تشکیل تیم ضربت مقابله با LGBT در اندونزی

تظاهرات ضد ال‌جی‌بی‌تی در اندونزی (منبع: http://indonesiaexpat.biz) مقامات شهر دیپوک دراندونزی از تشکیل یک تیم ضربت برای مقابله و کنترل فعالیت‌های جامعه ال‌جی‌بی‌تی شهر خبر داده‌اند.
محمد ادریس، معاون شهرداد دیپوک، این خبر را در روز دوشنیه ۲۰ فوریه اعلام کرد.
این تیم ضربت متشکل از ۲۰۰ عضو شامل نیروهای پلیس، کارمندان خدمات اجتماعی و رهبران مذهبی خواهد بود.
ادریس اعلام امیدواری کرد که این تیم ضربت بتواند با «گسترش ال‌جی‌بی‌تی»‌ مقابله و آن را تحت کنترل درآورد.
وی افزود «مذهب تعیین کرده است که اعمال ال‌جی‌بی‌تی ممنوع است»، بنابراین از نظر قانونی ما بر این مسئله فائق خواهیم آمد که انتشار پیدا نکند.
فضای کشور اندونزی با سرعتی که همه را غافلگیر کرده به خصومت با جامعه ال‌جی‌بی‌تی رو آورده است. این خصومت رو به رشد نشان وحشتی است که این کشور مسلمان‌نشین با رشد اسلام‌گرایی با آن مواجه است.
اینها همه در حالی است که پیش از این، پیام اندونزی در سطح بین‌المللی «اتحاد در عین گوناگونی» بوده است. نحوه برخورد مقامات این کشور با جامعه ال‌جی‌بی‌تی، پیشنهاد مجازات اعدام از سوی رهبران مذهبی و نماینده مجلس، دستگیری‌های گسترده افراد مظنون به همجنسگرا و ترنسجندر بودن، تلاش برای جرم‌انگاری رابطه همجنسگرایانه و … گامی در جهت خلاف این شعار است.
سرکوب‌ها در اندونزی ابتدا با حملاتی علیه همجنسگرایان، دستگیری، اجرای حکم شلاق، و تلاش برای جرم‌انگاری و تعیین مجازات برای آن‌ها شروع شد. به گزارش دیده‌بان حقوق بشر در سال ۲۰۱۷ بیش از ۳۰۰ نفر ال‌جی‌بی‌تی در یورش‌های متعدد دستگیر شدند. در سال ژانویه ۲۰۱۸ اما دستگیری زنان ترنسجندر در استان آچه در سرتاسر جهان خبرساز شد. نمونه اندونزی یک نمونه قابل درک از به هم پیوستگی گروه‌های مختلف درون جامعه اقلیت جنسی است. اینکه دستیابی به حقوق و آزادی برای جامعه اقلیت جنسی و سرکوب این گروه‌ها تا چه حد به هم وابسته و از هم جدایی‌ناپذیر است.
این دومین تلاش اندونزی برای تشکیل تیم ضربت برای مقابله با جامعه ال‌جی‌بی‌تی است. در ماه می ۲۰۱۷ نیز در جاوای غربی با این اعتقاد که افراد ال‌جی‌بی‌تی از «بیماری تن و روان» رنج می‌برند، تیم پلیسی مشابه دیگری تشکیل داده شد.


شش‌رنگ در شبکه‌های اجتماعی‎:

🌈 https://6rang.org
🌈 t.me/Iran6Rang
🌈 instagram.com/6rangiran
🌈 facebook.com/6rang.Iran
🌈 youtube.com/user/6rangIran
🌈 tribunezamaneh.com/archives/author/6rang-org‎

Info@6rang.org

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *