زوج های هم جنس مجبور نیستند فرزندان همسران خود را به فرزندخواندگی بپذیرند!

raquel-grand
از این پس در استان اونتاریو، زوج های هم جنس مجبور نیستند فرزندان شریک زندگی خود را به فرزندخواندگی بپذیرند!
با تصویب قانون جدید در استان اونتاریو کانادا، زین پس زوج های هم جنس از حقوق مشابه زوج های غیرهم جنس در ارتباط با فرزندان بیولوژیک همسران خود برخوردار هستند.
این قانون به زوج های لزبین که از طریق اهدای اسپرم و یا سایر تکنولوژی های فرزندآوری صاحب فرزند می شوند این اجازه را می دهد که به عنوان والدین با افرادی که به طور طبیعی بچه دار می شوند از حقوق قانونی یکسان بهره مند شوند. لزوم تصویب اینقانون  ده سال پیش با حکمی در دادگاه عالی اونتاریو به تصویب رسیده بود. اما عدم موفقیت در اجرایی شدن این حکم چالشی  اساسی در قوانین فرزندپروری ایجاد کرده بود.
تنها در یک نمونه، پنج سال پیش راشل گراند، مجبور شد تا با پرداخت حق الزحمه پنج هزار دلاری به وکیل فرزند همسر خود را به فرزندخواندگی بپذیرد. حتی زمانی که دیآنا، همسر راشل، پس از تولد فرزندش در وضعیت خطرناکی قرار داشت، راشل به طور قانونی مادر این کودک محسوب نمی شد و در صورت فوت دیآنا، نمی توانست تصمیمات پزشکی و یا دیگر تصمیمات مهم را در زندگی فرزند نورسیده خود اعمال کند. راشل در حالی که به همراه همسرش دیآنا در بیرون ساختمان مجلس استان اونتاریو در انتظار نتیجه این لایحه بود به خبرنگاران گفت: «البته که باعث تاسف است که چنین تاخیری صورت گرفت، اما ما خوشحالیم که بالاخره این اتفاق دارد می افتد. این یک گام بسیار بزرگ است. امیدواریم خانواده ها پس از این دیگر متحمل چنین بار سنگینی نباشند.»
جوهانا رادبورد، وکیل خانواده در تورنتو، وکالت نه خانواده را در دادگاه به عهده داشته و می گوید اولویت او اکنون این است که اطمینان حاصل کند که تعریف والدین در لایحه 66 صفحه ای به اندازه کافی واضح و فراگیر است. وی اینگونه شرح می دهد که «هدف، حذف تمامی شک و شبهه ها در مورد والد بودن است.  من می خواهم مطمئن شوم که ما به طور قطع می دانیم که والد دوم هم والد است و درست مانند پدران بیولوژیکی والد اعلام خواهد شد.»
کریستی مادرز مک هنری، مادر لزبینی که در طی زمانی که پیش نویس این قانون تهیه می شد با وزارت دادستانی کل اونتاریو همکاری داشت درباره این قانون می گوید که اگر این قانون را عملی کنیم دیگر هیچ «والدین درجه دو» ای نخواهیم داشت. او شرح می دهد که «با این کار از حفاظت از کودکان مطمئن می شویم.» کریستی که زمانی همسر خود را در یک وضعیت وخیم پزشکی می یابد احساس خود را اینگونه بیان می کند: «شما با وضعیتی مواجه می شوید که نمی دانید آیا همسرتان بهبود خواهد یافت یا نه و با خود می گویید ای وای، اگر همسر من ازکارافتاده شود یا فوت کند، آیا من می توانم از این فرزند محافظت کنم؟»
این در حالی است که زوج های لزبین و گی دیگر چنین نگرانی ای در استان اونتاریو نخواهند داشت.
کتلین وِین، نخستین نخست وزیر استانی آشکار همجنسگرا در اونتاریو، در ماه می امسال، به این موضوع اشاره کرده بود که دولت در پاییز امسال این قانون را معرفی خواهد کرد.
منبع:
https://www.thestar.com/news/queenspark/2016/09/29/ontario-same-sex-couples-no-longer-have-to-adopt-their-own-children.html

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *