جامعه ی روانپزشکان لبنان همجنسگرایی را از ردیف بیماری ها خارج کرد

 

جامعه ی روانپزشکی لبنان اعلام کرد که همجنسگرایی یک بیماری روانی نیست، بر این اساس؛ همجنسگرایی به خودی خود موجب نقص در قوه ی قضاوت، ثبات شخصیتی، مسئولیت پذیری یا مهارت های اجتماعی و حرفه ای نمی شود.

در ادامه ی این اعلامیه آمده است که: “این فرضیه که همجنسگرایی نتیجه ی مسائل خانوادگی یا رشد روانی ناهماهنگ است بر پایه ی داده های غلط می باشد.”

این جامعه از متخصصین امور بهداشت و درمان تقاضا کرده که با نظری کاملاً علمی به افراد همجنسگرا خدمات درمانی ارائه دهند.

این اعلامیه لبنان را در این موضوع در ردیف بسیاری دیگر از کشورهای غربی قرار می دهد. به عنوان مثال؛ جامعه ی روانپزشکان آمریکا 40 سال پیش همجنسگرایی را از لیست بیماری های روانی خود حذف کرد.

با این وجود، همجنسگرایی در این کشور خاورمیانه ای که به نظر می رسد از کشورهای هم منطقه ی خود لیبرال تر باشد همچنان غیر قانونیست و همجنسگرایی در این کشور کاماکان جرم تلقی می شود و پلیس به سرکوب همجنسگرایان همچنان ادامه می دهد.

این اعلامیه تنها یک هفته پس از گزارش دیدبان حقوق بشر منتشر شده. بنا به این گزارش نهادهای امنیتی داخلی لبنان، با جامعه ی ال جی بی تی در بازداشتگاه ها با سوء رفتار، شکنجه و تهدید برخورد می کنند.

gay-star-news-lebanese-psychiatric-society

طبق گزارشات متخصصین به دیدبان حقوق بشر و افرادی که در گذشته بازداشت شده اند، پلیس از تحقیر و اهانت به افراد ال جی بی تی در بازداشتگاه ها هیچ ابایی ندارد.

پلیس سوریه با وجود ممنوعیت رسمی از طرف جامعه ی پزشکی و وزارت عدالت همچنان دست به آزمایش مقعدی می زند. در یک پرونده که در آن پلیس به یک سینما که محل ملاقات گی ها بود یورش برد؛ 36 مرد تحت این آزمایش قرار گرفتند و حتی مجبور شدند مخارج آزمایش را بپردازند.

برگرفته از گی استار نیوز

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *