مقاومت جامعه ال جی بی تی ترکیه در برابر نفرت پراکنی مذهبی

مقاومت جامعه ال جی بی تی ترکیه در برابر نفرت‌پراکنی دولتی

بیانات «علی ارباش» رئیس امور مذهبی، در مورد همجنسگرایی بحث جدیدی را در ترکیه برانگیخت. در حالی که انتقادات «آنکارا بار» از اظهارات مقامات مذهبی منجر به تحقیقاتی شده است که توسط دادستانی های آنکارا آغاز شده است.

مقاومت جامعه ال جی بی تی ترکیه در برابر نفرت پراکنی مذهبی

مقاومت جامعه ال جی بی تی ترکیه در برابر نفرت پراکنی مذهبی

«اسلام زنا را یکی از بزرگترین گناه‌ها می‌داند. [اسلام] لوطیسم و همجنسگرایی را نفرین می کند». این را «ارباش Erbaş » در خطبه‌های نماز جمعه در۲۴ آوریل گفت و اظهار داشت که «همجنسگرایی باعث بیماری‌ها و از بین رفتن نسل انسان می‌شود.»

این اظهارات با واکنش سازمان‌های جامعه مدنی، حقوقدانان و سیاستمداران به بحث و جدل تبدیل شد.

«آنکارا بار» در بیانیه‌ای پاسخ داد و ارباش را به تحریک مردم به نفرت و خصومت متهم کرد. دادگاه ارباس را به «دریافت حقوق در ازای نادیده گرفتن کودک آزاری ، تلاش برای مشروعیت بخشیدن به معنوی سوء استفاده از «گفتمان‌های مذهبی» متهم کرد و گفت اگر وی همین گفتمان خود را در مورد افراد ال جی بی تی ای، زن و کودک، حفظ کند «نباید کسی تعجب کند از اینکه در سخنرانی بعدی‌اش، مردم را به آتش زدن زنان در میادین با مشعلی در دست خود دعوت می کند.»

با اینکه همجنسگرایی در ترکیه غیرقانونی نیست، اما با رشد اسلام‌گرایی و قدرت گرفتن ناسیونالیسم مذهبی طیف مدافع اردوغان در سالهای گذشته، ترکیه بارها صحنه جدال جامعه ال جی بی تی و قدرت حاکم بوده است. به نظر می‌رسد که این نبرد همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها:

دسته: رویدادهای جهان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *