شکنجه و قتل فعال حقوق اقلیت های جنسی در کامرون

پیکر بی جان فعال حقوق ال جی بی تی کامرونی که مورد شکنجه قرار گرفته بود 15 جولای در خانه اش در یائونده پیدا شد.لمببه؛ مدیر بنیاد ایدز در کامرون بود که از مدافعان سرسخت حقوق اقلیت های جنسی نیز بود.

97812690-d056-0130-864c-1ed131f64cda

طبق گفته های یکی از دوستانش که پلیس را خبردار کرده بود؛ گردن و پاهای لمببه ظاهراً شکسته بود و صورت و دستانش با یک آهن داغ سوزانده شده بود.

لمببه به نمایندگی از CAMFAIDS با دیدبان حقوق بشر و دو سازمان دیگر در کامرون در پژوهش و تهیه ی گزارش 2013 در باب پیگردهای قانونی افرادی که با همجنس خود سکس داشته اند همکاری نزدیک داشت.

او همچنین در تهیه ی پیشنویس و ارائه ی گزارش دوره ای کامرون در می 2013 نیز نقش داشت. علاوه بر این لمببه با بلاگ “پاکسازی 76 جرم” نیز همکاری می کرد و نویسنده ی چند فصل از یک کتاب مربوط به اقلیت های جنسی به نام “از اشتباهات تا حقوق همجنسگرایان” بود که در سراسر دنیا منتشر شد. سازمان او به طور بی وقفه به ثبت بازداشت ها، خشونت ها و تهدیدهایی می پرداخت که علیه اقلیت های جنسی در کامرون اتفاق می افتاد.

این قتل در امتداد موجی از حملات، خشونت ها و تهدیدها علیه فعالان ال جی بی تی در کامرون در ماه های اخیر صورت گرفته. در این حملات دفتر یک سازمان که به اقلیت های جنسی خدمات درمانی مختص بیماری ایدز ارائه می داد به آتش کشیده شد، دفتر یک وکیل که از پرونده های کسانی که متهم به عمل همجنسگرایانه بودند دفاع می کرد به سرقت رفت و وکلای دیگر نیز با ایمیل ها و اس ام اس های تهدید آمیز روبه رو شدند. با وجود اینکه همه ی این اتفاقات به پلیس کامرون گزارش داده شد، مسئولان هنوز حتی یک مظنون را هم بازداشت نکرده اند.

این فعالان اعلام کردند که اهمال پلیس در ریشه یابی حرکت های هموفوبیک، این پیام را به عاملین می رساند که بدون ترس از عقوبت آن به خشونت های خود ادامه دهند. پلیس نباید تا آشکار شدن عاملان این جنایت وحشتناک از پیگیری دست بردارد و همچنین رئیس جمهور کامرون باید سکوت خود را در قبال موج خشونت های هموفوبیک بشکند و این حملات وحشیانه را به طور علنی محکوم کند.

گزارش کامل را در لینک اصلی در اینجا بخوانید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *