پریود فقط مخصوص زنان نیست! همه زنان هم پریود نمیشن.

روز ۲۸ ماه می، برابر با ۷ خرداد، در تقویم بهداشت جهانی به عنوان روز بهداشت قاعدگی تعیین شده است. نامگذاری چنین روزی تأکیدی است بر لزوم توجه بیشتر به بهداشت قاعدگی.

زنان لزبین و دوجنسگرا به دلیل تهدیدات قانونی متاثر از جرم‌انگاری روابط زوج‌های همجنس  مردان ترنس به دلیل عدم آموزش کافی به کادر درمان و بیماری انگاری هویت ترنس که منجر به رفتارهای تبعیض‌آمیز و تابوزده می‌شود، برای طرح مسائل بهداشتی و جنسی با افراد متخصص در حوزه پزشکی و بهداشت جنسی با موانع بزرگی روبه‌رو هستند.

نکاتی که باید به آن توجه داشته باشیم این است:

پریود امری مخصوص به زنان نیست، مردان ترنس هم پریود را تجربه می کنند. با زنانه نامیدن قاعدگی، فشار مضاعفی به مردان ترنس برای پنهان کردن آنچه که جامعه زنانه می‌پندارد وارد می‌شود.

همه زنان، از جمله زنان ترنس پریود را تجربه نمی کنند.

باید فعالانه از قاعدگی تابوزدایی کنیم، از فشار برای مخفی کردن و زشت انگاری و بی توجهی به درد و خونریزی افراد پرهیز کنیم.

 

افزایش تعداد سایت‌ها و صفحه‌های مجازی برای دسترسی به اطلاعات بهداشتی و آموزشی در سال های اخیر، راه را برای عبور از این مشکل هموارتر کرده است. با این حال وقت آن رسیده که در کنار استفاده از این امکانات، درباره نیازها و مسائل و مشکلات خود در این زمینه بیشتر صحبت کنیم. همبستگی، حمایت و مراقبت ما از یکدیگر، از راه های مختلفی ممکن می شود که یکی از آنها توجه به مسائل و نیازهای بهداشتی زنان است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *