گروه حمایتی و مشاوره والدین فرزندان ال‌جی‌بی‌تی

عکس: گروه حمایتی Sweekar برای والدین فرزندان اقلیت جنسی در هند

والدین فرزندان ال‌جی‌بی‌تی در جلسات حمایت و مشاوره امیدها، ترس‌ها و مشکلات خود را با هم به اشتراک می‌گذارند.
این گروه که Sweekar نام گرفته، گروه حمایتی غیررسمی است برای والدینی که فرزندانشان آشکارسازی می‌کنند. آن‌ها هر دو یا سه ماه یکبار برای کارگاه، بحث و تبادل نظر و افزایش آگاهی دور هم جمع می‌شوند. هر یک داستانش را تعریف می‌کند و دیگران گوش می‌دهند. چند ماه پیشتر مادری که احساس گناه می‌کرد به جمع آن‌ها پیوست. فرزندش که یک پزشک بود به او گفته بود همجنسگراست. در گروه به او مشاوره داده شد و کمک کردند که فرزندش را بپذیرد.
این گروه در دسامبر ۲۰۱۶ با ده نفر از والدینی که فرزندان همجنسگرا داشتند شروع شد. امروز تعداد آن‌ها به ۲۰ نفر رسیده. ایده این گروه زمانی ایجاد شد که سریدهار پسری که خود همجنسگرا بود، متوجه شد پدر و مادرش در پذیرش همجنسگرایی او با مشکل مواجه هستند و درکی از مفهوم LGBTQ یا منابعی برای مطالعه در این موضوع ندارند.
سریدهار در حال ساخت فیلم بلندی است به نام Event Shadows که درباره پسر جوانی است که آشکارسازی می‌کند. این فیلم همچنین دوراهی و تردید پیش روی والدین در مواجهه با گرایش جنسی فرزندشان را به تصویر می‌کشد.
اعضای این گروه در ماه فوریه، برای اولین بار با پلاکاردهایی در رژه افتخار شرکت کردند. شرکت در این رژه افتخار به مثابه یک آشکارسازی برای این والدین بود.
دیوگیکار، یکی از اعضای گروه که گاهی نقش مشاور گروه را بر عهده دارد می‌گوید این والدین از خود می‌پرسند: «چرا من؟»
داستان هر پدر یا مادری متفاوت است. برخی با آغوش باز فرزند خود را پذیرفته‌اند. برخی دیگر نگرانی‌ها و مشکلات دیگری دارند. اما دیوگیکار می‌گوید همه ما باید فرزندانمان را بی‌قید و شرط دوست داشته باشیم.
او میگوید والدین گاهی علت را در عدم رعایت هنجارهای اجتماعی جویا می‌شوند: «اینکه عروسک دست پسر کوچکم دادم مسئولانه بود؟»
اخیرا این گروه به مادری مشاوره داد که با عمل جراحی تغییر جنس برای فرزند ترنس‌اش موافقت کرده بود. این مادر فرزندش را پذیرفته بود اما بستگان نسبت به آن‌ها نگاه دیگری داشتند و حامی نبودند. دیوگیکار به او توصیه کرد: «با هم راه بروید و سرتان را بالا بگیرید».
وی می‌گوید این روزها هند به جرم‌زدایی از همجنسگرایی نزدیک است. امیدوارم بتوانم آن روز را ببینم.
منبع:
Indian Express (ترجمه و تخلیص)
https://goo.gl/rybzfF

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *