گزیده اخبار مهم هفته "14-20 سپتامبر"

1-  دولت چین اجازه داد تا سینماهای این کشور برای اولین بار فیلمی در مورد یک رابطه همجنسخواهانه را نمایش دهند.
این عدم سانسور، میتواند نشان دهنده تغییرات جدیدی برای اقلیت های جنسی چین باشد.
نام این فیلم “Seek McCartney” است و داستان رابطه عاشقانه دو مرد همجنسگرا یکی فرانسوی و دیگری چینی را روایت می کند.
همجنسگرایی از سال 1997 در چین جرم زدایی شد. با این حال اقلیت های جنسی این کشور از حقوق برابر با افراد دگرجنسگرا در زمینه ازدواج و فرزندخواندگی برخوردار نیستند. و هنوز در بسیاری از کتاب های این کشور به همجنسگرایی به دیده یک مشکل نگاه می شود.

2- «از دور» (From Afar) نخستین تجربه سینمایی لورنزو ویگاس، فیلمساز ونزوئلایی شیر طلای بهترین فیلم بخش مسابقه ونیز ۷۲ را به دست آورد.
«از دور» درباره زندگی عاطفی یک مرد ۵۰ ساله همجنسگرا به نام «آرماندو»ست که در یکی از محله های فقیرنشین کاراکاس با یک جوان ۱۸ ساله بزهکار به نام «الدر» آشنا می‌شود، او را با خود به خانه می برد و از او می خواهد که در ازای پرداخت مبلغی برهنه شود. به زودی معلوم می شود که «الدر» یک دزد است و هرچند که از همجنسگرایی شرم دارد، اما رابطه عمیقی بین او آرماندو شکل می گیرد که زندگی هر دوی آن ها را دگرگون می کند.
«از دور» با ۲۱ فیلم دیگر در بخش اصلی جشنواره فیلم ونیز از جمله با فیلم «دختر دانمارکی» رقابت می‌کرد. «دختر دانمارکی» ساخته تام هوپر، سینماگر بریتانیایی روایتی‌ست از زندگی لی لی البه، نقاش دانمارکی که در سال ۱۹۳۰ به عنوان اولین زن ترنسکشوال جهان تغییر جنسیت داد.

20

3-  در جولای 2015 یک کمپین در انگلیس ایجاد شد که از دولت انگلیس درخواست می کرد تا معاینه جنسیت را برای به رسمیت شناختن جنسیت افراد ترنسجندر کنار بگزارد و به کشورهایی بپیوندد که ترنسجندرها بر اساس هویت جنسیتی خود می توانند کارت شناسایی دریافت کنند.
همچنین این کمپین خواستار به رسمیت شناختن افراد خارج از مرزهای جنسیتی بود که خود را نه مردانه و نه زنانه می دانند.
این کمپین حمایت 30 هزار نفر را جلب کرد. اما پاسخ منفی وزارت دادگستری بریتانیا برای خواسته های این کمپین برای فعالان ناامید کننده بود.
پاسخ کامل وزارت دادگستری را در ادامه خبر بخوانید:
Trans_Pride_Brighton_2015_banner-1200x700_c
4- کیم داویس که به دلبل عدم انجام وظیفه و ثبت ازدواج همجنسگرایان مدت پنج روز را در زندان سپری کرد بار دیگر پس از آزادی از دادگاه درخواست مهلت برای ثبت نکردن ازدواج همجنسگرایان کرد.
وی دلیل امتناع خود از انجام وظیفه را عقاید مذهبی اش اعلام کرده است.
این کارمند شهر کنتاکی، توسط رای مردم انتخاب شده است و تنها راه برکناری وی، درخواست مردم می باشد.
اگر دادگاه این خواسته وی را رد کند وی یا باید به ثبت ازدواج همجنسگرایان تن دهد و یا از حکم قاضی دادگاهی که یک بار او را به زندان فرستاده سرپیچی کند.

5- “داستان او” یا her story نام یک سریال است که به زندگی و روابط عاشقانه زنان ترنسکشوال می پردازد. داستان اصلی پیرامون زندگی دو زن ترنسکشوال در شهر لس آنجلس می گردد.
این سریال قرار است تا در پاییز 2015، بر روی آنتن برود.
30
6- درادامه پنج فیلم برتر سینمای اقلیت جنسی را به شما معرفی می کنیم.
بهترین فیلمی که با محتوا اقلیت های جنسی دیده اید چه بوده؟ و چرا این فیلم خاص برای شما جایگاه ویژه ای دارد؟
11260329_974494929279246_8090750348730649098_n

7-  نیشا ایوب، یک زن ترنسجندر فعال حقوق اقلیت های جنسی، در مراسم جایزه نقطه عطف LGBTI امسال قهرمان سال اقلیت جنسی آسیا نام گرفته بود. در مالزی توسط دو مرد مورد حمله قرار گرفت.
وی همچنین جایزه سال 2015 “Alison Des Forges” دیده بان حقوق بشر به دلیل قعالیت فوق العاده اش دریافت کرد.
وی جزئیات این حمله را در صفحه فیس بوک خود شهر می دهد که چگونه توسط دو مرد هندی با یک میله آهنی بیرون خانه اش مورد حمله قرار گرفت. و به کمک فریادهای مادرش نجات یافت.
این حمله تنها چند روز پس از سخنان وزیر گردشگری نظری عزیز اتفاق افتاد که گفته بود: اقلیت های جنسی مالزی هرگز حقوق برابر نخواهند داشت زیرا در اسلام اجازه داده نشده است.

40

8- تام هاردلی، در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو، هنگانیکه یک خبرنگار سعی کرد تا از وی در مورد گرایش جنسی اش سوال کند. وی را سرجای خود نشاند.
این بازیگر بریتانیایی برای فیلم خود “افسانه” به همراه کارگردان فیلم و بازیگر دیگر آن امیلی برونینگ در یک کنفرانس مطبوعاتی حضور یافته بود که این اتفاق رخ داد.
خبرنگار در مورد مصاحبه هاردلی در سال 2008 با مجله Attitude که مجله ای برای همجنسگرایان انگلیسی است سوال کرد که وی در آن اشاره کرده بود وقتی جوانتر بوده با مردان هم شیطنت هایی داشته است.
تام هاردلی جواب می دهد: اما سوال شما دقیقا در مورد چیست؟
خبرنگار: آیا فکر می کنید که برای افراد مشهور سخت باشد تا در مورد گرایش جنسی شان صحبت کنند؟
تام هاردلی: به نظر من برای افراد مشهور سخت نیست که در مورد گرایش جنسی شان صحبت کنند. آیا از من در مورد گرایش جنسی ام سوال می کنید؟
خبرنگار: اممم… البته.
تام هاردلی: چرا؟
خبرنگار: اممم
سپس وی با تشکر از خبرنگار بحث را پایان داد.
50
9- پروژه پلاک پنج  مجموعه ای ده قسمتی است که تاکنون شش قسمت از آن منتشر شده است. در این پروژه سعی شده به این سوال ها جواب داده شود که زندگی دیگران چطور است؟ مردم جاهای دیگر دنیا چطور زندگی ‌می‌کنند؟ زندگی خانوادگی آن‌ها در پنج گوشه جهان چطور است؟
خانواده‌‌هایی در آمریکا، تایوان، هلند، کلمبیا و آفریقای جنوبی به این سوال‌ها دادند. سازندگان این برنامه را به خانه و آشپزخانه‌شان راه دادند و حتی کمد لباس‌هایشان را هم به آنها نشان دادند تا زندگی در شهر و خانه آنها را تماشا کنیم.
کون فردریک اسمیت و شریک زندگی اش آلوین ویلاریال زوج هجنسگرایی از شهر آمستردام، هلند هستند که در کنار دیگر زوج های دگرجنسگرا در این برنامه شرکت کرده اند و از زندگی خود می گویند.
وب سایت این پروژه: http://pelak5.org
60

10-  یک نظر سنجی آنلاین که توسط یک تیم تحقیقاتی به رهبری یاسوهارو هیداکا، استاد پزشکی اجتماعی در دانشکده پرستاری دانشگاه تاکارازوکا، ژاپن بین ماههای اوت و دسامبر سال گذشته انجام شد. نشان داد که بیش از 44 درصد نوجوانان پسر همجنسگرا و دوجنسگرا آزار و قربانی قلدری شدن را به دلیل گرایش جنسی شان تجربه کرده اند. این نظرسنجی بخشی از یک پروژه تحقیقاتی وزارت بهداشت بود.
در این تحقیق از 20 هزار مرد همجنسگرا و دوجنسگرا در رده سنی 11 تا 71 سال، سوال پرسیده شد.
از 1096 نوجوان پاسخ دهنده، 44 درصد گفته اند که قلدری را تجربه کرده اند. حدود 23 درصد از مدرسه گریزان شده اند، در حالی که 18 درصد به خودآزاری روی آورده اند برای تحمل شرایط موجود.
و آمار افرادی که هرگز در دوره دبستان، راهنمایی و دبیرستان در مورد همجنسگرایی نشنیده بودند نیز از 63% در سال 2005 به 41% کاهش یافته است.

80

11- پاییز از راه می رسد و با خنک تر شدن هوا طرفداران “dapper style” و یا ” سلیقه شیک پوشی” بار دیگر خود نمایی می کنند. Dapper به معنای مردی است که لباس و ظاهر شسته رفته و ترو تمیزی دارد. اما چندسالی است که این سلیقه و روش شیک پوشی دیگر به مردان اختصاص ندارد.
در ایران به دلیل پوشش اجباری حجاب برای زنان قطعاً افراد زیادی موفق نمی شوند تا آن گونه که تمایل دارند لباس بپوشند. و اغلب زنان لزبین برای اینکه بتوانند لباس های مورد علاقه خود را در خارج از منزل و سالن های جشن بر تن کنند مجبور به مبدل پوشی اجباری هستند تا هیچ فردی متوجه زن بودن آنها نشود. زیرا در صورت لو رفتن این مسئله عواقب بسیار خطرناکی گریبان گیر آنها خواهد شد. در حالیکه در کشورهای آزاد، زنانی که علاقه دارند تا تیپی اصطلاحاً مردانه داشته باشند نیازی ندارند تا هویت زنانه خود را مخفی کنند.
شما چه خاطره ای در این مورد دارید؟
برای دیدن عکس های شیک پوشان زن نیویورکی و معنای Dapper style از نظر آنها به لینک زیر مراجعه کنید:
http://bzfd.it/1FMqiIS
11850434_975337292528343_3516853945529601458_o

12-  «ریاضی! نه خود ارضایی؛ علم! نه سکس،» این شعاری است که هفته گذشته بیرون مدارس استان آنتاریو در کشور کانادا شنیده می‌شد. شعاردهندگان خانواده‌هایی بودند که نسبت به محتواهای افزوده شده به برنامه آموزش مسائل جنسی به دانش‌آموزان اعتراض داشتند. این درس‌ها در این استان اجباری نیستند، اما خانواده‌ها از این ناراحت هستند که مسائل مربوط به خود ارضایی، رابطه جنسی با همجنس، تغییر جنسیت و محدود نبودن جنسیت به زن و مرد، به این کتابچه‌ها افزوده شده است.
در ادامه نظر ایرانیان ساکن تورنتو را در رابطه با محتوای برنامه آموزش مسائل جنسی به خصوص اطلاع رسانی در مورد انواع گرایش جنسی و هویت جنسیتی را بخوانید:

700

13-  شیلو، نام اولین فرزند بیولوژیکی آنجلینا جولی و برد پیت است که به دلیل سلیقه ی تامبوی گونه ی خود شناخته شده است. اما ممکن است این انتخاب پوشش او بیشتر در رابطه با هویت جنسیتی اش باشد تا سلیقه اش در مد و فشن.
والدین او در رابطه با فرزند 9 ساله شان، به یک متخصص در زمینه ترنسجندر مراجعه کرده اند تا مشاوره دریافت کنند.
آنجلینا جولی و برد پیت از اینکه وی را ترنسجندر بنامند خودداری می کنند زیرا ممکن است وی در دوران بلوغ یا بعد از آن بخواهد از حالت تامبوی خارج شود. تمام آن چیزی که این والدین مشهور می خواهند ایجاد محیطی گرم و امن برای فرزندشان است.
shiloh
14- شرکت رنگین‌‌کمانی ها در مراسم روز صلح، روز یکشنبه ششم سپتامبر به مناسبت روز جهانی صلح، تظاهراتی در شهر آنکارا پایتخت ترکیه برگزار شد.
این تظاهرات به فرآخوان «بلوک صلح آنکارا» ساعت سه بعدازظهر روز یکشنبه علیه جنگ و در دفاع از صلح برگزار شد.
تظاهرات روز جهانی صلح در آنکارا از کوچه تُرُس«Toros sokağı » آغاز و در حالی که قرار بود تا میدان کالج آنکارا ادامه یابد با دخالت پلیس به محل اعلام شده نرسید و تجمع پایانی در بخش ورودی این میدان برگزار شد.
در این تظاهرات، احزاب سوسیالیستی، سندیکاهای کارگری، سازمان‌های دمکراتیک و دفاع از حقوق اقلیت جنسی و زنان و کودکان حضور داشتند.
گروه های دفاع از حقوق اقلیت‌های جنسی و رنگین‌کمانی‌ها با حمل پلاکاردهایی در دفاع از صلح و علیه جنگ در خاورمیانه و ترکیه در این تظاهرات شرکت داشتند.
12003364_975934255801980_6844560225716269715_n
15-  یک ویدئو صدای ضبط شده که ظاهرا مکالمه تلفنی میان ولادیمیر پوتین و سر التون جان است در رسانه های روسیه منتشر شده است. اما واقعیت این است که فردی که خود را پوتین معرفی کرده در واقع پوتین نیست و دوخبرنگار روسی به نام های ولادیمیر کراسنو در نقش پوتین و الکسیس استولیارو در نقش مترجم و منشی پوتین هستند و تنها سعی داشتند تا به سر التون جان حقه بزنند.
این اتفاق در پی ابراز علاقه مندی التون جان به دیدار با پوتین و صحبت با او در رابطه با اقلیت های جنسی رخ داد.
200
16-  اولین خانه سالمندان انگلیس که مخصوص افراد همجنسگرای سالمند است در طی سه سال آینده افتتاح خواهد کرد. شرکت مسکن تونیک، سرمایه گزار پشت این پروژه است.
در این خانه، 150 فرد می توانند سکونت پیدا کنند. خانه های مشابه ای در حال حاضر در کشورهای سوئد، آلمان و آمریکا نیز وجود دارند. و در فرانسه و اسپانیا نیز به زودی ایجاد می شوند.
سالمندان اقلیت جنسی، عموماً به دلیل نداشتن فرزند و یا روابط قوی با خانواده های خود به دلیل گرایش جنسی و هویت جنسیتی شان، نمی توانند مانند دیگر سالمندان به برخی گزینه ها اتکا کنند. به همین دلیل نیاز به یک خانه سالمندان مخصوص آنها به شدت احساس می شود.
300
17-  پیچ دی 26 ساله، یک ملکه زیبایی تایلندی است که در دانشگاه نیویورک تحصیل کرده است. او که زنی ترنسجندر است و در پنج سال گذشته را در حرفه مدلینگ فعالیت می کرده است سرانجام از درک نشدن و تلاش مداوم برای پیدا کردن کار خسته می شود و اولین آزانس مدلینگ ترنسجندرهای نیویورک را در ماه مه باز می کند.
در حال حاضر در این شرکت 10 مرد ترنسجندر و 9 زن ترنسجندر به عنوان مدل فعالیت می کنند.
آزانس مدلینگ پیچ دی، سومین نمایندگی از نوع خود در کشور آمریکا و شاید در کل جهان است.
برای مطالعه بیوگرافی این ملکه زیبایی به ادامه خبر مراجعه کنید:
400
18-  مدافعان حقوق بشر میان جنسی ها، در سی امین جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، به بحث در مورد چالش های حقوق بشر مواجه شده توسط افراد میان جنس و در 5 قاره پرداختند.
این جلسه روز گذشته برگزار شد. این رویداد توسط سازمان حامیان انتخاب آگاهانه، CIPD، سازمان بین المللی میان جنس های استرالیا ، سازمان OII چینی و OII اروپا سازماندهی شده است و توسط ایلگا جهانی و COC هلند پشتیبایی شده است.
12047059_1037117969652293_1258357019373268127_n
19- در رابطه با آهنگ جدید لیدی گاگا به نام “till it happens to you” یا “تا زمانیکه برای تو اتفاق بیوافتد” قبلا پستی گذاشته بودیم. این آهنگ برای قربانیان تجاوز نوشته شده با متنی بسیار تاثیر گزار، موضوع این ویدئو برگرفته از مستند The Hunting Ground است که در رابطه با تجاوز در دانشگاه های آمریکا است.
در این ویدئو ماجرای چهار قربانی تجاوز را مشاهده می کنیم. که یکی از این قربانیان مرد ترنسکشوالی است که در حالیکه در دستشویی در حال مصرف دز هورمون خود است مورد حمله قرار می گیرد.
توجه، این ویدئو دارای تصاویری از صحنه های آزار جنسی است.
700
20- باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده، اریک فانینگ، مشاور سابق اشتون کار‌تر، وزیر دفاع آمریکا را نامزد مقام وزارت نیروی زمینی ارتش کرد. فانینگ اولین مرد همجنسگرا در تاریخ ایالات متحده خواهد بود که به مقامی نظامی در این کشور منصوب می‌شود.
فانینگ در صورتی در این منصب آغاز به کار خواهد که مجلس سنای آمریکا به این پیشنهاد رئیس جمهوری رأی مثبت دهد.
500

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *