حذف مطالب در مورد همجنسگرا بودن رئیس دوما از اینترنت

در پی شکایت‌های  «ویاچسلاو ولودین، رئیس دوما» که یکی از شخصیت‌های کلیدی سیاسی روسیه است، مطالب مربوط به همجنسگرا بودن او به طور گسترده‌ای از اینترنت حذف شده است. 

همجنسگرا بودن یا نبودن ولودین، موضوعی است که همچنان در میان خبرنگاران و افکار عمومی به عنوان یکی از سوالات بی‌پاسخ شناخته می‌شود و زمانی رخ داده که فضای سیاسی در روسیه به شدت خفقان‌آور و تنش‌زاست.  ولودین با پیگیری قانونی، سعی در پاکسازی وجهه خود از هرگونه اتهام یا شایعه‌ای مرتبط با هویت جنسی‌اش دارد و به نظر می‌رسد این اقدام به قصد کنترل روایت‌ها و تصویر سازی مثبت از او در فضای سیاسی فعلی‌ست.

عدم آزادی مطبوعات و فشار بر روزنامه‌نگاران از یک سو و سرکوب سیستماتیک اقلیت‌های جنسی و جنسیتی از سوی دیگر شرایط را هر روز دشوارتر و جامعه ال‌جی‌بی‌تی را مجبور به انکار و سانسور دولتی و  خودخواسته می‌کند. 

روسیه در حالی همجنسگرایی را به عنوان «خصوصیت‌های نامطلوب میان دولتمردان» به حساب می‌آورد که بر اساس اصل ۲۵ یوگیاکارتا،‌ هر شهروندی حق دارد بدون تبعیض بر مبنای گرایش جنسی و هویت جنسیتی در اداره امور عمومی از جمله کاندیداتوری و تنظیم سیاست‌های تاثیرگذار شرکت کند. 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *