قتل نوجوان ۱۵ ساله توسط داعش به جرم همجنسگرایی

گزیده اخبار هفته: 28 دسامبر 2015- 3ژانویه 2016
اخبار هفته:
16 بوسه‌ی زیبا بین شخصیت‌های زن تلویزیونی در سال 2015: سال به سال، حضور شخصیت‌های اقلیت جنسی در فضای رسانه‌ای بیشتر می‌شود اگرچه هنوز بسیاری از فعالان حقوق اقلیت جنسی اعتقاد دارند که نشان دادن و پرداختن به شخصیت‌های اقلیت جنسی در فضای رسانه‌ای جای کار و تلاش زیادی دارد و جایگاه فعلی اقلیت جنسی در فضای سینما و تلویزیون چندان مطلوب نیست با این وجود شما را دعوت می‌کنیم به 16 بوسه‌ی زیبایی که در سال 2015 بین شخصیت‌های زن تلویزیونی رد و بدل شده است. اگر بعضی از این فیلم‌ها را ندیده اید این لیست کمک کننده خوبی است برای پیدا کردن فیلم‌های جدید برای تماشا.
1
یک ویدئو برای افزایش حمایت‌ها از برابری ازدواج افراد همجنس در استرالیا: در کشور استرالیا هنوز ازدواج همجنسگرایان به طور قانونی تصویب نشده است. ویدئو زیر به نام “we will” سعی دارد تا مردم این کشور را تشویق کند که در رفراندوم احتمالی که در رابطه با تصویب یا عدم تصویب قانون ازدواج همجنسگرایان برگزار خواهد شد رای به تصویب این لایحه بدهند.
3
عنوان‌گذاری‌های عجیب شبکه خبری بی‌بی‌سی: شبکه‌ی خبر بی‌بی‌سی ماه گذشته در طول انتشار یک گزارش از یک فعال اقلیت جنسی وی را تحت عنوان “لزبین” قرار داد. آناساتزیا لوپز 19 ساله که یک زن همجنسگرا است به دلیل بوسیدن دوست دختر خود از کافه‌ی پروکل، بیرون انداخته شد. این زوج در اعتراض به این حرکت مسئولان کافه، در جلوی این کافه برنامه اعتراضی بوسه را راه‌اندازی کردند و شبکه‌ی بی‌بی‌سی در گزارشی که از این واقعه تهیه و منتشز کرد در قسمت عنوان زیرنویس نوشت “لزبین”، البته این اولین بار نیست که بی‌بی‌سی با عنوان های غیرعادی‌ای که برای افراد قرار میدهد توجهات را به خود جلب کرده است سال قبل نیز در مصاحبه‌ای با هنرمند ایرلندی روری اونیل، به درخواست خود این هنرمند برای او عنوان ” gender discombobulist ” را قرار داد که به نوعی معنای “جنسیت گیج کننده و یا جنسیت جداکننده” را می‌دهد.
7
حضور فعالان اقلیت جنسی در لیست افتخارات انگلستان: لیست افتخارات، لیستی است که در آن دستاوردها و خدمات شخصيت هاى برجسته از سرتاسر انگلستان را در خود ثبت کرده است. در لیست افتخارات مربوط به سال جديد میلادی گروهی از فعالان حقوق اقلیت‌های جنسی نیز قرار دارند. تیم سیگورث، عضو خیریه بی خانمانان اقلیت جنسی آلبرت کندی نیز در این لیست حضور دارد. آقای سیگورث، حضورش در این لیست و دریافت این افتخار معتبر را به رسمیت شناختن کار سخت کارکنان و هیات امنای و داوطلبان این خیریه دانست.
5
سه سال پس از فرزندخواندگی با حکم دادگاه کودک به مادر زیست شناختی‌اش تحویل داده شد:
یک زوج لزبین استرالیایی که فرزند دختری را از زمان تولدش به فرزندخواندگی پذیرفته بودند پس از سه سال به حکم دادگاه مجبور شدند تا کودکی را که سه سال عاشقانه بزرگ کرده بودند را به مادر زیست‌شناختی‌اش تحویل دهند. مادر زیست‌شناختی این کودک که سه فرزند دیگر هم دارد، خانم گری نامیده شده است در ابتدا به تصور اینکه توانایی مالی بزرگ کردن این کودک را ندارد بلافاصله پس از تولد او را برای فرزندخواندگی به این زوج می‌دهد اما هنگامیکه کودک 9 ماهه می‌شود خانم گری متوجه می‌شود که پدر کودک فردی که او فکر می‌کرده نیست و پدر واقعی این کودک حاضر به پرداخت هزینه‌های او است در نتیجه مادر تقاضای پس گرفتن فرزند خود را می‌کند. و پس از اینکه زوج لزبین تصمیم می‌گیرند ماجرا را به دادگاه ببرند، قاضی حکم به نفع مادر زیست شناختی صادر می‌کند. این زوج لزبین حق دارند تا یک هفته در ماه، فرزند دختر خود را نزد خود داشته باشند اما هیچ حق حضانتی بر این کودک نخواهند داشت.
2
تغییر عقیده‌ی کمدین انگلیسی: ویل فرانکن، کمدین انگلیسی، که سال قبل اعلام کرده بود یک ترنس زن است و نامش را به سارا تغییر داده بود، پس از یک سال زندگی در قالب زن دوباره عنوان کرد که نظرش تغییر کرده است. وی در رابطه با این تغییر عقیده گفت که انتخاب او برای زندگی به عنوان یک زن تجربه‌ای دیگر بود تا به وی کمک کند تا خود را بیشتر بشناسد و اکنون می‌داند که نمی‌خواهد زن باشد. وی همچنین عدم احساس امنیت به عنوان یک ترنس زن، و دریافت آزار و اذیت کلامی روزانه، عدم توانایی در جلب توجه زنان به عنوان سارا فرانکن و تعداد دیگری از دلایل را به عنوان علت‌هایی که باعث شد، نظرش تغییر کند، برشمرد.
4
صدور مجازات سنگین برای قاتل مرد همجنسگرا در هند: یک دادگاه در هند سخت‌ترین مجازات ممکن را برای قتل وحشیانه‌ی یک مرد همجنسگرا را صادر کرد. قاتل که سانجو، نام دارد در آپریل سال 2006 دوست پسر خود وی وی‌بیش کومار را به یک مزرعه بادام زمینی در نزدیکی تالاسری در ایالت کرالا در سواحل مالابار برد در آنجا وی ابتدا چشم‌ها و دست‌ها و پاهای کومار را می‌بندد، سپس با وی رابطه‌ی جنسی برقرار می‌کند و درنهایت گلوی او را می‌برد و اندام تناسلی قربانی را قطع می‌کند. دادگاه قاتل را به پرداخت مبلغ 110 هزار روپیه به پدر قربانی، و سه سال کار سخت و حبس ابد محکوم کرد.
6
قتل تحت تاثیر اوردز شربت سرفه: لوئیس چن 43 ساله، متهم است که شریک زندگی خود اریک کوپر 29 ساله را در سال 2011 میلادی با بیش از صد ضربه‌ی چاقو به قتل رسانده و سپس گلوی پسر دوساله‌شان کوپر-چن را بریده است. این پزشک علت این وقوع این حادثه وحشتناک را اوردز شربت سرفه اعلام کرده است. ظاهرا از تاثیرات اوردز شربت سرفه ایجاد توهم می‌باشد. وکلای وی نیز اعلام کرده اند که مدارک پزشکی را ارائه خواهند داد که نشان می‌دهد بدن لوئیس چن توانایی متابولیسم ماده شیمیایی شربت سرفه را ندارد. لوئیس چن که اهل تایوان است. دوازده سال قبل هنگامیکه در مدرسه پزشکی شیکاگو درس می‌خواند، با اریک که در آن زمان 17 سال داشت آشنا می‌شود.
براساس تحقیقات پلیس این زوج در میانه‌ی جدایی بودند و لوئیس چن به شریک خود قول داده بود در صورت به پایان رسیدن رابطه آنها به وی مبلغ 130 هزار دلار پرداخت کند.
9
قتل نوجوان 15 ساله توسط داعش به جرم همجنسگرایی: پسر 15 ساله‌ی سوریه‌ای به جرم داشتن رابطه همجنسگرایانه با افسر برجسته داعش ابو زید الجزراوی، به قتل رسید. شبه نظامیان در شهرستان شرقی دیر الزور، سوریه این پسر 15 ساله را به جرم همجنسگرا بودن از بالای یک ساختمان به پایین پرتاب کردند. درحالیکه یک منبع به خبرگزاری ARA که یک خبرگزاری مستقل سوریه‌ای است گفت که این نوجوان در خانه یکی از افسران برجسته داعش به جرم داشتن رابطه با وی، دستگیر شد. ابو زید، نیز از مجازات مرگ بخشیده شده است و از مقام خود خلع شده و برای مبارزه به جبهه شمال غربی عراق فرستاده شده است.
8

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *