مبارزه علیه هموفوبیا، آشکارسازی ۱۸۵ هنرپیشه کوییر در آلمان

روز جمعه،  پنجم فوریه سال ۲۰۲۱ میلادی، روزنامه «زود دویچه ماگازین»  با چنین سرتیتری منتشر شد: «ما اینجا هستیم» این «ما» متشکل از ۱۸۵ بازیگر لزبین، گی، دوجنسگرا، ترنس، نان‌باینری و کوئیر جامعه آلمان است که در مانیفستی به این منظور خود را آشکار کرده‌اند و به واسطه آن به یک بحث پیرامون این مساله وسعت بخشیدند. آنها نام کنش خود را «اکت آوت» نامیده‌اند.

«Die Presse»  در گزارش خود از این رخداد، به عنوان رخدادی که یک «نقطه‌ جهش» که می‌تواند در مسیر مبارزه و رسمیت یافتن  جامعه کوئیر آلمان باشد،  یاد کرده است. این نشریه در ادامه اضافه می‌کند: « همه بازیگران شرکت کننده در کنش «اکت اوت» می‌توانند داستان‌های آشکار و پنهانی از همجنسگرا‌ستیزی بگویند»

تجربه‌ تبعیض

یکی از بازیگران شرکت کننده در این کنش در مصاحبه با نشریه « زوددویچه زایتونگ ماگازین» گفته است که او به در جریان سریال «تات اورت»، یکی از سریال‌های معروف در آلمان، گفته شده است که او نباید پیراهن‌های «کارو»، که پیرهن‌های منتسب به مردان هستند، بپوشد.

مارکوس اولریش، سخنگوی سازمان مدافع حقوق ال جی بی تی «ال. اس. فاو. د» در مصاحبه با آژانس مطبوعاتی آلمان «د. پ.آ» می گوید:  «در اغلب موارد به بازیگران همجنسگرا اعتماد نمی‌شود که نقش‌های دگرجنسگرایان را بازی کنند.» اولریکه فولکرتس یکی از دیگر بازیگران سریال « تات اورت» همین تجربه را داشته است.

نماینده ال‌جی‌بی‌تی شورای تلویزیونی شبکه «زد. د. اف» در همین رابطه  به آژانس مطبوعاتی آلمان گفته است: «‌در بسیاری از موراد فشار اجتماعی به قدری بالاست که آژانس‌های تبلیغاتی به بازیگران کوئیر پیشنهاد می‌کنند که خود را آشکار نکنند، از ترس اینکه نقش‌های دگرجنسگرا دیگر به آنها پیشنهاد نشود.

 

جنبش ال جی بی‌تی معاصر آلمان از گذشته نیز تحت تاثیر هنر سینما و تلویزیون بوده است. در سال ۱۹۷۱ فیلم «این هم‌جنس‌گرا نیست که منحرف است، بلکه دنیایی که حول اوست» سرچشمه آغاز موج معاصر جنبش ال‌جی‌بی‌تی آلمان بود.

به نظر شما آشکارسازی چهره‌های شناخته شده ایرانی در سینما و تلویزیون و عرصه‌های هنری به عنوان یک فرد ال‌جی‌بی‌تی چه تاثیری بر جامعه کوییر و جنبش ال‌جی‌بی‌تی ایران می‌گذارد؟

برای اطلاعات بیشتر در مورد روند جنبش ال جی‌بی‌تی در آلمان، به قسمت آلمان از مجموعه مقالات «جهان دیگری ممکن است» مراجعه کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *