عرقی که گرم نمی شود… کیانا فیروز

اگر فیلم عرق سرد، فیلمی درباره یک زوج لزبین نیست، پس کدام فیلم، سبک زندگی زنان همجنسگرای فارسی زبان را به تصویر کشیده؟

تصور کنید شما، یک دختر نوجوان هستید که در یکی از کشورهای افغانستان، تاجیکستان و یا ایران زندگی می کنید. تصور کنید گرایش عمیق جنسی و عاطفی نسبت به یک همکلاسی دختر احساس می‌کنید. شما نه تنها دختر ضعیف یا ترسویی نیستید، بلکه باهوش هم هستید!
چه می کنید؟

تصور کنید که شرایط سیاسی و مذهبی کشورتان را درک می کنید و می‌دانید که نباید به مشاور،‌ معلم و یا مدیر مراجعه کنید! چون می‌دانید آنچه در قلبتان احساس می‌کنید، جرم است و مجازات شلاق و اعدام برای آن تعیین شده.

تصور کنید زبان انگلیسی‌تان خوب است، پس دست به دامن اینترنت می‌شوید و می‌بینید در سرزمین دیگری، آدم هایی شبیه شما آزادانه زندگی و به راحتی ابراز عشق می‌کنند.

تصور کنید از قدرت تجزیه و تحلیل برخوردارید و می‌توانید خودتان را تحلیل کنید و خوب می‌دانید که نمی‌خواهید پسر باشید. عاشق دختر بودنتان هستید و با هویت‌تان مشکلی ندارید. تصور لبخندی را بکنید که روی لبتان می‌نشیند وقتی متوجه می‌شوید دختری را که تمام حواس پنجگانه‌تان درگیرش است، حس مشابه به شما دارد.
چه می‌کنید؟

تصور کنید قصد فریاد زدن و دفاع کردن از آنکه هستید را ندارید،‌ می‌خواهید زندگی‌تان را بکنید. روز به روز بالغ‌تر شده و وارد زندگی شغلی حرفه‌ای خود شدید و با شریک زندگی‌تان زندگی می‌کنید! اما کسی، شما و رابطه‌تان را به رسمیت نمی‌شناسد. آیا به دنبال آدم‌های شبیه خودتان نخواهید گشت؟ کجا به دنبال تصویری شبیه خود می‌گردید؟ عالم هنر!؟ هنر هفتگانه فارسی چه میراثی برای زنان همجنسگرا به جا گذاشته؟

در فیلم‌های سینمایی به دنبال رابطه‌ای شبیه خود و دوست دخترتان می‌گردید؟ فیلم عرق سرد، را تماشا می‌کنید. سپاسگزار سهیل بیرقی،‌ نویسنده و کارگردان و عوامل فیلم هستید حتی اگر منتقدان فیلم بگویند این یک رابطه حمایت‌گرانه و صمیمی بین دو دوست دختر است! اما شما می‌دانید که آن دو یک زوج لزبین هستند که برای بقا یاد گرفته‌اند پنهان کاری کنند.

اگر رسانه و دنیای هنر، قرار است فرصت دیده شدن، برای تمام افراد جامعه را مهیا کنند، به چه فیلم‌هایی می‌شود استناد کرد؟ صنعت هنر و سرگرمی برای عشق زن به زن، چه تولید کرده است؟

حالا تصور کنید دختر نوجوان همجنسگرای گوشه‌گیری هستید، می‌ترسید، باهوش نیستید،‌ از امتیازهای طبقاتی ویژه‌ای برخوردار نیستید، زبان انگلیسی نمی‌دانید و یا تصور کنید در یک روستای دور افتاده زندگی می‌کنید. چه بر سر شما می‌آید!؟‌ چه آینده‌ای دارید؟؟؟ تصور کنید …

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *