استقبال  هنگ‌کنگ از میزبانی بزرگ‌ترین رویداد ورزشی فرهنگی همجنسگرایان

hongkong

«بازی‌های همجنسگرایان» که به طور غیررسمی با نام «المپیک همجنسگرایان» نیز شناخته می‌شود، ابتدا در سال 1982 در شهر سان‌فرانسیسکو آغاز و به مرور به بزرگ‌ترین رویداد بین‌المللی ورزشی و فرهنگی ورزشکاران، هنرمندان و موسیقی‌دان‌های لزبین، گی، بایسکشوال و ترنسجندر از سراسر جهان تبدیل شد.
لِویاتن هندریکس، عضو هیئت مدیره و افسر توسعه بین‌المللی فدراسیون بازی‌های همجنسگرایان در مصاحبه با ساندی مورنینگ پست بیان می‌کند که کاندیداهای میزبانی این مسابقات دلیل علاقمندی خود را نیاز به بهبود وضع حقوق اقلیت‌های جنسی در شهر خود اعلام می‌کنند. وی می‌افزاید : «این مسئله می‌تواند به منظور ایجاد تغییری در وضع حقوق بشر در تصمیم واگذاری میزبانی به یک شهر خاص تاثیر گذار باشد ».
در سال 2014، شهر کلیولند در ایالت اوهایو میزبان حدود ده  هزار تماشاچی و ده هزار ورزشکار از 60 کشور مختلف بود که در 37 رشته ورزشی مختلف در این مسابقات با هم به رقابت پرداختند. این فرصت برای میزبانی در سال 2018 نصیب پاریس خواهد شد.
نکته قابل توجه در مورد میزبانی کلیولند، بازدهی مالی موفق آن می‌باشد. برگزارکنندگان بازی‌های همجنسگرایان در کلیولند موفق شدند به سود خالص 150 هزار دلار دست یابند که تنها 2/2 درصد درآمد حاصله از این مسابقات به مبلغ کل 8/6 میلیون دلار می‌باشد. بر اساس گفته‌های مدیر اجرایی مسابقات، مبلغ 120 هزار دلار از این سود جهت تاسیس اعتباری جدید ویژه اقلیت‌های جنسی به «بنیاد کلیولند»، اسپانسر اصلی مسابقات، تعلق گرفت. به گفته مدیر این بنیاد، تمامی مبلغ این وجه به تلاش در جهت پیشبرد اصل برابری و تقویت جامعه ال‌جی‌بی‌تی تعلق گرفته است.
اینکه آیا بازی‌های همجنسگرایان در سال 2022 به آسیا خواهد آمد یا خیر در اکتبر 2017 مشخص خواهد شد. انتظار می‌رود که میزبانی این مسابقات در هنگ‌کنگ،‌ موجب اشاعه فرهنگ برابری، تحمل و هم‌زیستی شده و با جلب توجه افکار عمومی و افزایش مشارکت و فعالیت در حوزه اقلیت‌های جنسی در نهایت به اصلاح و بهبود حمایت قانون از اقلیت‌های جنسی در این منطقه منجر گردد.
منابع:
http://www.gaystarnews.com/article/hong-kong-bids-2022-gay-games-hope-improving-lgbt-rights-country/#gs.mv3iuik
http://www.scmp.com/news/hong-kong/education-community/article/1937973/hong-kong-propose-hosting-gay-olympics-gay-games

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *