فرمان ترامپ برای منع خدمت افراد ترنسجندر در ارتش متوقف شد

170726-teeman-trump-trans-tease_th9mxz

قاضی فدرال ناحیه کلمبیا فرمان دونالد ترامپ برای منع خدمت افراد ترنسجندر در ارتش آمریکا را موقتا متوقف ساخت.

در آگوست ۲۰۱۷ دو سازمان گلد (مدافعان و حامیان حقوقی افراد گی،‌لزبین، بایسکشوال، ترنسجندر و کوییر- GLAD)‌ و مرکز ملی حقوق لزبین‌ها (National Center For Lesbian Rights) ‌شکایتی از سوی پنج عضو سابق ارتش این کشور با مجموعا ۶۰ سال سابقه خدمت، علیه فرمان اولیه ترامپ تنظیم و به دادگاه ارائه دادند.

خواسته شاکیان چند چیز بود:

توقف فوری فرمان رئیس‌جمهور برای منع خدمت تبعیض‌آمیز گروهی برای افراد ترنسجندر، منع دائمی برای صدور چنین فرمانی و اعلام اینکه این فرمان خلاف قانون اساسی بوده  است.

پس از رای منفی اولیه دادگاه در ماه آگوست و تلاش مجدد ترامپ، در ۳۰‌ام اکتبر قاضی فدرال در کلمبیا به نفع شاکیان رای داد و دستور توقف این فرمان را صادر کرد. قاضی کالین کالر-کتلی فرمان ترامپ را بر اساس «ناخوشایند کلی از افراد ترنسجندر» تشخیص داده است.

Judge Colleen Kollar-Kotelly of the U.S. District Court for the District of Columbia. Official Investiture ceremony for new U.S. District judge for the District of Columbia Rudolph Contreras. June 20, 2012. Photo by Diego M. Radzinschi/THE NATIONAL LAW JOURNAL.

قاضی کالین کالر-کتلی Judge Colleen Kollar-Kotelly فرمان ترامپ برای منع خدمت افراد ترنسجندر در ارتش را بر اساس «نارضایتی کلی از افراد ترنسجندر» تشخیص داده است.  Photo by Diego M. Radzinschi/THE NATIONAL LAW JOURNAL

قاضی هم‌چنین اعلام کرد که «هیچ‌گونه شواهدی مبنی بر هرگونه تاثیر منفی ناشی از ادامه خدمت افراد ترنسجندر در ارتش وجود ندارد».
https://twitter.com/ACLU/status/925061615766114305

خواسته دیگر شاکیان در این پرونده لغو ممنوعیت استفاده از بودجه ارتش برای نیازهای پزشکی تغییر جنسیت اعضای ارتش بود که با مخالفت قاضی روبرو شد.

این حکم به معنای آن است که ارتش نمی‌تواند هیچ یک از اعضای ترنسجندر در خدمت را اخراج کند یا با آن‌ها رفتار تبعیض‌آمیزی داشته باشد. نتیجه دیگر این حکم از سر گیری ثبت‌نام افراد ترنسجندر در ارتش از تاریخ اول ژانویه ۲۰۱۸ است.

این موفقیت در دادگاه از اهمیت ویژه‌ای برای جامعه ترنسجندر برخوردار است. فعالان حقوق بشر اقلیت‌های جنسی و جنسیتی از این پیروزی خوشحالند. فرمان ترامپ افراد ترنسجندر را باعث هزینه اضافی و برای ارتش دست و پا گیر تلقی می‌کرد. منع خدمت یک قشر اجتماعی از سوی دولت به سایر سازمان‌ها و افراد برای اعمال تبعیض چراغ سبز نشان می‌دهد. با این وجود مبارزه برای رفع تبعیض در ارتش این کشور علیه ترنس‌ها هنوز پایان نپذیرفته است.

با شش‌رنگ در شبکه‌های اجتماعی همراه شوید:
️‍🌈 t.me/Iran6Rang
️‍🌈 facebook.com/6rang.Iran
️‍🌈 instagram.com/6rangiran
️‍🌈 youtube.com/user/6rangIran
️‍🌈 tribunezamaneh.com/archives/author/6rang-org‍

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *