تأثیر همجنسگراستیزی بر اقتصاد و شاخص های سلامت جوامع

Quantifying-the-Effects-of-Homophobia-x633

داده ها و مطالعات جدید نشان می دهد که قوانین همجنسگراستیزانه علاوه بر اقلیت های جنسی به کل جامعه ضربه وارد می کنند

جامعه ی اقلیت های جنسی و گروه های مترقی روز 26 ژانویه در شصت و پنجمین سال روز جمهوری هند در دهلی راهپیمایی خواهند کرد

گسترش قوانین ضد همجنسگرایی در اقصا نقاط دنیا توجه خبرگزاری های بین المللی را به عواقب منفی و گسترده ی آن جلب کرده است. نظر به گزارشاتی که از خشونت، بازداشت، قتل افراد لزبین، گی، ترنسجندر و دوجنسگرا به دست آمده تأثیر مستقیم این گونه قوانین بارز شده است.

در حالی که رهبران جهان از جمله بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل و جان کری، وزیر امور خارجه ی آمریکا، قوانین همجنسگراستیزانه  را محکوم کرده اند، تعداد اندکی درباره ی این مسئله خارج از چهارچوب حقوق بشر یا اخلاق صحبت کرده اند. این اتهامات اخلاقی موجب شده که رهبران دیگر به دفاع از قوانین ضد همجنسگرایانه ی خود بر پایه ی استقلال کشورشان و ارزش های فرهنگی خود برآیند که نتیجه ی آن بالا گرفتن برخورد فرهنگ ها است، همچنین به نظر می رسد که بحث اخلاق در قانع کردن دولت ها برای از میان برداشتن این قوانین موفقیت چندانی در پی نداشته.

پژوهش های دانشگاهی جدید به منابع و روش مطالعاتی متفاوتی روی آورده اند تا فارغ از بحث های مربوط به اخلاق در زمینه ی همجنسگرایان، نشان دهند تابو انگاری همجنسگرایی در جامعه و هنجارهای فرهنگی همجنسگراستیزانه که جامعه ی اقلیت های جنسی را هدف قرار می دهند می توانند تأثیرات نامطلوب گسترده ای در کل جامعه داشته باشند که در نظر اول قابل مشاهده نیست. مطالعات نشان می دهند که همجنسگراستیزی تأثیری بازدارنده در رشد اقتصادی دارند و می توانند در سلامتی افراد خلل وارد کنند.

دانشمندان و اقتصاد دانان در جلسه ی اخیر بانک جهانی گرد هم آمدند تا به این مسئله پاسخ دهند. آنها تأکید کردند که هنوز به دلیل کمبود اطلاعات خام نمی توان مطمئن شد که همجنسگراستیزی تنها یک مسئله ی اخلاقی نیست، ولی بر تأثیرات اقتصادی آن توافق داشتند. در پایان جلسه خانم ام وی لی بجت، استاد اقتصاد و کنشگر باسابقه، یافته های مقدماتی خود را در جلسه از تأثیرات اقتصادی همجنسگراستیزی بر سوژه هایی که در هند مورد مطالعه قرار داده بود ارائه کرد. مطالعه ی بجت که بر موضوع تحت فشار قرار دادن این افراد از طریق زندان، ممانعت از کار، خشونت در مدرسه یا فشار برای ازدواج متمرکز بود نشان می دهد که سالانه تنها اقتصاد کشور هند بیش از 30.8 بیلیون دلار، (معادل 1.7% از محصولات خام این کشور) از آن متضرر می شود. این داده ها می توانند نشان دهنده ی بخش کوچکی از این خسارت ها باشند.

در حالی که همه ی ابعاد تأثیر هموفوبیا در اقتصاد کشورها به دلیل مطالعات ناکافی قابل جمع بندی و ارزیابی نیست لازم به نظر می رسد که تحقیقاتی همچون پژوهش خانم بجت بیشتر صورت گیرد تا بتوان برآوردی از کل مخارج حاصل از همجنسگراستیزی به دست آورد.

در آمریکا منفعت حاصل از میان برداشتن قوانین ضد همجنسگرایانه محدود به اقتصاد این کشور نمی شود بلکه می تواند عامل مهمی باشد برای ارتقاء سلامت جامعه ی اقلیت های جنسی.

یک پژوهش جدید که در مجله ی جامعه شناسی و پزشکی منتشر شده است نشان می دهد که رابطه ی معنی داری میان مناطقی که فرهنگ همجنسگرا ستیز و تبعیض آمیز دارند با عمر متوسط اعضای جامعه ی اقلیت جنسی وجود دارد. این داده های جدید به وضوح نشان می دهند که خودکشی، قتل و بیماری های قلبی در حد قابل ملاحظه ای میان اقلیت های جنسی در جوامعی با فرهنگ و قوانین تبعیض آمیز بالاتر است.

در شرایطی که گوش مجریان دولتی به بحث های اخلاقی برای حمایت از جامعه ی ال جی بی تی بدهکار نیست، نشان دادن تأثیرات عینی حاصل از قوانین ضد همجنسگرایانه، از جمله در بخش اقتصاد و سلامت ممکن است توجه افرادی که خارج از دسترس کنشگران اجتماعی هستند را به خود جلب کند.

 منبع:

http://www.advocate.com/print-issue/current-issue/2014/05/05/quantifying-effects-homophobia

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *