حق کار برای اقلیت‌های جنسی

این ویدیو را یادتان هست؟ بیش از ده روز پیش در صفحه مسیح علینژاد با این توضیح منتشر شد:
«ارسال کننده این ویدیو نوشت: ترنس مورد آزار جنسی و خشونت یک مرد قرار گرفت اما پلیس حاضر نشد کمک کند اول گفت سر و وضع خودشون رو ببین بعد شیشه ماشین را بالا برد گفت شکایت دارن بیان کلانتری خواست در برود که مردم میزدن به ماشین که چرا کمک نمیکنی چون ترنس هستند.»
این ویدیو در فیسبوک شش‌رنگ و ایلگا آسیا بازتاب یافت. عده زیادی را خشمگین کرد و عده بسیار بیشتری از جمله تمام مسئولان هم بی‌تفاوت از کنارش گذشتند.

تامل در این رویداد دردناک در روز جهانی همبستگی کارگران و مبارزاتشان سوالاتی به ذهن متبادر می‌کند:
آیا به نظر شما این زن ترنس در ویدیو که بخاطر آشکار بودن هویت ترنسش از سوی پلیس متحمل تبعیض شد، از تبعیض در استخدام، کار بی‌معاش، تمسخر، خشونت فیزیکی، جنسی، تبعیض و نفرت در محل کار حمایت خواهد شد؟
آیا امثال این پلیس که حتی از ماشینش پیاده نمی‌شود که به تعدّی مردغریبه به این زن ترنس رسیدگی کند، به شکایت او از آزار جنسی کارفرما در محل کار اعتنا خواهد کرد؟

حق برخورداری از کار آبرومند و سودآور و شرایط کاری عادلانه و مطلوب بدون تبعیض بر مبنای #گرایش_جنسی و #هویت_جنسیتی جزئی از حقوق بشر جهانی افراد است. آیا تا مادامی که یک ترنس از احترام و جایگاه یک #شهروند عادی برای پلیس و مردم محروم باشد، می‌تواند از #حق_کار در چنین جامعه‌ای بهره‌مند شود؟
—-
اولین قدم برای دفاع از حقوق #کارگران_اقلیت_جنسی، “مقابله با خشونت کلامی و تمسخر هم‌جنس‌گرایان و کسانی است که هویت جنسیتی و گرایش جنسی متفاوتی دارند. اجازه ندهیم که به آنها حس گناه و تحقیر داده و آنها را منزوی کنند. ما در زبان و کلام بایستی با هرگونه به حاشیه رانده شدن کارگران ال‌جی‌بی‌تی مقابله کرده و از گفتمان هم‌جنس‌گرا/ ترنس‌ستیز موجود فاصله بگیریم. روز همبستگی کارگران، روز مقابله با مناسبات نابرابر انسانی است. به اهداف این روز پایبند بمانیم.”
از متن “وقتی از کارگران حرف می‌زنیم، کارگران ال‌جی‌بی‌تی را نیز ببینیم”؛
اطلاعیه شش‌رنگ به مناسبت فرا رسیدن روز اول ماه مه، روز همبستگی جهانی کارگران
https://6rang.org/6716
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *