بخشی از فعالیت های شش رنگ در شهرهای کلن، مالمو، وین، کیل و استانبول

IMG_2408
شش رنگ، شبکه لزبین ها و ترنسجندرهای ایرانی در ماه گذشته فعالانه در نشست ها و کنفرانس های بسیاری حضور داشته و در مورد شرایط زیست همجنسگرایان و ترنسجندرهای ایرانی اطلاع رسانی کرده و به جلب همبستگی برای تغییر وضعیت و دفاع از حقوق ال جی تی بی در ایران شده است.
بخشی از این فعالیت ها را به نقل از فیسبوک شادی امین در اینجا ذکر می کنیم:
در  ماه ژانویه در سمینار سالیانه زنان همجنس- و دگرجنس گرای ایرانی در آلمان، شادی امین در روز جمعه به معرفی کتاب جنسیت X پرداخت و توضیحاتی در مورد چرایی انجام این تحقیق و نتایج آن برای بیش از 150 نفر شرکت کنندگان و علاقمندان ارائه داد.
shadiAmin2
روز 14 فوریه برنامه ای برای معرفی و بحث حول کتاب “جنسیتX” در فرهنگسرای ایرانیان در شهر مالمو برگزار شد.
DSC_3386
در اتریش-وین برنامه سخنرانی ای به زبان فارسی و دو برنامه به زبان آلمانی که در بخش پنل برنامه 26 فوریه گرجی مرزبان عزیز و همچنین شیوا بدیهی زاده نیز شرکت داشتند. که با استقبال خیلی خوبی روبرو شد و نشست های کناری با دوستان گی و لزبین.
IMG_2373
 
wien8
در استانبول کنفرانس بین المللی و دیدار دوستان گی و لزبین و ترنس از الجزایر، تونس، آرژانتین، برزیل، هند، مصر و مراکش و لبنان و فلسطین و ترکیه و سخنرانی و میزگردی به زبان انگلیسی.
در کیل نیز میهمان کانال تلویزیونی ای بودم که یک Talk show به زبان آلمانی پیرامون زیست همجنسگرایان و ترنسجندرها در ایران ترتیب داده بود که برای ضبط برنامه به استودیو رفتم و در میان تماشاچیان با انسان های نازنینی آشنا شدم.

1
خواستم از همه دوستانی که زحمت کشیده و تدارک این برنامه ها را بر عهده داشتند تشکر کنم.
از همه دوستانی که با شرکتشان امکان یک جدل و کنش جمعی را فراهم گردند نیز قدردانی کنم. بی شک این تلاش ها که برخی برای اولین بار با این شکل و محتوا برگزار می شوند، راه ما را برای رسیدن به آینده ای زیبا و انسانی هموار می کنند.
Am 26.02.2016 besuchten zahlreiche Interessierte die Veranstaltung “Über den Tellerrand 3: Menschenrechte von LGBTIQ-Personen im Iran”, die im Festsaal der Bezirksvorstehung Margareten stattfand. Organsiert wurde sie von der WASt in Kooperation mit dem Verein Iranisches Kulturhaus und der Gesellschaft unabhängiger Iranischer Frauen in Wien, Gemeinderat Kurt Stürzenbecher und BVin-STv.in Andrea Halal-Wögerer eröffneten den Abend.
Shadi Amin, LGBTIQ-Menschenrechtsaktivistin, präsentierte ihr Buch “Gender X”, in dem sie Geschlechterrollen, sexuelle Orientierungen und Geschlechtsidentitäten im Iran darstellt und analysiert.
Anschließend gab es eine spannende Diskussion mit Shadi Amin, Gorji Marzban (ORQOA) und Shiva Badihi (Gesellschaft unabhängiger Iranischer Frauen in Wien) über die Menschenrechtslage im Iran und die Handlungsräume für LGBTIQ-Personen. Moderiert wurde der Abend von Angela Schwarz (WASt).

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *