: «این‌ها دست خودشون نیست اینجوری به دنیا میان» و «گناه دارن»  به کار برده نشود. از «این‌ها»، «این بچه‌ها» و … هم برای خطاب قرار دادن جامعه ال‌جی‌بی‌تی خودداری کنیم.

 

۵.واگذاری تریبون به جامعه به حاشیه رانده شده.

اینکه افراد حامی در مورد موضوعات مربوط به جامعه ال‌جی‌بی‌تی صحبت کنند خیلی خوب است اما باید بدانیم که تا زمانی که می‌توانیم این تریبون را به خود این جامعه بدهیم بهتر است بگذاریم خودشان صحبت کنند. یعنی اگر می خواهیم لایو بگذاریم یا جلسه‌ای ترتیب بدهیم از یک فرد ال‌جی‌بی‌تی برای بیان دغدغه ها و موضوعاتشان دعوت کنیم.

۶.تعهد به عدالت اجتماعی.

توضیح: ما برای اینکه بخواهیم از جامعه ال‌جی‌بی‌تی حمایت کنیم باید عمیقا به حقوق برابر انسان‌ها اعتقاد داشته باشیم، اینکه بگوییم «من همجنسگراها رو پذیرفتم اما نباید تو خیابون دست هم رو بگیرن» در اصل حمایت شما را نقض می‌کند چون انسان ها دارای حقوق برابر هستند و ما اگر ادعا می کنیم از جامعه‌ای که حقوقشان زیر پا گذاشته شده حمایت می کنیم، نباید اصل برابری را زیر پا بگذاریم.

 

۷.انتقاد از نقش خود به عنوان اکثریت.

اکثریت که در مقابل اقلیت قرار میگیرد متشکل از جامعه‌ای است که امتیازها و امکاناتی در اختیار داشته تا بتواند به زندگی خودش ادامه دهد حقوق اجتماعی و انسانیش نسبت به جامعه‌ اقلیت و به حاشیه رانده شده بیشتر رعایت شده. حالا یک فرد حامی به عنوان بخشی از آن اکثریت باید به آن امتیازات و امکاناتش واقف باشد و آن‌ها را بشناسد که بتواند تشخیص بدهد چه امکاناتی از جامعه اقلیت سلب شده

 

۸.پرسشگری به جای قضاوت و اعلام نظر.

اگر سوالی داریم و با اینکه منابع را مطالعه کردیم به جوابش نرسیدیم، مهم است که آن سوال را با صورتبندی مناسب بیان کنیم. نظر شخصی خودمان را به جای اینکه در مورد چیزی که نمی‌دانیم سوال کنیم، اعلام نکنیم. مثلا ما در مورد همجنسگرایان به اطلاعات دسترسی پیدا کردیم اما در مورد دوجنسگرایان هنوز به آگاهی نیاز داریم. به جای اینکه بگوییم «من همجنسگرایان رو درک می‌کنم اما به نظرم دوجنسگرایان سردرگمن»، بپرسیم «میشه در مورد دوجنسگرایان به من بیشتر توضیح بدی؟!»

۹.حمایت غیرمشروط از تمام گروه های متعلق به جامعه ال.جی.بی.تی

حمایت از یک جامعه به حاشیه رانده شده با اعتقاد به حقوق برابر هیچ شرط و شروطی ندارد، اینکه بگوییم از افراد ترنس حمایت می کنم ولی از همجنسگراها نه، خلاف اعتقاد به برابری است.

 

 ۱۰.پذیرش هویت های متفاوت افراد از جمله هویت سیاسی و مذهبی در کنار هویت جنسی و جنسیتی

هویت جنسی و جنسیتی افراد ال‌جی‌بی‌تی فقط یکی از هویت‌های یک فرد است، یک فرد ترنس می‌تواند به گروه سیاسی خاصی تعلق داشته باشد یا به مذهب خاصی اعتقاد داشته باشد و در مورد آن صحبت کند. اینکه مثلا یک فرد لزبین سیاستمدار باشد یا یک گی مسلمان باشد، هیچ تناقضی با هم ندارند! اگر یک فرد ترنس در جنبش کارگری فعال باشد دغدغه‌مندی خود را در رابطه با هویت دیگرش نشان میدهد.

 

۱۱.  باید و نباید و شرط و شروط برای حمایت تعیین نکنیم.

«من از ترنس‌های خوب و همجنسگراهای واقعی حمایت می‌کنم» برای حمایت از یک جامعه نباید شرطی تعیین کنیم، اگر به برابری انسان‌ها و به رسمیت شناختن حقوق افراد ال‌جی‌بی‌تی معتقدیم باید بدانیم دیگر در جایگاهی نیستیم که برای افراد شرط و شروط تعیین کنیم! مثلا نگوییم « اگه با عصبانیت و خشم برخورد کنید کسی ازتون حمایت نمیکنه!

۱۲.ارزشمند دیدن تجربه های زیست متفاوت

 

۱۳.کمک به ایجاد فضای امن برای این جامعه

در مقابل شوخی های ال‌جی‌بی‌تی ستیز سکوت نکنید، ضمایر افراد را به رسمیت بشناسید و آن‌ها را با اسم و ضمیر انتخابی آنها صدا بزنید، در مقابل تبعیض و سرکوب افراد ال‌جی بی‌تی سکوت نکنید.

 

۱۴.از اشتباهاتمان درس بگیریم و آنها را تکرار نکنیم.

اگر اشتباهی در بیان یا رویکردمان بود و به ما تذکر دادند، خوب است که یاد بگیریم و با مقاومت و بی اعتنایی دوباره همان اشتباه را تکرار نکنیم. مثلا اگر از کلمه‌ی توهین آمیزی استفاده کردیم و به ما تذکر دادند، به جای اینکه بگوییم «بحث مهمتر از ادبیات و کلماته» یاد بگیریم که دفعه بعد از آن کلمه استفاده نکنیم! مثلا «دگرباش!» بابا ما دیگری نیستیم! برای حمایت‌گری اول باید این نکته را در نظر داشته باشید.

 

 

دستک الیفباسی

۱-ل‌گ‌ب‌ت‌آی+ توپلومونون ادبیاتینی تانیاق

ل‌گ‌ب‌ت‌آی+ توپلومونا دستک اولمانین بیرینجی و اَن اؤنملی آددیمی، بو ساحه‌نین ادبیاتی و قاوراملارینی تانیماقدیر.

موحتملن اؤزونوزدن سوروشموشسونوز کی ل‌گ‌ب‌ت‌آی+ توپلومونا عایید شخص‌لر بو ساحه‌نین تئریملری اوزه‌رینده نییه بو قدر حساس و «تاخیلمیش»لار؛

ل‌گ‌ب‌ت‌آی+ شخص‌لر، سیس‌ و هتروسکسوال شخص‌لرین جینسی یؤنلیم و جینسی/جینسیتی کیملیکلری ایله ایلگیلی ادبیات و دانیشیق طرزلریندن آلدیقلاری ییخیجی تاثیرلر و ضربه‌لر، بعضن اونلاری حیاتلارینین سونونا قدر اوغراشدیریب و تراماتیزه ائتمکده‌دیر.

اونودمایاق کی ل‌گ‌ب‌ت‌آی+ توپلومو هانسی کلمه‌لرین قبول ائدیجی و هانسی کلمه‌لرین اسکی و تاریخی کئچمیش اولدوغونو معین ائتمکده‌دیر.

 

۲-دینله‌ییجی قولاغیمیز اولسون

ل‌گ‌ب‌ت‌آی+ توپلومونون طلب‌لری و قایغی‌لارینا قولاق آساق.

ل‌گ‌ب‌ت‌آی+ توپلومونون قیمه احتیاجی یوخدور. سس‌لرینی گوجلندیرمک اوچون دینلنمه‌یه و گوجلنمه‌یه احتیاجلاری وار. سیس و هتروسکسوال توپلوم ل‌گ‌ب‌ت‌آی+ توپلومون سسینی گوجلندیرمه‌لی‌دیرلر و بو سادجه و سادجه ل‌گ‌ب‌ت‌آی+ توپلومونون اؤزونه تریبون وئرمکله مومکوندور.

 

۳-فیکیر بیلدیرمه‌دن اؤنجه اعتیبارلی قایناقلاری قول‌لاناراق سوال ائتمک

سوال ائتمک یاخشی‌دیر اما ل‌گ‌ب‌ت‌آی+ شخص‌لرین دواملی اولاراق اؤزلرینی باشقالارینا آچیخلاماق مجبوریتینده اولمادیق‌لارینی بیلمک لازیمدیر. اگر گوونلی بیر اورتام یارادماق اوچون معلوماتیمیزین چوخالماسینی ویا ل‌گ‌ب‌ت‌آی+ شخصلرین توپلوم طرفیندن تانینماسی اوچون آدیم آتماق ایسته‌ییریک، ایلک اولاراق بیرینجی ال قایناقلاردان بیرینجیل معلوماتلاری الده ائتمک مسولیتیمیزی بیلمه‌میز گره‌کیر.

 

۴-آجیماق یئرینه ائمپاتیا و دستک

ائمپاتیا و دستک آجیماقلا فرقلی‌دیر. ل‌گ‌ب‌ت‌آی+ توپلومونون هئچ بیر شکیلده آجیماغا احتیاجی یوخدور بلکه دستکچی توپلومون دایانیشماسینا احتیاجی واردیر. قایغیلاریمیز ائشیدیلسین، اهمیت وئریلسین و هر شئی‌دن اؤنملی «اؤز ال‌لرینده دئییل بونلار بئله دوغولورلار»، «یازیق‌دیرلار» کیمین جمله‌لر قول‌لانیلماسین. «بونلار»، «بو شخص‌لر» و … کیمین کلیمه‌لردن ده ل‌گ‌ب‌ت‌آی+ توپلومونو خیطاب ائتمکدن چکینمه‌لی‌ییک.

 

۵-مارگینال‌لشمیش توپلوما تریبون وئرمک

دستکچی شخص‌لرین ل‌گ‌ب‌ت‌آی+ توپلومو ایله ایلگیلی قونولار حاق‌قیندا دانیشماقلاری یاخشی‌دیر اما مومکون اولدوغو قدر تریبونی بو توپلومون اؤزونه وئرمه‌ک داها یاخشی‌دیر. اؤرنک اولاراق اگر جانلی یایین یا توپلانتی وارسا بو قایغی‌لار و قونولاری دانیشماق اوچون بیر ل‌گ‌ب‌ت‌آی+ توپلومونا عایید شخص‌دن دعوت ائدک.

 

۶-سوسیال عدالته صادیق قالماق

ل‌گ‌ب‌ت‌آی+ توپلومونا دستک اولماق اوچون، اینسان‌لارین برابرلیک حقوقونا دریندن اینانمامیز گره‌کیر. «من ائشجینسل‌لری قبول ائدیرم اما کوچه‌لرده ال اله گزمه‌مه‌لی‌دیرلر» کیمین جمله‌لر اصلینده سیزین دسته‌یینزی پوزماقدادیر چونکی اینسان‌لار برابرلیک حقوقونا صاحیب‌دیرلر و بیز اگر حقوقلاری گؤرمزدن گلینن توپلوما دستک اولماق ایسته‌ییریک، برابرلیک حقوقونو پوزمامامیز گره‌کیر.

 

۷-چوخلوق اولاراق اؤز رولوموزو تنقید ائتمک

آزینلیغین قارشیسیندا اولان چوخلوق، حیاتینا دوام ائتدیرمک اوچون آوانتاژلارا و ایمکانلارا صاحیب اولان توپلوم، آزینلیق و مارگینال‌لشمیش توپلوم‌لا قیاس‌دا داها چوخ اینسانی و سوسیال حقوقلارا صاحیب اولان توپلوم‌دور. چوخلوغا عایید اولان دستکچی بیر شخص ایسه آزینلیقلارین محروم قالدیغی بو آوانتاژلاری و ایمکانلاری بیلمه‌لی‌دیر.

 

۸-حؤکم وئرمک و فیکیر بیلدیرمک یئرینه سوال ائتمک

اگر قایناقلاری اوخومامیزا رغمن جاوابینی آلامادیغیمیز بیر سوالیمیز وار، او سوالی دوغرو بیر شکیلده سوروشمامیز اؤنملی‌دیر. شخصی باخیشیمیزی بیلمه‌دیغیمیز شئی‌یین جاوابی اولاراق اورتایا قویمامالی‌ییق. اؤرنک اولاراق، بیز ائشجینسل‌لر حاققیندا معلومات الده ائده بیلدیک اما بی‌سکسوال‌لار حاققیندا هله ده معلوماتا احتیاجیمیز وار. «من ائشجینسل‌لری آنلاییرام اما منه گؤره بی‌سکسوال‌لار قرارسیزلار» یئرینه «منه بی‌سکسوال‌لار حاققیندا داها چوخ آچیخلاما وئره بیلرسنیز می؟» سوالینی سوروشاق.

 

 

۹- ل‌گ‌ب‌ت‌آی+ توپلومونا عایید بوتون قوروپ‌لاری شرطسیز دستکلمک

برابرلیک حقوقونا ایناناراق مارگینال‌لشمیش بیر توپلومو دستکلمک هئچ بیر شرطه باغلی دئییل. ترنس‌لری دستک‌له‌ییریک اما ائشجینسل‌لری یوخ، برابرلیک حقوقونون عکسینه‌دیر.

 

۱۰-جینسی و جینسیتی کیملیگین یانیندا سیاسی و مذهبی کیملیک کیمین شخص‌لرین فرقیلی کیملیک‌لرینی ده قبول ائتمک

ل‌گ‌ب‌ت‌آی+ شخص‌لرین جینسی و جینسیتی کیملیک‌لری بو شخص‌لرین کیملیک‌لرینین سادجه بیری‌دیر. ترنس بیر شخص فرقیلی سیاسی قوروپ‌لارا و یا فرقیلی مذهبه عایید اولوب اونون حاققیندا دانیشا بیلر. لزبین بیر شخصین سیاستچی و یا گی بیر شخصین مسلمان اولدوغو کیمین. بونلار بیر بیری ایله چاتیشماماقدادیر. اگر ترنس بیر شخص ایشچی موجادیله‌سینده آکتیوسه، باشقا بیر کیملیگی ایله قایغیسینی گؤسترمکده‌دیر.

 

۱۱-دستک اوچون شرط و اولمالی/اولمامالی معیین ائدیلمه‌ملی‌دیر

«من یاخشی ترنس‌لری و گرچک ائشجینسل‌لری دستک‌له‌ییرم» بیر توپلومو دستکلمک اوچون هئچ بیر شرط قوشمامالی‌ییق. اگر اینسان‌لارین برابرلیک حقوقونا و ل‌گ‌ب‌ت‌آی+ شخص‌لرین حقوقونون رسمی‌لشمه‌سینه اینانیریق، اینسان‌لارا شرط قوشاجاق مقام‌دا اولمادیغیمیزی بیلمه‌میز گره‌کیر! اؤرنک اولاراق «اگر عصبی و آگرئسیو داورنساز کیمسه سیزی دستکله‌مز» دئمه‌مه‌لییک.

 

۱۲-فرقیلی حیات تجروبه‌لرینی دیرلی گؤرمک

 

۱۳-بو توپلوما گوونلی اورتام یارادماغا یاردیم ائتمک

ل‌گ‌ب‌ت‌آی+ توپلومونو هدف آلان ظارافاتلارین قارشیسیندا سس‌سیز قالمایین. شخصلرین خیطاب ائتمک ایستدیکلری ضمیرلری رسمیته تانیین و اونلارا ایستدیکلری آد و ضمیرلرله سس‌لنین. ل‌گ‌ب‌ت‌آی+ توپلومونون آیری-سئچکیلیک و باسدیریلماسی‌نین قارشیسیندا سس‌سیز قالمایین.

 

 

۱۴-سهولریمیزدن درس آلاق و اونلاری تکرار ائتمه‌یک

اگر دانیشیق و داورانیشیمیزدا بیر سهو وارسا و بیزی بو قونودا اویاردیلارسا، اؤیرنیب و دیرنمک یا اعتیناسیز داورانماقلا عینی سهوی تیکرار ائتمه‌ملییک. اؤرنک اولاراق اگر آشاغیلاییجی بیر کلیمه‌ قول‌لانمیشساق و بیزی اویارمیشلارسا، «قونو، ادبیات و کلمه‌لردن داها اؤنملی‌دیر» دئمک یئرینه، اؤیرنک و بیر داها او کلمه‌نی قول‌لانمایاق. اؤرنک اولاراق «اؤتکی»! بیز اؤتکی دئییلیک! دستک اولماق اوچون ایلک بونو دیقته آلمالییق.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *