سیاستمدار مخالف هم‌جنس‌گرایی در پی افشای تمایلات هم‌جنس‌گرایانه استعفا داد


وس گودمن (Wesley Goodman) سیاستمداری (مرد) که از مخالفان فعال حقوق همجنسگرایان بود پس از برملا شدن رابطه جنسی‌اش با یک مرد دیگر استعفا داد.

این نماینده مجلس (از منطقه اوهایو) که ارزش‌های مذهبی و سنتی خود را در حمایت از نهاد ازدواج و ازدواج دگرجنسگرایانه مرتب به مردم یادآوری می‌کرد در حین سکس با مرد دیگری در دفتر کار خود مشاهده شد.

او که خود ازدواج کرده کمپین انتخاباتی خود، با تکیه بر شعارهای «ایده‌آل خانواده داشتن یک پدر و یک مادر»‌ و «تعهد به ازدواج» و «ازدواج طبیعی (زن و مرد)» به پیش برد.

رابطه جنسی او با این مرد که چند ماه به طول انجامیده بود و رضایتمندانه توضیف شده است.

پس از این افشا، دیگران از رفتارهای نامناسب و آزار جنسی از سوی او علیه مردان دیگری پرده برداشتند. گفته می‌شود افشای این آزار(های) جنسی تاثیر مستقیم بر استعفای او داشته است.

گذشته از موارد آزار جنسی گزارش‌های متعددی داده شده است که وی سال‌ها در روابط رضایتمندانه جنسی با مردان دیگر بوده است. این ماجرا صرفا یادآور خوبی است برای این مطلب که وقتی برخی مسائل به اسم ارزش‌های مذهبی و سنتی که از تریبون سیاسی تبلیغ می‌شود در خیلی موارد حتی از پشتوانه گوینده خود برخوردار نیست. بلکه صرفا ابزاری برای نزدیک شدن به جایگاه قدرت بوده است.

حال شاید کسی این موضوع را به حقوق همجنسگرایان تعمیم دهد و تصور کند حقوق همجنسگرایان امری است که از تریبون دول غربی ‘تبلیغ’ می‌شود. اشکال این تصور اینجاست که دفاع از حقوق همجنسگرایان برعکس اینکه هرگونه تبلیغ باشد ایستادگی در برابر قانون‌گزاری برای خلوت شخصی افراد است. این افراد و گروه‌های آزادی‌خواه و برابری‌خواه بوده‌اند که پیشرو ایجاد تغییر بر علیه تبعیض حاکم نسبت به اقلیت‌های جنسی و جنسیتی بوده‌اند و فضا و رسانه را طلب کرده‌اند. از سوی دیگر در بحث دفاع از حقوق همجنسگرایان بحث برابری و انتخاب آزاد افراد است که مطرح است و نه تبلیغ یک شیوه از زندگی و یک نوع از رابطه به عنوان شکل ارزشی و طبیعی آن.

و البته کیست که نداند این دورویی و استثمار ذهنی مردم با ابزار «ارزش‌های مذهبی و سنتی» ایران و آمریکا نمی‌شناسد. می‌شود انتظار عقلانی داشت واعظانی که در منبر یک چیز گویند و در خلوت آن کار دیگر کنند در لوای حکومتی که بر پایه ابراز وفاداری به این ارزش‌های تحمیلی به افراد حق حیات و امتیاز فعالیت می‌دهد بس بیشتر باشند.

شش‌رنگ در شبکه‌های اجتماعی:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *