همبسته، باهم مقاومت و از هم حمایت و مراقبت می کنیم

فعالان حوزه ال‌جی‌بی‌تی از سال ۲۰۰۴ روز ۱۷ ماه می را به نمادی برای مقابله با تبعیض و آزار اقلیت‌های جنسی وجنسیتی تبدیل کرده اند. شعار جهانی سال ۲۰۲۱ ، «همبسته: مقاومت، حمایت، مراقبت» انتخاب شده است. شعاری که در کنار تأکید بر اتحاد و همبستگی افراد ال‌جی‌بی‌تی، به نقش اجتماعی ما در قبال یکدیگر توجه دارند.

 

شش‌رنگ ، به مناسبت روز مقابله با خشونت و تبعیض علیه جامعه ال‌جی‌بی‌تی مخاطبین خود را به شرکت در کمپینی با همین نام دعوت کرد. کمپینی که در آن تجربیات خود از تبعیض و خشونت در محیط ورزشی و آموزشی را بازگو کردند.

هدف از اجرای این کمپین، که با استقبال گسترده مخاطبان ما در داخل و خارج از کشور مواجه شد، به اشتراک گذاشتن تجربه های شخصی بود تا ببینیم در این جامعه تنها نیستیم و در کنار یکدیگر می توانیم در مقابل رنج هایی که از سوی جامعه به ما اعمال می شود ایستادگی کنیم. همان طور که در طول سال های گذشته نیز کسانی بوده اند که با روحیه ای شکست ناپذیر تلاش کرده‌اند تا راه را برای ما هموارتر کنند. در کمپین ۱۷ می، همچنین با صدای بلند اعلام می کنیم که حرف ها و رفتار تبعیض آمیز افراد جامعه تا چه اندازه می تواند بر زندگی ما اثرگذار باشد.

نتیجه این کمپین گزارش رسانه‌ای شد تا توجه افراد جامعه و رسانه را به میزان تبعیض و خشونتی که افراد همجنسگرا، دوجنسگرا و ترنس در محیط‌های آموزشی و ورزشی متحمل شده اند جلب کنیم. 

شش‌رنگ دست تمام همراهانی که در این کمپین شرکت کرده اند به گرمی می فشارد. ویدیوها و عکس های دریافتی در صفحه اینستاگرام و سایر پلتفرم‌های شش‌رنگ در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

شکی نیست که با همبستگی، مقاومت، حمایت و مراقبت از یکدیگر می توان در راه حقوق برابر انسانی در جامعه ای آزاد حرکت کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *