«دومین کنفرانس حقوق بشر سیاسی کوییر» به دعوت حزب سوسیال دموکرات در پارلمان آلمان اعضای شش‌رنگ و بیان درد مشترک با کوییرهای افغانستان و پاکستان

«دومین کنفرانس حقوق بشر سیاسی کوییر» که روز جمعه ۲۷ سپتامبر توسط حزب سوسیال دموکرات  «اس‌پ‌د» «SPD»، در پارلمان آلمان برگزار شد. این کنفرانس که برای سال دوم برگزار می شد، موضوع جامعه ال‌جی‌بی‌تی+  منطقه و جهانی را از بعد سیاسی بررسی و برجسته می‌کرد.

 

این رویداد با سخنرانی سیاستمدارانی مانند اولاف شولتز صدراعظم آلمان و جسیکا استرن، نماینده ویژه پیشبرد حقوق افراد ال‌جی‌بی‌تی+ در ایالات متحده آمریکا آغاز گردید. 

از حاضرین در این رویداد جولیا ارت مدیر سازمان جهانی ایلگا، یورگ هاتر نماینده هیئت فدرال انجمن لز‌‌بین‌ها و گی‌های آلمان -( LSVD) ، نمایندگان بخش کوییر حزب سوسیال دموکرات، سلماز آزاد و ملیکا زر از شش‌رنگ و آرتمیس اکبری از افغانستان ال جی‌بی‌تی و همچنین بسیاری انجمن ها و تشکل‌های دیگر بودند.

اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان در سخنرانی خود از لزوم امنیت اقلیت‌های جنسی و جنسیتی نه تنها در آلمان بلکه در همه کشورها گفت، او از کشورهایی که هنوز همجنسگرایی در آن جرم است گفت و ادامه داد که حقوق بشر برای همه مردم دنیا باید کارآمد باشد و به همین دلیل در دیدارها و تعیین سیاست‌های خارجی‌شان، به حقوق بشر افراد ال‌جی‌بی‌تی+ توجه می کنند.

همچنین موضوعات شامل سیاست‌های حقوق بشری، ضد فمینیسم، چالش‌های افراد ال‌جی‌بی‌تی‌+ در آفریقا، زندگی افراد ال‌جی‌بی‌تی‌+ در سنین بالا، تنوع جنسیتی در علم و پزشکی، مقاومت و چالش‌های افراد ال‌جی‌بی‌تی‌+ در اروپای شرقی، تحریم مثله سازی جنسی افراد اینترسکس در یونان، سوشال مدیا و دنیای دیجیتال در حقوق بشر افراد کوییر و همکاری و پیوند جهانی بود. این کنفرانس بر احترام و تنوع تاکید داشت و به دنبال بحث‌های موثر درباره حقوق افراد کوییر بود.

یکی از موضوعات مهمی که کنشگران از افغانستان  در این کنفرانس مطرح کردند،  محدودیت برای اعطای ویزای بشردوستانه به افراد ال‌جی‌بی‌تی+ از طرف آلمان بود.

در این کنفرانس اعضای شش‌رنگ در کنار کوییر‌های افغانستانی و پاکستانی حضور داشتند و به بحث و پرسش در مورد وضعیت پناهندگان کوییر و امکان فعالیت‌های مشترک و تبادل اطلاعات و گزارش‌ها بین سیاست‌گزاران صحبت کردند.

لازم به ذکر است که جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌+ آلمان، با تجربه‌ای از فاشیسم، چه قبل و چه بعد از سرنگونی رژیم نازی، بسیار فعال بوده است. با جرم‌زدایی از همجنسگرایی و لغو پاراگراف ۱۷۵ در سال‌های پس از جنگ در آلمان غربی و شرقی، نه‌ تنها مسائل جامعه کوییر به‌ عنوان موضوعی سیاسی تلقی می‌شود، بلکه یاد قربانیان همجنسگرای رژیم نازی و مبارزات این جامعه، الهام‌بخش کشورهایی است که تحت حاکمیت رژیم‌های توتالیتر قرار دارند.


در مجموعه «جهان دیگری ممکن است» در بخش آلمان، می‌توانید تاریخ جنبش کوییر این کشور و مبارزه برای زندگی با کرامت و امنیت را در وبسایت شش‌رنگ بخوانید.

کشوری که همجنسگرایان در آن در اردوگاه‌های کار اجباری مجازات می‌شدند و حدود ۵۰ هزار همجنسگرا قربانی این جنایت هستند، اکنون جنبش کوییر به نقطه‌ای رسیده است که صدراعظم آلمان در چنین رویدادی، در ساختمان تاریخی پارلمان این کشور، از حقوق جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌+ سخن می‌گوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *