در چین تنها پنج در صد از جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌ آشکارند


اکثریت جامعه لزبین، گی‌، بایسکشوال و ترنس‌جندر و میان‌جنسی‌ها در کشور چین به دلیل هراس از تبعیض و خشونت از سوی خانواده و اجتماع از اعلام گرایش جنسی و یا هویت جنسی خود گریزانند.
نتایج تحقیقی که اخیرا توسط برنامه توسعه سازمان ملل در روز هفدهم ماه می بر روی ال‌جی‌بی‌تی‌ها در چین ارائه شد، 95 درصد این افراد در بیرون از خانواده آشکارسازی نکرده و تنها 15 درصد با خانواده خود در این‌باره صحبت کرده‌اند.
این در حالی است که آمار مشابه در آمریکا نشان می‌دهد که 59 درصد بزرگسالان ال‌جی‌بی‌تی در مورد گرایش یا هویت جنسی خود با خانواده خود صحبت کرده‌اند که نشان‌دهنده تفاوت معناداری میان دو جامعه مذکور در برخورد با موضوع اقلیت‌های جنسی است.
از میان ال‌جی‌بی‌تی‌های متاهل، 13 درصد شامل هم‌جنسگرایان مرد و زن می‌باشد که با جنس مخالف خود به صورت توافقی ازدواج کرده‌اند تا فشار خانواده را برای ازدواج و بچه‌دار شدن از روی دوش خود بردارند.
بر طبق نتایج این تحقیق، خانواده این افراد عموما آن‌ها را مجبور می‌کنند ظاهر خود، نحوه لباس پوشیدن، صحبت کردن و رفتار خود را تغییر دهند و یا وارد روابط دگرجنس‌خواهانه شوند. اخیرا نیز دولت چین بر روی محصولات فرهنگی و مستندات تلویزیونی که عشق هم‌جنس‌گرایانه را به تصویر بکشد سانسور اعمال می‌کند.
فعالیت اجتماعی در حوزه هم‌جنس‌گرایان و ترنس‌ها در چین معمول نیست اما روند رو به رشدی در سال‌های اخیر داشته است.  در آوریل امسال، دادگاهی در چین شکایت یک زوج مرد هم‌جنسگرا را که درخواست ازدواجشان با مخالفت روبرو شده بود رد کرد. هم‌چنین در هفته‌های پیش، مرد ترنسی که اعتقاد داشت بخاطر تبعیض بر اساس جنس/جنسیت از محل کار خود اخراج شده‌است نتوانست در دادگاه پیروز شود.
درباره این تحقیق و نتایج آن بیشتر بخوانید:
http://qz.com/687880/only-5-of-chinas-lgbt-citizens-have-come-out-of-the-closet/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *