«از قدرتم غیرمسئولانه سود بردم»، واکنش لوئیس سی کی به اتهامات تعرض جنسی

کمدین سرشناس آمریکایی اتهامات تعرض جنسی را پذیرفت و با پشیمانی گفت از قدرت خود غیرمسئولانه سود بردم

کمدین سرشناس آمریکایی اتهامات تعرض جنسی را پذیرفت و با پشیمانی گفت از قدرت خود غیرمسئولانه سود بردم

⭕️ چیزی که بعدها در زندگی آموختم ، متأسفانه خیلی دیر، این بود که وقتی شما روی فرد دیگری قدرت دارید، می‌توانید بدون مشکل از آنها بخواهید به آلت شما نگاه کنند. آنها بناچار رضایت می‌دهند.

« لوئیس سی کی» کمدین سرشناس آمریکایی در پاسخ به اتهامات تعرض جنسی از سوی پنج زن بیانیه‌ای صادر کرده است. وی برخلاف دیگرانی که انکار کردند، یا گفتند احتمالا مست بودم، یادم نیست و … اتهامات را پذیرفت و گفت «از قدرت خود غیرمسئولانه سود بردم».

بیانیه او را در ادامه می‌خوانید.
واکنش شما به این صحبت‌ها چیست؟ آیا این را یک حرکت مثبت می‌دانید؟

———
می‌خواهم گزارش نیویورک تایمز را پاسخ دهم که در آن پنج زن به نامهای ابی، ربه‌کا، دانا، جولیا، و زن دیگری که نام خود را نگفته هریک قصه‌ی خود را (درباره‌ی تعرض جنسی توسط من به آنها) بازگفته‌اند.

این داستان‌ها حقیقت دارند. در زمان وقوع، من به خود گفته بودم که رفتار من ایرادی ندارد چون من آلت خود را بدون کسب اجازه‌ی قبلی نشان زنی نداده بودم. راست می‌گویم. اما چیزی که بعدها در زندگی آموختم ، متأسفانه خیلی دیر، این بود که وقتی شما روی فرد دیگری قدرت دارید، می‌توانید بدون مشکل از آنها بخواهید به آلت شما نگاه کنند. آنها بناچار رضایت می‌دهند. قدرتی که من در برابر این زنان داشتم این بود که آنها مرا تحسین می‌کردند. و من از این قدرت غیرمسؤلانه سود بردم.

مدت‌هاست به خاطر رفتارم احساس ندامت می‌کنم. سعی کرده‌ام از این رفتار بیاموزم. و به این رفتار پشت کنم. حالا آگاه شده‌ام تا چه اندازه رفتارمن آسیب زده است. دیروز (از گزارش نیویورک تایمز) آموختم که این پنج زن، که مرا ستایش می‌کردند، تا چه اندازه توسط رفتارم از خودشان شرم‌زده و بیزار شده و در اطراف مردان محتاط و ترسخورده بوده‌اند، مردانی که هرگز مثل من آنها را در جایگاه تحقیرآمیز قرار نمی‌دادند.

من از محبوبیت خودم در میان همکاران و همقطاران سؤاستفاده کرده بودم، محبوبیتی که باعث می‌شد این زنان نتوانند به راحتی قصه‌شان را با این همکاران در میان بگذارند، و وقتی هم که ذره ای تلاش می‌کردند، طرفداران من نمی‌خواستند گوش شنوا داشته باشند. آنزمان من قبح رفتارم را نمی‌پذیرفتم چون در مقام و منزلتی بودم که نمی‌گذاشت به این مسأله توجهی نشان دهم.

در همه‌ی این رویدادها هیچ چیز نیست که بتوانم خودم را از آن تبرئه کنم. و حالا باید این حقایق را با آدمی که آلان هستم به نحوی آشتی دهم. که در مقایسه با باری که بر دوش این زنان گذاشتم هیچ وزنی ندارد.

آرزو می‌کنم کاش واکنش من به تحسین و ستایش اولیه‌ی آنها این می‌بود که نمونه‌ی خوبی از یک مرد باشم، به آنها به عنوان کمدین کمک کنم و راهنمای‌شان باشم، از جمله به این خاطر که کار خود آنها هم ارزنده بود و مورد تحسین من.

بالاترین میزان پشیمانی در زندگی آنجاست که به انسان دیگری زخم روحی می‌زنید. و من نمی‌توانم هیچ جور با این مقدار آسیبی که به این زنان زده‌ام کنار بیایم. علاوه براین، دیگرانی را هم که در مسیر این آسیب‌ها قرار داده‌ام باید ذکر کنم که زندگی شخصی و شغلی‌شان و پروژه‌های در دست تولیدشان اکنون به مخاطره افتاده: بازیگران و کارکنان سریالهای «چیزهای بهتر»، «سبدها»، «پلیس‌ها»، «یک میسی‌سیپی»، و «دوستت دارم باباجون». عمیقاً متأسفم که به خاطر رفتار من، مدیر برنامه‌ی من «دیو بکی» مورد غضب قرار گرفته ، کسی که سعی کرد برای ترمیم نتایج رفتار من پادرمیانی کند. برای شبکه‌ی «اف اکس» باعث گرفتاری شده‌ام، شرکت «اورچارد» که ریسک فیلم سینمایی مرا تقبل کرد، و سایر بنگاههایی که طی سالیان روی تولیدات من سرمایه گذاشتند.

برای خانواده‌ و دوستانم، برای فرزندانم و مادرشان باعث عذاب روحی شده‌ام. من در دوران طولانی حرفه‌ی موفق‌ام، هرچه دلم خواسته گفته‌ام. حالا یک گام عقب برمی‌دارم و برای مدتی طولانی فقط گوش‌ می‌سپارم. متشکرم که این بیانیه را خواندید. /// لوییس سی کی. مترجم : ع. ک.

(بیانیه از صفحه فیسبوک عبدی کلانتری)
#Louis_C_K #تعرض_جنسی #آزار_جنسی #تعرض #شش‌رنگ

شش‌رنگ در شبکه‌های اجتماعی:

️🌈 https://6rang.org
️🌈 t.me/Iran6Rang
️🌈 instagram.com/6rangiran
️🌈 facebook.com/6rang.Iran
️🌈 youtube.com/user/6rangIran
️🌈 tribunezamaneh.com/archives/author/6rang-org

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *