فرانسه در فهرست کشورهای امن برای همجنسگرایان تجدیدنظر می‌کند


به گزارش گی‌تایمز، اصلاحیه قانونی جدیدی که توسط پنجاه عضو مجلس فرانسه ارائه شده است، به تامین محافظت‌های لازم از پناهجویان ال‌جی‌بی‌تی‌کیو در این کشور منجر خواهد شد.
در حال حاضر قانون فرانسه به این شکل است که اگر کشوری که پناهجو از آن گریخته است در فهرست کشورهای امن باشد،‌ پناهجو از فرانسه اخراج خواهد شد. برخی کشورهایی که همجنسگرایی در آنجا جرم است در فهرست کشورهای امن قرار دارند. این موضوع پناهجویان اقلیت جنسی را در معرض خطر اخراج و پیگرد قانونی در کشوری که از آن گریخته‌اند قرار می‌دهد.
پیش‌نویس این اصلاحیه توسط اعضای حزب مرکزگرا و لیبرال La République en Marche تنظیم شده است و قرار است کشورهایی را که در آنجا همجنسگرایان مورد آزار یا مجازات کیفری قرار می‌گیرند از فهرست کشورهای امن خارج کند.
در صورتی که مجلس سنای فرانسه این اصلاحیه را تصویب کند،‌ آن دسته از پناهجویان اقلیت‌های جنسی  که از این کشورها هستند در صورت مخالفت با درخواست پناهجویی‌شان می‌توانند درخواست استیناف دهند تا در پرنده‌شان بازبینی شود.
برخی سازمان‌های حقوق پناهندگان بر این باورند که این اصلاحیه قانونی کافی نیست زیرا در برخی کشورها علیرغم آنکه همجنسگرایی جرم نیست، اقلیت‌های جنسی با «هموفوبیای شدید» یا «تبدیل‌درمانی» مواجه می‌شوند.
در بهمن‌ماه ۹۶، دادگاه عدالت اروپا در لوگزامبورگ، آزمایش گرایش جنسی بر روی پناهجویان در اروپا را ممنوع کرد.

مرتبط:

دادگاه عدالت اروپا: آزمایش روانشناسی برای تعیین گرایش جنسی پناهجو مجاز نیست

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *