زنان کوییر در المپیک زمستانی ۲۰۱۸

المپیک زمستانی ۲۰۱۸ در کره جنوبی آغاز شده است. تعداد بی‌سابقه‌ای ورزشکار آشکارا ال‌جی‌بی‌تی و کوییر در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند(۱۳ نفر). در حالی که در المپیک تابستانی ۲۰۱۶، ۵۶ ورزشکار آشکارا اقلیت جنسی شرکت داشتند،‌ در المپیک زمستانی که در سوچی برگزار شد تنها ۷ ورزشکار آشکارا ال‌جی‌بی‌تی شرکت داشتند.
امسال تعداد ورزشکاران آشکارا ال‌جی‌بی‌تی المپیکی از سال ۲۰۱۴ دو برابر شده است.
این رقابت‌ها همچنین اولین بار است که مردان ورزشکار کوییر،‌ گی یا بایسکشوال را به خود می‌بیند.
علیرغم اینکه لااقل نه زن اقلیت جنسی در این رقابت‌ها حضور دارند، پوشش رسانه‌ای بیشتر به ورزشکاران مرد همجنسگرا اختصاص داشته است.
در این مطلب می‌خواهیم زنان آشکارا اقلیت جنسی در رقابت‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ‌چانگ را معرفی کنیم.
 

شریل ماس (هلند، اسنوبورد)

Cheryl Maas – شریل اسنوبوردسوار و آشکارا لزبین است. او در سال ۲۰۱۴ از تصمیم کمیته المپیک زمستانی برای برگزاری رقابت‌ها در سوچی (روسیه) پس از تصویب قانون جدید همجنسگراستیز در روسیه، فعالانه انتقاد کرد. او در المپیک زمستانی سوچی شرکت کرد و با بالا بردن دستکش خود که تصاویر رنگین‌کمان بر آن بود،‌ در برابر دوربین‌ها حمایت خود را از جامعه ال‌جی‌بی‌تی و انتقاد خود را به قوانین ال‌جی‌بی‌تی‌ستیز روسیه نشان دارد.
ماس با یک اسنوبوردسوار سابق به نام استاین برون کیلداس اهل نروژ ازدواج کرده است و دو دختر به نام‌های لیلا و میلا دارد.
Image result for Cheryl MaasImage result for Cheryl Maas
اعتراض شریل ماس ورزشکار لزبین به قوانین همجنسگراستیز روسیه در المپیک زمستانی ۲۰۱۴ (whitelines.com)
 

امیلیا آندرسون رامبولت (سوئد، آیس هاکی)

Emilia Andersson Ramboldt- رامبولت ورزشکار دو دوره المپیک در پست مدافع در تیم آیس هاکی سوئد بازی می‌کند. او در دو دوره المپیک زمستانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ برای تیمش بازی کرده است. او در سال ۲۰۱۵ با همسرش آنا ازدواج کرد.
Image result for Emilia Andersson Ramboldt
Image result for Emilia Andersson Ramboldt
 

دانیلا ایراشکو-استولز (اتریش – پرش با اسکی)

Daniela Iraschko-Stolz – ایراشکو یکی از موفق‌ترین زنان ورزشکار جهان است. وی نزدیک به ۲۰ سال در پرش با سکی رقابت کرده است. وی رکورد جهانی پرواز اسکی زنان را از سال ۲۰۰۳ در دست دارد. او همچنین مدال نقره را در سوچی از آن خود کرد.
ورزشکاران اتریشی به ندرت آشکارسازی می‌کنند. دانیلا پس از ازدواجش در سال ۲۰۱۳ گفت «من نمی‌خواهم خودم را پنهان کنم. اینکه دیگران چه فکری درباره من می‌کنند هرگز برایم مهم نبوده.»
با این شجاعت او به یکی از بهترین‌های جهان تبدیل شده است.
Image result for Daniela Iraschko-Stolz

 

بِله بروکهاف (استرالیا، اسنوبورد)

Belle Brockhoff – بروکهاف در سال ۲۰۱۳ در آستانه المپیک زمستانی سوچی به عنوان لزبین آشکارسازی کرد. این اسنوبوردسوار استرالیایی فعالانه علیه قانون همجنسگراستیزانه دولت روسیه در همراهی با سایر ورزشکاران کوییر مخالفت خود را اعلام کرد:
«من می‌خواهم به آن کسی که هستم افتخار کنم، به تمام تلاش‌هایی که برای ورود به المپیک داشته‌ام افتخار کنم و مجبور نباشم با این قانون درگیر شوم.»
با وجود اینکه در چند ماه گذشته آسیب دیده است، یک رقیب جدی در پیونگ چانگ به شمار می‌رود.

Image result for Belle Brockhoff
 

سیمونا میلر (سوئیس، اسنوبرد)

Simona Meiler – سیمونا دو بار پیش از این سوئیس را در المپیک زمستانی نمایندگی کرده. او طرفدار آشکارسازی است، با این توضیح که زندگی آشکار به او کمک کرده است که به عنوان ورزشکار در رشته خود پیشرفت کند.
او می‌گوید ورزشکار باید آماده باشد تمام آنچه را دارد بدهد و با تمام وجودش ورزش را اجرا کند. به نظر من چنین حالتی تنها زمانی ممکن است که یک ورزشکار بتواند سکشوالیته خود را بپذیرد و بروز دهد.»
Image result for Simona Meiler
 

بریتنی بو (آمریکا، اسکیت سرعت)

Brittany Bowe – بریتنی بازیکن سابق بستکبال دانشگاهی و قهرمان جهان در اسکیت اینلاین بوده است. او در المپیک سوچی در رشته اسکیت سرعت شرکت کرد اما نتوانست مدالی به دست بیاورد و حالا آمریکا را در المپیک زمستانی کره جنوبی نمایندگی می‌کند.
پارتنر بریتنی هم یک ورزشکار اسکیت سرعت به نام مانون کامینگا از کشور هلند است. او می‌گوید اینکه با زنی در رابطه است که عشق و اهداف و انگیزه مشترک دارد تجربه خوشایندی است. «رابطه از راه دور و زندگی در دو کشور متفاوت طبیعتا مشکل است اما هر دوی ما بر روی اهدافمان متمرکز هستیم.»
Image result for Brittany Bowe in action Image result for Brittany Bowe and manon kamminga
 

باربارا یزرشِک (استرالیا، اسکی کراس کانتری)

Barbara Jezeršek – اسکی‌باز اسلونیایی در حال حاضر در استرالیا زندگی می‌کند و این کشور را درالمپیک زمستانی کره جنوبی نمایندگی می‌کند. یزرشک به عنوان لزبین آشکارسازی کرده و یکی از ورزشکاران آشکارا همجنسگرا در المپیک ۲۰۱۴ سوچی بود. این سومین تجربه شرکت در المپیک زمستانی برای اوست.
Image result for Barbara Jezeršek Barbara Jezersek Related image
 

آیرین ووست (هلند، اسکی سرعت)

آیرین ورزشکار مجبوبی در هلند است و مدال های رنگارنگی از جمله چهار طلا پیش از کسب کرده است. او در ۱۹ سالگی جوان‌ترین قهرمان هلندی تاریخ المپیک در اسکی سرعت شد. آیرین بایسکشوال است و با لتیتا دو یونگ در رابطه است.
پارتنر او لتیتا یکی دیگر از ورزشکاران مطرح و هم‌رشته با او در هلند است و در جریان المپیک زمستانی ۲۰۱۸ در کره جنوبی در کنار پارتنر خود حضور دارد و او را از جایگاه تماشاچیان تشویق می‌کند!
Posted Image 
 

شارکا پانچوخووا (چک، اسنوبورد)

Šárka Pančochová – شارکا ورزشکار اهل چک، نزدیک به دو دهه است که در اسنوبورد فعالیت می‌کند. در المپیک ۲۰۱۴ سوچی کلاه ضربه‌گیر ایمنی شارکا شکست و او در نیمه‌نهایی نفر دهم شد. حالا در المپیک ۲۰۱۸ امید طلا دارد.
شارکا پیش از این در دو المپیک شرکت داشته و دو مدال نقره قهرمانی جهان و رقابت‌های ایکس به خود اختصاص داده.
شارکا در سال ۲۰۱۷ به عنوان لزبین آشکارسازی کرد.
Image result for Sarka Pančochová prize Image result for Sarka Pančochová prize


شش‌رنگ در شبکه‌های اجتماعی‎:

🌈 https://6rang.org
🌈 t.me/Iran6Rang
🌈 instagram.com/6rangiran
🌈 facebook.com/6rang.Iran
🌈 youtube.com/user/6rangIran
🌈 tribunezamaneh.com/archives/author/6rang-org‎

Info@6rang.org

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *