به حاشیه راندن افراد کوییر در علوم و مهندسی

IMAGE: GETTY IMAGES/IKON IMAGES


این واقعیت بر اساس شواهد به طور گسترده‌ای پذیرفته شده است که فضای رشته‌های STEM (علوم،‌ فناوری، مهندسی و ریاضیات) علیه زنان و افراد رنگین‌پوست تبعیض‌آمیز است.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد فضای رشته‌های STEM با دانشجویان و دانشمندان لزبین، گی، بایسکشوال و کوییر نیز دوستانه نیست.
تحقیق جدیدی که در ژورنال «ساینس ادونسِز» به انتشار رسیده با تحلیل داده‌های دانشگاهی به این نتیجه رسیده است که دانشجویان «اقلیت جنسی» هفت درصد کمتر از همتایان دگرجنسگرای خود احتمال دارد که تحصیلات خود را در رشته‌های STEM دنبال کنند.
بروس ای. هیوگس، نویسنده این تحقیق می‌گوید نتایج این تحقیق او را شگفتزده نکرده است. گزارشی که در سال ۲۰۱۶ بر روی افراد ال‌جی‌بی‌کیو (غیردگرجنسگرایان) در رشته فیزیک انجام شد نتایج مشابهی داشت. یافته‌های هیوگس نشان می‌دهد که «فضای محیطهای کاری STEM هتروسکسیست هستند و کلیشه‌های مربوط به نقش‌های جنسیتی را تقویت می‌کنند» و اغلب افراد را به پنهان کردن گرایش جنسی خود ترغیب می‌کند.
تحقیقات پیشین نشان می‌دهد دانشجویان همجنسگرا و کوییر در دوره کارشناسی فعالیت‌های تحقیقاتی بیشتر حضور دارند که با حضور کمتر (آشکار) آنان در رشته‌های رشته‌های علوم، فناوری، ریاضیات و مهندسی همخوانی ندارد.

افراد کوییر در صنایع و علوم فراوانند.
گرایش جنسی یا هویت جنسی و جنسیتی مسئله ای نیست که در توانایی مربوط به این رشته‌ها تاثیر گذار باشد. مسئله این است که تجارب افراد بر سوالاتی که می‌پرسند و مسائلی که مطالعه می‌کنند تاثیرگذار است.
از این رو این احتمال وجود دارد که فشار اجتماع، تبعیض و استرسی که یک فرد اقلیت جنسی تجربه می‌کند، او را از علاقه به رشته‌هایی چون فیزیک و شیمی به سمت حل مشکلات اقلیت‌های جنسی و ارتقای وضعیت اجتماعی و سیاسی سوق دهد.
هشتگ  در ماه فوریه ۲۰۱۸ در توییتر آغاز شد. این هشتگ فعالیت‌ها و دستاوردهای دانشمندان ال‌جی‌بی‌تی را برجسته می‌کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *