جواد لاریجانی و فرهنگ هولاکویی "کپک برتر" را از آن خود کردند

winners
 

شش رنگ  (شبکه لزبین‌ها و ترنس‌جندرهای ایرانی) مفتخر است که برندگان دور اول جایزه “کپک برتر” را که به مطالب و یا گفته های هموفوب و ترنس فوب در دو رشته دولتی و غیر دولتی داده می شد اعلام کند.
محمد جواد لاریجانی، رییس ستاد حقوق بشرقوه قضاییه با فاصله بسیار از رقیب خود، محمود احمدی نژاد رییس جمهور اسبق جمهوری اسلامی پیشی گرفت و توانست مقام نخست را دریافت و جایزه “کپک برتر” را در میان دولتی‌ها از آن خود کند.
فرهنگ هولاکویی، جامعه شناس، نیز که دارای سلسله درس های روانشناسی و مشاوره روانی ویدیویی است و طرفداران زیادی در جامعه ایرانی دارد، توانست در بخش غیر دولتی ها، از رقیب خود محسن کدیور پیشی گرفته و به “کپک برتر” دست یابد.
ما این پیروزی را به این دو نفر تسلیت گفته و آرزو می کنیم که لااقل در این زمینه دیگر از اینها اظهار فضلی نشنویم.
در این بین کسانی بودند که به حضور خود در لیست کاندیداهای جایزه کپک برتر اعتراض داشتند. این یکی از دلایلی بود که دور اول جایزه کپک برتر، کلی بحث و جدل ایجاد کرد. فضای بحث داغ بود. ما هم سعی کردیم کمتر دخالت کنیم تا “مُشک خود ببوید”. نتیجه این شد که با وجود فرصت محدود دوره انتخابات، “فضای انتخاباتی” ایجاد شده، به یکی از موضوعات مهم جامعه ما یعنی همجنسگرا ستیزی عریان و نهان، انگشت گذارده و بار دیگر توجه همه را به داشتن حساسیت نسبت به عدم تحقیر و تبعیض انسانها بر اساس گرایش جنسی و هویت جنسیتی اشان جلب کرد.
انتقادات و پیشنهادات بسیاری نیز از سوی دوستان و همراهان جامعه ال جی بی تی و همچنین دوستان لزبین، گِی و ترنسجندر دریافت کردیم که بی شک ما را در پیشبرد بهتر این برنامه در سال های بعد رهنمون می شود و از آنها در برطرف کردن کاستی ها استفاده می کنیم. معروف است که:” کار نیکو کردن از پُر کردن است.” ضمنا پیشنهاد شد که سال بعد از میان کاربران شبکه های مجازی نیز کاندیداهایی را برای دریافت جایزه معرفی کنیم. یعنی، از حالا همه شما دعوت می شوید که ما را در یافتن کاندیداهایی که مناسب “برتر” دریافت “کپک” باشند، یاری دهید.
جوایز برندگان امسال، محمد جواد لاریجانی و هرهنگ هولاکویی، طی عملیاتی ویژه به ایشان اعطا و گزارش آن به اطلاع شما خواهد رسید. منتظر باشید!
به افتخار برندگان : هیپ هیپ هورا!

شبکه لزبین‌ها و ترنس‌جندرهای ایرانی (شش رنگ)
دو روز مانده به 27 اردیبهشت (17 ماه مه) – روز جهانی مقابله با هموفوبیا و ترنس فوبیا
www.6rang.org
برای اطلاعات بیشتر در مورد این جایزه به صفحه فیسبوک انتخاب “کپک برتر” مراجعه کنید:
https://www.facebook.com/events/1622499644628366/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *