معرفی شش بنای ارزشمند در تاریخ همجنسگرایان در بریتانیا

 
shibden-hall-halifax-anne-lister
محل زندگی «اسکار وایلد»، نویسنده سرشناس و «بنجامین بریتن» آهنگساز معروف در میان شش بنای تاریخی قرار دارد که در ماه سپتامبر توسط یکی از بازوهای دولتی بریتانیا به عنوان بناهای ارزشمند در تاریخ لزبین، گی، بایسکشوال و ترنسجندر شناخته و معرفی شد.
 
این تصمیم توسط «انگلستان تاریخی» در تلاشی برای مطرح ساختن «تاریخ کوئیر» گرفته شده است. انگلستان تاریخی مجموعه ای است که مکان های ارزشمند تاریخی برای محافظت را بر می گزیند. در سپتامبر سال گذشته، انگلستان تاریخی «میخانه سلطنتی واکسهال»، میخانه معروف همجنسگرایان را به عنوان یک مکان رتبه دو ثبت کرد به این معنا که این ساختمان بدون مجوز خاص تخریب، توسعه یا تغییر داده نخواهد شد.
تلاش های مشابهی هم برای به رسمیت شناختن تاریخ همجنسخواهان و ترنس ها در ایالات متحده صورت پذیرفته است. در ماه ژوئن امسال باراک اوباما، کافه بار استون وال را که در سال 1969 پس از یورش پلیس، به محل تظاهرات و موتور محرکه جنبش حقوق همجنسگرایان تبدیل شد به همراه محوطه اطراف به عنوان اثر تاریخی و بنای یادبود ملی ثبت نمود.
دانکن ویلسن، مدیر اجرایی انگلستان تاریخی، در مصاحبه ای تلفنی با نیویورک تایمز این تصمیم را «بخشی از یک سیاست آگاهانه» دانست و افزود: «ما به این می نگریم که لیست آثار تاریخی و بناهای یادبود تمامی جامعه را نمایندگی کند.»
 
پروژه دیگری نیز تحت عنوان «غرور مکان» در انگلستان به انجام رسید که از مردم خواست مکان های متروک یا فراموش شده دارای اهمیت در تاریخ همجنسگرایان را در نقشه ای به صورت آنلاین علامت گذاری کنند. طی این فراخوان بیش از 1600 مورد توسط مردم معرفی شد. یکی از مکان های به ثبت رسیده «شیبدن هال» محل زندگی «آن لیستر» (که از او با عنوان اولین لزبین مدرن نیز یاد می شود) در اوایل قرن نوزدهم با تمام جزئیات و خاطرات دست نوشته او درباره روابط عشقی اش با زنان دیگر می باشد. این خاطرات پیش از این توسط یکی از نوادگان او که میخواسته راز لزبین بودن آن لیستر پنهان بماند در دیوار راهروی طبقه بالا مخفی نگه داشته می شد.
یک از دیگر از شش بنای اعلام شده آرامگاه آملیا ادواردز، نویسنده، موسیقی دان و پایه گذار مصرشناسی در محوطه کلیسای سینت مری در بریستول است. او به همراه شریک زندگی خود الن برِیشر در شهری در همان نزدیکی زندگی می کرد تا اینکه به فاصله کوتاهی از فوت الن، بر اثر ابتلا به ذات الریه در سال 1982 از دنیا رفت. آرامگاه او اکنون توسط انگلستان تاریخی به عنوان بنای رتبه دو تحت محافظت قرار دارد.
منابع:
http://mobile.nytimes.com/2016/09/24/world/europe/uk-lgtb-history.html?smprod=nytcore-iphone&smid=nytcore-iphone-share&_r=0&referer=https://t.co/fEiq044kLd
https://historicengland.org.uk/whats-new/news/england-queer-history-recognised-recorded-celebrated
 
 
 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *