گزیده اخبار مهم هفته "21-27 سپتامبر"

1- منابع موثق در گفت‌وگو با شش رنگ اعلام کردند عده زیادی از دستگیرشدگان، خود را فراجنسیتی (ترنس‌سکشوال) معرفی کرده ‌اند که هنگام بازداشت توسط ماموران تحقیر و تمسخر می‌شدند و تعدادی از آنها، مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفتند.

گزارش‌های رسیده حاکی از این است که دستگیرشدگان چند ساعت در همان محل مورد بازجویی نگه داشته شدند و در ساعت ۴ صبح آنها را به بازداشتگاه وزارت اطلاعات (گِل کوب) بردند. از تمامی روند بازداشت، بازجویی‌ها و افراد حاضر در محل فیلمبرداری شده است.

تحقیقات شش‌رنگ تایید می کند که فحاشی و بدرفتاری با بازداشت‌شدگان و آزار و اذیت آنها در بازداشتگاه وزارت اطلاعات نیز ادامه داشته است. عصر روز جمعه همگی آنها به سلول های تک نفره منتقل شدند و بازجویی آغاز شده است. عمده سوالات بازجویان درباره نوع پوشش و نسبت افراد با یکدیگر بوده است.

همگی بازداشت‌شدگان روز شنبه صبح به دادگاه منتقل شدند و برای همگی قرار ده میلیون کفالت صادر شده که همگی آنها در همان روز یا فردای آن، با این قرار، آزاد شدند. به بازداشت شدگان اتهام “شرکت در مجلس حرام” تفهیم شده است.
https://6rang.org/2726

1
2- تعیین حد و مرز برای یک رابطه کار ساده‌ای نیست. ما تصور می‌کنیم مرزها سیم‌های خاردار هستند، یا شبیه محافظان کاخ‌های سلطنتی. اما در واقع تنها راه حفظ یک رابطه سالم و موفق ایجاد محدودیت‌ها برای حفظ هویت فردی است.
مرزها منطقه ممنوعه نیستند. مرز خطی است که بین تمام شدن ما و شروع دیگری کشیده می‌شود.
مرزهای رابطه یعنی درک محدودیت‌های آن رابطه. این محدودیت‌ها یعنی چه چیزهایی می‌توانیم از رابطه دریافت کنیم و چه چیزهایی باید به دیگران بدهیم بدون اینکه احساس کنیم چیزی از وجود خودمان کم شده است.
2
3- سازمان GLAAD با جمع آوری صحنه های مختلف از فیلم های هالیوودی که در آن به افراد همجنسگرا و ترنسجندر توهین می شود. قصد دارد تا نشان دهد که با وجود افزایش ساخت فیلم هایی با محتوای اقلیت جنسی، هالیوود راه درازی در پیش دارد تا دست از تحقیر و توهین به اقلیت های جنسی بردارد. و کلیشه های منفی رایج در مورد اقلیت های جنسی را برای مخاطبان اش بازنشر نکند.
برای نمونه جنیفر آنیستون در صحنه ای برای مردان همجنسگرایی که کتک خورده اند عبارت توهین آمیز F**got را مورد استفاده قرار می دهد.
4
4- کیت موئینگ، بازیگر شناخته شده آمریکایی به جرگه بازیگران فیلم Lane 1974 پیوست. این فیلم بر اساس داستان واقعی زندگی یک دختر 13 ساله به نام لن ساخته شده است که در دهه 70 میلادی در محیط ضدفرهنگ کالیفرنیای شمالی زندگی می کند.
5
5- پای سیفان، سخنگوی شورای وزیران در کشور کمبوجیه اعلام کرد که کشورش به حقوق اقلیت های جنسی احترام می گذارد و آنها آزاد هستند تا در کمبوجیه یکدیگر را دوست بدارند و با هم ازدواج کنند. وی افزود: جامعه کمبوجیه برای اقلیت های جنسی تبعیض قائل نمی شود و تنها بعضی افراد هستند که اینگونه رفتار می کنند.
اما مرکز حقوق بشر کمبوجیه، این کشور را کمی متفاوت تر از آنجه سخنگوی شورا نشان می دهد توصیف می کند.
در قانون اساسی کمبوجیه همجنسگرایی جرم نیست. با این وجود اقلیت های جنسی این کشور توسط جامعه و دولت مورد تبعیض قرار می گیرند.
6
6- ویدئو زیر با نام “نقطه” ‪ در رابطه با آزار جنسی کودکان است. این ویدئو که یک مادر و پسر هندی را در داخل ماشین شان در حال بحث نشان می دهد. دارای زیرنویس انگلیسی می باشد.
پیام فیلم این است که نشانه های کودکان در معرض آزارجنسی را قبل از آنکه دیر شود دریابید. و به کودکان زمان دهید تا مشکلات خود را با شما درمیان بگذارند.
در بیشتر موارد کودکی که دچار آزارجنسی شده است از شدت ترس و تهدید شدن توسط آزارگر و یا وحشت از نکوهش توسط والدین و مقصر شناخته شدن از صحبت کردن خودداری می کند. این وظیفه والدین است که به کودکان خود حس امنیت ببخشند تا کودک با اطمینان از عدم نکوهش و سرزنش با والدین خود صحبت کند و یا نشانه ها را شناسایی کنند که کودکشان با مشکلی درگیر است.
7
7- ویدئو کلیپ “احکام لزبین” بهانه گپی با آدلر/ روجا
مصاحبه شش رنگ با آدلر رناتا
آدلر رناتا متولد (۲۱مارچ ۱۹۹۲) خواننده ایرانی مقیم کانادا است. وی در ایران در رشته مهندسی هسته‌ای دانشجو بوده و آن‌طور که خودش می‌گوید تیپ و اخلاق “پسرانه‌اش” در خوابگاه باعث شک مسئولین به ترنسجندر بودنش شد و در نهایت از خوابگاه اخراج شد. آدلر در زبان آلمانی به معنی عقاب است، آدل  دلیل انتخاب این نام را چنین بیان می‌کند: “عقاب در سن ۴۰ سالگی که پیر و فرسوده میشه یا باید بمیره و یا اونکه فرآیند دردناکی برای تولد دوباره بگذرونه اما تولد دوباره را انتخاب میکنه و نمی‌بازه . من در ۲۱ سالگی به دلیل پذیرفته نشدنم در کشورم و اختلافم با خانواده‌ی دوست‌دخترم واقعا پیر و فرسوده شدم اما  نباختم و تولد دوباره رو به خودم با فرار از ایران و تلاشم برای به دست آوردن مجدد دوست دخترم و در نهایت با ساخت زندگی جدید انتخاب کردم و دوباره  متولد شدم مثل عقاب.
حال ما به سراغ او رفته‌ایم تا به زبان خودمانی پای حرف‌هایش بنشینیم . در روزهایی که در کانادا بی وقفه درس می‌خواند و زمانی که نظرش در مورد کانادا را           پرس و جو می کنیم می‌گه: هر جایی که بتونی پیشرفت کنی به نظر من بهشته!
https://6rang.org/10825
8- یک توریست مرد بریتانیایی؛ پس از آنکه در کشور قبرس به دلیل سقوط به کلینیکی خصوصی برده شد به پزشکان آنجا اطلاع داد که HIV مثبت است. پزشکان اقدامات درمانی لازم را انجام دادند و مرد به هتل خود بازگشت اما متوجه شد که مسئول هتل از وی می خواهد تا هتل را ترک کند. ظاهرا پزشکی از کلینیک با هتل تماس گرفته و به آنها موضوع بیماری را اطلاع داده و از آنها خواسته تا ملحفه های اتاق این توریست را آتش بزنند. و اتاق را ضد عفونی کنند!
این مرد به مدت پنج روز از دریافت کمک های پزشکی در کلینک های دیگر محروم بود و به دلیل گسترده شدن خبر در میان هتل داران، موفق نشد در چندین هتل دیگر نیز اتاقی دریافت کند.
وی سرانجام به کشور خود بازگشت اما این حادثه توسط وزارت بهداشت و سازمان پزشکی، در حال بررسی است.
8
9- روبی رز، مدل و بازیگر آمریکایی که برای بازی در فصل سوم سریال orange is the new black در چندماه اخیر توجه رسانه ها را به خود جلب کرده بود از طرفداران خود درخواست کرد تا مجله The Untitled Magazine را تحریم کنند. علت این امر انتشار تصویری از روبی رز در این مجله است که در آن نوک سینه هایش آشکار است. او در توئیتر خود توضیح داد که این تصویر هشت ماه قبل گرفته شده و مجله اجازه انتشار آن را نداشته است. و روبی صراحتا اعلام کرده بود که اگر تصاویرش پوشیده نباشند، همکاری نخواهد کرد. با این حال مسئولان این مجله به نظر میرسد توجهی به این ناراحتی روبی رز ندارند. و این بستگی به طرفداران این مدل و بازیگر محبوب دارد که با تحریم گسترده این مجله به آن نشان دهند که اشتباه کرده اند.
9

10- پرنس ویلیام که در یک مراسم یادبود برای مادرش پرنسس دیانا شرکت کرده بود در ملا عام در رابطه با مبارزه با همجنسگراستیزی و ترنسجندرستیزی سخن گفت.
در طی یک بحث در مورد چگونگی رفتار در برابر آزاررسانی به یک فرد اقلیت جنسی، ویلیام گفت که او ابتدا قربانی را دلداری می دهد و پس از آن به مقابله با فرد آزارگر می پردازد.
10

11- نکات بهداشتی در روابط جنسی میان زنان
صدرا اعتمادی
باور غلطی که در میان اغلب زنان همجنس گرا رایج است این است که ارتباط جنسی میان دو زن ارتباطی کاملاً ایمن است و امکان ابتلا به بیماری های منتقله از راه جنسی، در این نوع روابط وجود ندارد. شاید این باور از آنجا ریشه گرفته باشد که تبلیغات وابسته به خدمات بهداشتی به طور مداوم درباره ی روابط مردان همجنس گرا و خطر بالای ابتلا به ایدز در آنان هشدار می دهند و روابط جنسی زنان همجنس گرا در میان این هیاهوی رسانه ای اغلب نادیده گرفته می شود.
واقعیت این است که ارتباط جنسی بین دو زن نیز میتواند شامل همان خطراتی باشد که در سایر روابط جنسی وجود دارد. مثلآً ویروس پاپیلومای انسانی ( یا به اختصار اچ پی وی) از طریق تماس مستقیم بین پوست افراد انتقال می یابد . به همین دلیل در روابط جنسی بین دو زن نیز ممکن است چنین ویروسی از یکی به دیگری انتقال یابد.
https://6rang.org/2720
sadra-medical-263x150
12- گروه افراط گرای اسلامی و تروریستی داعش در روز 21 سپتامبر 9 مرد و یک پسر را به جرم همجنسگرایی در سوریه به قتل رساندند.
با وجود اینکه این اعدام ها در ملا عام انجام شد افراد گروه داعش هرگونه وسیله ای را که برای فیلمبرداری این صحنه ها استفاده شد را نابود کردند.
11
13- فعالان ترنسجندر بریتانیا، وزیر دادگستری این کشور مایکل گوو را به تلاش برای خرابکاری در اولین تحقیق پارلمانی انگلیس در مورد مسائل تغییر جنسیت متهم کرده اند.
وزارت دادگستری قبلا اعلام کرده بود که افراد بایجندر را به رسمیت نمی شناسد و به افراد ترنسجندر اجازه نمی دهد که بدون معاینه پزشکی جنسیت خود را خودشان تعیین کنند.
فعالان نیز نامه ای سرگشاده به ماریا میلر، عضو پارلمان فرستاده اند و گوو را متهم به خرابکاری کرده اند.
13
14- دهکده ای دور افتاده در جمهوری دومینیکن وجود دارد که از هر 90 پسر به دنیا آمده در آن یک پسر دارای شرایط خاصی است.
در این دهکده نوزادانی وجود دارند که در ابتدا تولد دختر هستند و دارای آلت تناسلی زنانه اند اما با رسیدن آنها به سن بلوغ بدن این دختران شروع به رشد آلت تناسلی مردانه می کند و آنها تبدیل به پسر می شوند.
این یک داستان علمی تخیلی نیست و نام این بیماری “5-alpha-reductase deficiency” است. این وضعیت پزشکی برای اولین بار در سال 1970 توسط جولیان ایپراتو معرفی شد.
133

15- دو قانون گزار جمهوری خواه در ایالت تنسی درصدد ارائه لایحه ای هستند تا ازدواج همجنسگرایان را که دادگاه عالی آمریکا برای تمام ایالت ها قانونی کرده بود را باطل کنند.
در سال 2006 رای دهندگان در این ایالت قانون ممنوعیت ازدواج همجنسگرایان را به تصویب رساندند.
جیم اوبرگیفل، یکی از طرفداران ثبت لایحه ازدواج همجنسگرایان در جواب به این لایحه جدید در توئیتر خود نوشت:
شما شکست خوردید این را بپذیرید و به سراغ کارهای دیگری بروید که زندگی را برای تمام شهروندان بهتر می کند.
15

16- گردانندگان سریال “Once upon a time” اعلام کردند که در فصل 5 این سریال یک روایت و رابطه همجنسگرایانه را خواهند داشت. آنها از اینکه مشخصا اعلام کنند شخصیت های درگیر این رابطه کدام هستند خودداری کردند. فصل جدید این سریال از 27 سپتامبر در شبکه ABC پخش خواهد شد. شایعاتی وجود دارد که ممکن است یکی از شخصیت های درگیر این رابطه شخصیت مولان باشد که در فصل جدید دوباره بازمی گردد.
16
17- دادگاه عالی ایالت آلاباما درخواست یک مادر لزبین را برای به فرزند خواندگی، کودکان شریک قبلی خود را که در ایالت جورجیا تایید شده بود؛ را رد کرد. قاضی این دادگاه مدعی بود که دادگاه جورجیا اجازه تایید این درخواست را نداشته است. از آنجایی که مادر زیست شناختی این کودکان حق والد بودن خود را حفظ کرده است مادر دوم نمی تواند کودکان را به فرزندخواندگی بگیرد و ایالت جورجیا قانونی در این رابطه ندارد.
این زن لزبین در سال 2007، سه کودکی را که شریک زندگی 16 ساله اش آنها را به دنیا آورده بود را به فرزند خوانندگی گرفت. اگرچه دادگاه عالی آلاباما این رای را باطل اعلام کرد و به وی تنها اجازه ملاقات با کودکان را داد.
17

18- یک دانشجوی تونسی به جرم رابطه جنسی با همجنس به یک سال زندان محکوم شد. وی در ابتدا به علت تحقیق در مورد یک پرونده قتل مورد بازجویی قرار گرفت وی قتل را انکار کرد اما به داشتن رابطه جنسی با مقتول اعتراف کرد و سپس در پی آزمایش مقعدی اجباری به علت داشتن رابطه جنسی با همجنس به یک سال زندان محکوم شد.
18
19- فیس بوک و نت فلیکس، خدمات جراحی تغییر جنسیت را به عنوان مزایای کارمندی به کارمندان خود ارائه کردند.
تعداد شرکت هایی که حاضر به ارائه اینگونه مزایا هستند در حال افزایش است. به طوری که براساس بررسی های کمپین حقوق بشر از 780 شرکت، 415 شرکت این مزایای کارمندی را دارند.
این تعداد در سال 2009، 49 شرکت بود.
19
20- با وجود اینکه پاپ بندیکت، رهبر قبلی کاتولیک های جهان، در مورد مخالفتش با ازدواج همجنسگرایان به صراحت سخن می گفت. پاپ فرانسیس در این رابطه سکوت اختیار کرده است. برخلاف پاپ بندیکت که در زمان تصویب قانون ازدواج همجنسگرایان در اسپانیا آن را خطری برای جامعه بشری برشمرد. پاپ فرانسیس نه در زمان تصویب قانون ازدواج همجنسگرایان در تمام ایالات متحده و نه در طول سفر خود به این کشور هیچ گونه سخنی در این رابطه نکرد.
البته هنوز باید تا پایان سفر پاپ در ایالات متحده صبر نمود تا دید آیا این عدم اشاره به مسائل اقلیت های جنسی ناشی از تغییر عقیده کلیسا است یا خیر.
21

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *