کشف ارتباط مستقیم میان هوش پایین و همجنسگراستیزی توسط دانشمندان

همان‌طور که همه‌مان حدس می‌زدیم، و حالا توسط یک پژوهش علمی در دانشگاه کویینزلند استرالیا هم اثبات شده‌است، ارتباط مستقیمی میان درجه هوش پایین/کم‌هوشی و داشتن رویکردهای تبعیض‌آمیز، خشن و مبتنی بر پیش‌فرض نسبت به زوج‌های هم‌جنس وجود دارد.

 البته پیش‌تر و در سایر مراکز تحقیقاتی آمریکایی هم پیوند میان آی‌کیوی پایین و طرفداری از نظرگاه‌های مبتنی بر تبعیض و پیش‌فرض، مانند نژادپرستی یا همجنسگراستیزی، نشان داده شده بود. اما اکنون نتایج مشابهی در کشورهایی جز ایالات متحده هم به دست می‌آید.

فرانسیسکو پرالس، مؤلف پژوهش مذکور چاپ شده در مجله‌ی هوش  Intelligence ، اشاره می‌کند که علی‌رغم اهمیت و به‌روز بودن این موضوع، تحقیقات زیادی درباره نسبت میان ال‌جی‌بی‌تی ستیزی و توانایی‌های شناختی و فکری صورت نگرفته است. وی و گروه تحقیقاتی‌اش، داده‌های حاصل از بررسی بیش از ۱۱هزار خانوار استرالیایی را درباره توانایی‌های شناختی‌شان (سال ۲۰۱۲) و نیز درباره رویکردشان به حقوق برابر برای زوج‌های همجنس (سال ۲۰۱۵) بررسی کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که هر چه فرد کم‌هوش‌تر بوده‌است، احتمال بیشتری داشته که نظرات تبعیض‌آمیزی درباره زوج‌های همجنس و حقوق آنان داشته باشد.

فرانسیسکو پرالس می‌گوید: «افراد دارای توانایی‌های شناختی ضعیف‌تر، احتمال کمتری دارد که از حقوق برابر برای زوج‌های همجنس دفاع کنند.»

پژوهشی دیگر از سال ۲۰۱۲، صورت‌گرفته در بریتانیا و چاپ شده در مجله حکیم «Sage» به نتایج مشابهی رسیده‌است. مؤلفان این تحقیق نیز به این نتیجه نهایی رسیده‌اند که «توانایی‌های شناختی نقشی کلیدی در رفتار تبعیض‌آمیز و مبتنی بر پیش‌فرض [با گروه‌های اقلیت] بازی می‌کنند.» بر همین اساس، راه‌حل پیشنهادی آنان برای حل معضل همجنسگراستیزی و سایر رویکردهای تبعیض‌آمیز و خشونت‌ورزانه اجتماعی، بهبود توانایی‌های شناختی افراد جامعه از طریق آموزش و سایر روش‌ها بوده‌است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *