شش‌رنگ همزمان با برگزاری این نشست به صورت انلاین در شبکه‌های اجتماعی با شما خواهد بود و گزارش خواهد داد.

سومین نشست «بررسی ادواری جهانی ـ یو پی آرـ» در مورد ایران فردا در ژنو برگزار می‌شود

اجلاس یو پی آر (بررسی ادواری جهانی) در مورد ایران فردا هشتم نوامبر، از ساعت ۹ صبح به وقت اروپای مرکزی  تا ۱۲:۳۰بعد از ظهر در مقر سازمان ملل  برگزار می‌شود. بررسی ادواری جهانی وضعیت حقوق بشر، یک سازوکار مهم سازمان ملل است که در چهارچوب آن، همه کشورها موظفند هر پنج سال یک بار گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر خود به جامعه جهانی ارائه کنند.

شش‌رنگ همزمان با برگزاری این نشست به صورت انلاین در شبکه‌های اجتماعی با شما خواهد بود و گزارش خواهد داد.

شش‌رنگ همزمان با برگزاری این نشست به صورت انلاین در شبکه‌های اجتماعی با شما خواهد بود و گزارش خواهد داد

این سومین نشست ادواری جهانی ـ یو پی آرـ است و نشست پیشین ادواری جهانی نیز در سال ۲۰۱۴ برگزار شده بود. شش‌رنگ این‌بار نیز پس از تجربه‌ی چنین فعالیتی در سال ۲۰۱۴ در هفته‌ پیش‌نشست‌ یو پی آر ایران که در اکتبر ۲۰۱۹ از ۷ تا ۱۲ اکتبر در ژنو انجام شد، با نمایندگان بیش از ۷۵ هیئت نمایندگی از کشورهای جهان، دیدار و مذاکره کردند و اسناد و گزارشات خود را در اختیار آن‌ها قرار داده بودند.
شادی امین از سوی شش‌رنگ در این اجلاس مقدماتی در حضور بیش از ۴۵ نماینده جهان سخنرانی خود در مورد موارد نقض حقوق اقلیت‌های جنسی و مطالباتمان را ارايه داد. او در این سخنرانی به جرم‌انگاری روابط هم‌جنس‌ها، موضوع شوم اعدام در قانون مجازات اسلامی برای هم‌جنس‌گرایان و تقاضای لغو آن، دستگیری‌های گسترده و فشار بر خانواده‌ها و فعالین، عمل‌های تطبیق جنسیت و استاندارد‌های غیرقابل پذیرش در ایران و همچنین استفاده از روش‌های «درمان‌های اصلاحی» برای افراد با گرایش جنسی متفاوت، اشاره کرد و از کشور‌های حاضر خواست که مطالبات و توصیه‌هایی در این موارد به جمهوری اسلامی ارائه داده و نگذارند که نقش گسترده حقوق جامعه‌ نزدیک به هشت میلیون در ایران با سکوت رو به رو شود.
بار پیشین نیز نمایندگان شش‌رنگ با بیش از نزدیک به ۵۰ هئیت نمایندگی دیدارو گفتگو کرده بودند و موفق شده بودند که توجه آن‌ها را به نقض حقوق هم‌جنس‌گرایان ، ترنس‌ها و دیگر اقلیت‌های جنسی در ایران جلب کنند. در این نشست برای اولین بار ۱۳ کشور توصیه‌هایی به دولت ایران در مورد پایان دادن به دستگیری، نقض حقوق هم‌جنس‌گرایان و ترنس‌ها و همچنین لغو قوانین جرم‌انگاری هم‌جنس‌گرایان ارائه دادند.
امیدواریم فردا در روز تشکیل اجلاس مربوط به رسیدگی به وضعیت حقوق بشر ایران شاهد طرح توصیه‌هایمان و شنیده شدن فریاد خفته‌ی جامعه ال جی بی ‌تی در ایران باشیم.
این توصیه ها ممکن است بلافاصله و در کوتاه مدت گره ای از کار ما نگشاید ولی بی شک برای فشار وسیع بین المللی به جمهوری اسلامی بی تاثیر نخواهد بود و مهم ترین نتیجه آن، ایجاد گفتمان در مورد خواسته ها و مطالبات این جامعه و تلاش برای درک و پذیرش این تفاوت های میان انسانی است. تلاشی که شش رنگ خود را به آن متعهد دانسته و از همه ابزار و امکانات بین المللی و جنبشی در داخل کشور بهره خواهد برد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *