امیلی، زن ترنسی که به خاطر خشونت‌های ترنس‌ستیزانه دنیا را ترک کرد

امیلی، زن ترنسی که قاتلش ترنس‌ستیزی بود

امیلی، نام زن ترنسی است که به تازگی خبر خودکشی او در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌است. امیلی، پس از جراحی‌های بازتایید جنسیت نیز مورد خشونت ترنس‌ستیزانه و عدم به رسمیت شناختن هویت جنسیتی‌اش قرار می‌گرفته است. 

امیلی، زن ترنسی که به خاطر خشونت‌های ترنس‌ستیزانه دنیا را ترک کرد

امیلی، زن ترنسی که به خاطر خشونت‌های ترنس‌ستیزانه دنیا را ترک کرد

 

امیلی، زن ترنس ایرانی که ساکن استرالیا بود، هفته‌ی گذشته متاسفانه دست به خودکشی زده و به زندگی‌اش پایان داده است.
به نقل از یکی از دوستان نزدیک امیلی، او از ترنس‌ستیزی موجود در جامعه و برخورد ترنس‌ستیزانه‌ی اطرافیان و برخی از همجنسگرایان اطرافش تحت فشار قرار گرفته و تاثیر جراحی‌هایی که از آن‌ها راضی نبود نیز به این مشکلات افزوده بود.
امیلی ۴۰ ساله تبعیض‌های متفاوتی را تجربه کرده بود، به عنوان یک مهاجر تحت فشار نژادپرستی جامعه میزبان بوده است و به عنوان یک زن ترنس تحت فشار ترنس‌ستیزی در جامعه خود و جامعه جدید وارد شده به آن بوده است. هویت او به رسمیت شناخته نمیشد. «بطور مثال قبل از بازتایید جنسیت از فروشگاهی خرید میکرده که بعد از ترنزیشن هم به همانجا برای خرید میرفت. کارکنان این فروشگاه، بعضی مواقع به مسخره اقا صدایش میکردند»
« بیشتر از همه از جراحی‌هاش (GRS و FFS) ناراضی بود و حتی عامل اصلی خودکشی‌اش بود چون دیسفوریای شدیدی داشت»
اینها اظهارات دوست امیلی است. او همچنین اضافه می‌کند: «خودکشی قتلی است که قاتلانش هیچ وقت محاکمه نمی‌شوند، امیلی رو «جراحان قصاب» کشتند. پزشکانی که ترنس هارو موش آزمایشگاهی کرده‌اند، امیلی رو ترنس فوبیا کشت.کاش ادم ها قبل از نفرت پراکنی علیه ترنس‌ها کمی به حرفاشون فکر کنند، تا زمانی که زنای ترنس رو زن ندونیم و مردای ترنس رو مرد این خودکشی و قتل ها پایان نخواهد داشت»
زنان ترنس متوجه سطح بالایی از ترنس‌ستیزی قرار می گیرند و به رسمیت نشناختن هویت جنسیتی آن‌ها عامل بسیاری از خشونت‌هایی است که روزمره با آن روبه رو هستند.

برچسب‌ها:

دسته: رویدادهای ایران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *