فعالان ترک جامعه ال‌جی‌بی‌تی در کلاب هاوس

برنامه «کلاب هاوس» شبکه اجتماعی بر پایه ارتباط صوتی امکان جدیدی برای فعالان و كنشگران حوزه‌های متفاوت برای طرح موضوعات، بحث و اطلاع‌رسانی به وجود آورده است. یکی از این اطلاع‌رسانی‌ها در مورد موضوعات جامعه ال‌جی‌بی‌تی است. برای نمونه کلاب IRANIAN LGBTIQA+  محلی برای گفتگوی جامعه‌ال‌جی‌بی‌تی فارسی زبان است.

یکشنبه ۱۸ آپریل ۲۰۲۱، اتاقی با عنوان اقلیت‌های جنسی و جنسیتی (جینسی و جینسیتی آزینیقلار) به مدیریت و میزبانی فعالان ترک در کلاب «یول» برگزار شد. زبان اصلی این اتاق ترکی بود؛ اما در بعضی موارد که افراد مسلط به زبان ترکی نبودند سوالات خود را به زبان فارسی مطرح می کردند و میزبانان به آن‌ها پاسخ میدادند.

این اولین بار بود اتاقی در کلاب هاوس به زبان ترکی برای مخاطبین ترک در مورد موضوعات ال‌جی‌بی‌تی اطلاع‌رسانی میکرد.

شادی امین و ملیکا زر نیز به دعوت میزبانان در بین سخنرانان، برای  نشان‌دادن همبستگی بین جامعه ال‌جی‌بی‌تی  ترک و غیر ترک حضور داشتند.

برگزاری چنین جلساتی که به زبان‌های ملیت‌های متفاوت ساکن ایران برگزار می شود بسیار مهم و برای جنبش کوییر قدمی بزرگ است. شش‌رنگ امیدوار است در آینده اتاق‌های این چنینی با حضور فعالان کرد، ترک، گیلک، لر، بلوچ، ترکمن و فارس برگزار شود و چنین همکاری‌هایی در عرصه‌های دیگر ادامه پیدا کند.

دوستان شنونده احساس تعلق می‌کردند خیلی افراد که این موضوعات را به زبان فارسی شنیده بودند برایشان فرصتی بود که به زبان خودشان با موضوعات جامعه ال‌جی‌بی‌تی آشنا شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *