فستیوال لندن میزبان فیلمی درباره درمان هم‌جنس‌گرایان

بیسی علیمی، یک مدافع حقوق بشر ال‌جی‌بی‌تی اهل نیجریه که خود در نوجوانی و پس از بیان احساسات همجنسگرایانه به مدت یک هفته در یک کلیسا محبوس بود می‌گوید این فیلم موضوعی را برجسته می‌کند که به ندرت به آن پرداخته می‌شود.

«در این فرایند به من گفته می‌شد که من کثیف و ناهنجار هستم و خدا باید کمکم کند. در حالی که تبدیل‌درمانی بر روی همجنسگرایان بیهوده است. سکشوالیته امری طبیعی است.»

 
تغییر هم‌جنس‌گرایان از راه درمان؛ موضوع فیلمی در فستیوال لندن
به گزارش رویترز، موضوع تبدیل‌درمانی بر روی همجنسگرایان که در فستیوال فیلم ساندنس Sundance در بریتانیا در این هفته به نمایش درمی‌آید با استقبال فعالان حقوق همجنسگرایان روبرو شده است.
فیلم «The Miseducation of Cameron Post» داستان دختر نوجوانی در آمریکا را روایت می‌کند که در حین بوسیدن یکی از دوستان دخترش بعد از جشن پرام در پایان سال تحصیلی گیر می‌افتد و به یک کمپ مذهبی برای تغییر گرایش جنسی فرستاده می‌شود.
این فیلم با بازیگری کلوئی گریس مورِتس در ماه ژانویه در فستیوال ساندنس در اوتا جایزه گرند ژوری امریکا را از آن خود کرد.
 

رمانی که این فیلم بر آن اساس ساخته شده کاراکتر مورِتس را نشان می‌دهد که در کمپی برای درمان همجنسگرایی‌اش تحت روان‌درمانی در قالب «معنوی‌درمانی» با اتکا به مذهب قرار گرفته است.


این فیلم بر اساس رمانی از نوینسده آمریکایی امیلی دانفورث ساخته شده است. این رمان کاراکتر مورِتس را نشان می‌دهد که در کمپی تحت روان‌درمانی قرار گرفته و یک درمانگر محافظه‌کار می‌کوشد او را متفاعد کند که با اتکا به اعتقاداتش احساسات همجنس‌خواهانه‌اش را ترک کند.
گروه حقوق بشر اقلیت‌های جنسی استون‌وال درباره این فیلم می‌گوید، این فیلم می‌تواند نقش مهمی در افزایش آگاهی تاثیرات مخرب تبدیل‌درمانی از جمله روانکاوی، تزریق دارو و الکتروشوک‌تراپی که برای «درمان» همجنسگرایان استفاده می‌شوند داشته باشد.
بیسی علیمی، یک مدافع حقوق بشر ال‌جی‌بی‌تی اهل نیجریه که خود در نوجوانی و پس از بیان احساسات همجنسگرایانه به مدت یک هفته در یک کلیسا محبوس بود می‌گوید این فیلم موضوعی را برجسته می‌کند که به ندرت به آن پرداخته می‌شود.
علیمی مقیم لندن در اینباره به بنیاد تامسون رویترز گفت: «در این فرایند به من گفته می‌شد که من کثیف و ناهنجار هستم و خدا باید کمکم کند. تبدیل‌درمانی بر روی همجنسگرایان بیهوده است. سکشوالیته امری طبیعی است.»
علیمی مانند شخصیت تخیلی موضوع فیلم، سه هفته پس از ترک کمپ اجباری تبدیل‌درمانی دست به خودکشی می‌زند و امروز پس از آشکارسازی در تلویزیون نیجریه در سال ۲۰۰۴ خود را کاملا به عنوان یک همجنسگرا می‌پذیرد.
به گفته پاول توکاک مدیر کمپین در استون‌وال «هرگونه به اصطلاح درمان که هدف آن تغییر گرایش جنسی و/ یا هویت جنسیتی کسی باشد غیراخلاقی و اشتباه است.»
«لزبین‌ها، گی‌ها، دوجنسگراها و ترنس‌ها بیمار نیستند.»
علیرغم دستاوردهای حاصل‌شده در سطح جهانی در زمینه حقوق ال‌جی‌بی‌تی، بسیاری همجنسگرایان همچنان تحت این طرز تفکر که همجنسگرایی بیماری ذهنی یا یک وضعیت پزشکی است وادار می‌شوند که تحت تبدیل‌درمانی قرار بگیرند.
بر اساس گزارش‌های سازمان ایلگا، با اینکه این اعمال پزشکی به طور گسترده بی‌اعتبار دانسته شده‌اند، تنها کشورهایی که این مداخلات پزشکی در آنجا در کل کشور ممنوع است، برزیل، اکوادور و مالت هستند.
 
ترجمه از شش‌رنگ / منبع: رویترز

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *