مهندس هوانوردی ترنسجندر: 'از این به بعد مرا این شکلی خواهید دید'

پائولا کالینز، مهندس هوانوردی، وقتی از پکن به قصد رفتن به محل کار سوار پرواز خود به لندن شد لباس‌هایی را که دوست داشت به‌عنوان یک زن بپوشد به داخل هواپیما برد. پائولا در طول پرواز لباس‌ها و آرایش خود را آنطور که درست می‌دانست تغییر داد. وقتی پیاده شد همکارانش او را با ظاهر جدید دیدند.

PAY-Trans_Pilot_Paula_Collins_6_TRIANGLENEWS

پائولا، ترنسجندر، ۵۷ سال دارد، متخصص هواپیمای جت دریملاینر است و به سایر مهندسان نحوه تعمیر بوئینگ ۷۸۷ را آموزش می‌دهد. او اخیرا داستان دلگرم‌کننده آشکارسازی خود به همکارانش در سال ۲۰۱۴ را برای خبرنگاران تعریف کرده است.

او بابت اشکارسازی جنسیت واقعی خود در صنعتی که عموما در اختیار مردان است بسیار نگران بود. اما حالا که با داشتن دو فرزند به همکارانش آشکارسازی کرده می‌گوید آن‌ها از او حمایت کرده اند.

«آن روز دوشنبه صبح در حالی که لباس‌های زنانه پوشیده بودم وارد محل کارم شدم و فقط گفتم: ‘از این به بعد قراره این شکلی باشه’ و همه کاملا راحت بودند و مشکلی نداشتند.»

البته او خودش خیلی می‌ترسید چون به قول خودش شرکتشان پر از آدم‌های ماچو است.
PAY-Trans_Pilot_Paula_Collins_11_TRIANGLENEWS

«اولش می‌ترسیدم که چطور با من برخورد خواهند کرد، اما الان دراین دنیا هرجا می‌روم به من فوق‌العاده احترام می‌گذارند، که تجربه دلنشینی است. من به کشورهای مختلف سفر می‌کنم و به مردم یاد می‌دهم که هواپیماها چطور کار می‌کنند. دنیای خیلی مردانه‌ای است. صنعتی است که شدیدا مردها بر آن چیره هستند و من احساس می‌کنم که حضور من به تغییر این فضا کمک می‌کند.»

پائولا از ۸ سالگی می‌دانست که باید یک دختر باشد، نه پسر. او که یواشکی لوازم آرایش مادرش را استفاده می‌کرد بعدها ازدواج کرد و بچه‌دار شد. اما وقتی در سال ۲۰۰۵ با یک زن ترنسجندر در اینترنت آشنا شد زندگی پائولا برای همیشه تغییر کرد.
PAY-Trans_Pilot_Paula_Collins_9_TRIANGLENEWSPAY-Trans_Pilot_Paula_Collins_8_TRIANGLENEWS

«در زندگی اجتماعی‌ام بعنوان پائولا زندگی می‌کردم اما همچنان در محل کارم آن آدم دیگر بودم. این زندگی دوگانه اصلا برای سلامت روانی و جسمی رد خوب نیست. من هم شروع کرده بودم به نوشیدن الکل.»

پائولا میگوید امروز به خود و کارش افتخار می‌کند و ایرلاین محل کارش هم به او مفتخر است و از او کاملا حمایت می‌کند. اما او ۴۰ سال گذشته زندگی‌اش را هدر رفته تصور می کند و می‌خواهد عمل تغییرجنس انجام دهد. کریس دین از مدیران ایرلاین مانرک می‌گوید: «ما کاملا از تصمیم او حمایت میکنیم. او یک مهره واقعا ارزشمند و یک مربی فوق‌العاده در شرکت ماست.»

PAY-Trans_Pilot_Paula_Collins_4_TRIANGLENEWSJPG (1)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *