یونان، قانون اتحاد مدنی زوج‌های همجنس را تصویب کرد

گزیده اخبار هفته: 21-27 دسامبر
اخبار هفته:
بررسی قانون جرم‌انگاری همجنسگرایی توسط دولت مالاوی: وزیر دادگستری مالاوی، کشوری در آفریقای جنوب شرقی، خبر از یک مهلت قانونی برای بررسی قانون ضدهمجنسگرایان داد، که تصمیم گرفته شود آیا این قانون باید اجرا شود و یا لغو شود. وی افزود: یک بررسی از تمام قوانین استعماری لواط با مشورت مردم مالاوی انجام خواهد شد. همچنین او دستور آزادی دو مرد را که به جرم رابطه همجنسگرایانه، بازداشت شده بودند را صادر کرد.
اگرچه بسیاری از مردم این کشور با این تصمیمات موافق نیستند و رهبران مذهبی از دولت خواسته‌اند تا در برابر فشارها و کمک‌های مالی غرب برای ایجاد روابط همجنس نرمش نشان ندهند.
بنابر گفته نیویورک تایمز، از سال 2012، دولت آمریکا بیش از 350 میلیون دلار را به حمایت از گروه‌های حقوق همجنسگرایان در کشورهای جنوب صحرای آفریقا اختصاص داده است.
2
تصویب قانون اتحاد مدنی زوج‌های همجنس در یونان: پارلمان یونان، قانون اتحاد مدنی برای زوج‌های همجنس را تصویب کرد. در مجموع 194 قانونگذار به این لایحه رای دادند از این بین 55 نفر رای مخالف دادند، و فقط 29 نفر از 75 نمایندگان حزب دموکراسی نوین، به نفع این قانون رای دادند.
الکسیس سیپراس نخست وزیر یونان گفت که تصویب این لایحه به دفاع از حق مردم برای برابری کمک می‌کند. صرف نظر از جنسیت و گرایش جنسی افراد.
6
انتصاب اولین قاضی ترنسجندر کانادا: اولین قاضی ترنسجندر کانادا به قضاوت دادگاه ایالتی در مانیتوبا منصوب شد. کال مکنزی رسما از 17 دسامبر 2015، به عنوان قاضی منصوب شد و بلافاصله کار جدید خود را آغاز کرد. آقای مکنزی سومین قاضی آشکارا ترنسجندری است که در آمریکای شمالی مشغول به فعالیت است. اولین فرد، ویکتوریا کولاکوسکی، در شهرستان آلامدا، کالیفرنیا بود که در سال 2010 منصوب شد. برای اطلاع بیشتر از بیوگرافی آقای مکنزی به ادامه خبر مراجعه کنید.
3
قوانین جدید نیویورک در رابطه با افراد ترنسجندر: نیویورک، کارفرمایان، صاحب‌خانه‌ها و نیروی پلیس این شهر را ملزم کرد تا از ضمیر مورد انتخاب کارکنان و مراجعه کنندگان ترنس، برای خطاب قرار دادن آنها، استفاده کنند.
همچنین رستوران‌ها حق ندارند به دلیل امتناع مردان از پوشیدن کراوات از دادن سرویس به آنها خودداری کنند. همچنین این راهنمای تازه به صراحت عنوان می‌کند که محروم کردن افراد از پناهگاه و سرویس بهداشتی عمومی مطابق با هویت جنسیتی‌شان غیرقانونی است.  این سیاست ها و دیگر سیاست های جدید، روز دوشنبه در سندی توسط کمیسون نیویورک در حقوق بشر گنجانده شد.
9
امکان بچه‌دار شدن زوج‌های همجنس در آینده: یک روش جدید که هنوز بر روی انسان آزمایش نشده است ممکن است در آینده به زوج های همجنس این اجازه را بدهد که که بتوانند دارای فرزندی شوند که از نظر ژنتیکی متعلق به هر دو باشد. در این روش دانشمندان سلولی از بدن فرد را انتخاب می کنند از از آن سلول بنیادی ایجاد می کنند و از این سلول بنیادی برای ساخت سلول جنسی استفاده می شود. با این روش میتوان از سلول یک زن یک اسپرم تولید کرد و یا از سلول یک مرد یک تخمک.
این پژوهش در مجله حقوق و علوم زیست شناسی منتشر شده است.
1
حمایت آدل از پسرش: آدل خواننده خوش صدا و محبوب انگلیسی در مصاحبه ای با مجله تایمز عنوان کرد که مشکلی ندارد اگر پسر 3 ساله اش آنجلو، بخواهد دوست پسر داشته باشد. و او همیشه فرزندش را مورد حمایت قرار خواهد داد.  “بسیار به خودم افتخار می کنم که او را در شکمم پرورش داده‌ام، او در شکم من رشد کرد و سپس از من خارج شده است. این انسانی که ناگهان راه می‌رود و کارهای خودش را انجام می‌دهد.”
4
موفقیت‌های جامعه ترنسجندر کانادا در سال 2015: 14موفقیت در سال 2015 برای جامعه ترنسجندر کانادا، اتفاق افتاد که این سال را به سالی موفق برای جامعه اقلیت جنسی کانادا تبدیل کرد.

  1. در کبک، دیگر نیازی به انجام عمل تغییرجنسیت برای تغییرنام و هویت جنسیتی در اسناد و مدارک شناسایی نیست.
  2. آلبرتا، حمایت از حقوق انسانی افراد ترنسجندر را به قوانین خود اضافه کرد.
  3. انتاریو و بریتیش کلمبیا یک دستورالعمل جدید برای زندانیان ترنس، منتشر کردند، و از سیاست های قدیمی خود که فعالان معتقدند مردم ترنس را در خطر قرار می‌دهند؛ دور شدند.
  4. کال مکنزی به عنوان اولین قاضی آشکارا ترنسکشوال، در مانیتوبا به سمت قضاوت رسید.
  5. انتاریو، پروسه‌ی اداری برای افرادی که می خواهند تاییدیه تغییرجنسیت را دریافت کنند آسان‌تر کرد.
  6. انتاریو، تلاش برای درمان گرایش جنسی و هویت جنسیتی جوانان اقلیت جنسی را ممنوع اعلام کرد.

برای مطالعه تمام موارد به ادامه خبر مراجعه کنید.
5
30 ‌لحظه‌ای که اقلیت‌های جنسی ایالات متحده در سال 2015 میلادی، احساس افتخار کردند:

  1. قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان در تمام ایالات متحده آمریکا
  2. پیروزی تیم فوتبال زنان آمریکا در جام جهانی فوتبال به رهبری ابی وامبچ
  3.  رای دهندگان در شهر Salt Lake City، ایالت اوتا اولین شهردار آشکارا لزبین خود را انتخاب کردند.
  4.  حضور کتلین جنر در کاور اصلی مجله “Vanity Fair”
  5.  و سپس این کاور مجله افراد ترنس را تشویق کرد تا با ایجاد کاورهای خود، زیبایی های استاندارد برای افراد ترنس را به چالش بکشند.

برای مطالعه موارد بیشتر به ادامه لینک مراجعه کنید.
11
تکامل گروهی از شیرها به سمت هویت جنسیتی سیال: دانشمندان خبر از پیدا شدن یک شیر با هویت جنسیتی سیال دادند. این شیر که “ماموری” نام دارد. ویژگی های فیزیکی هر دو جنس نر و ماده‌ی گونه‌ی خود را بروز می‌دهد. “ماموری” در دشت دلتای اوکاوانگو در بوتسوانا، آفریقای جنوبی در سال 2012 پیدا شده است. کارشناسان می گویند باید از تکامل تشکر کرد، زیرا این شیر ماده به منظور زنده ماندن، ویژگی های همتایان نر خود را کسب کرده است. او دارای یال، شیرهای نر است و مانند یک شیر نر غرش می‌کند.
دانشمندان خبر از حضور 5 شیر ماده در منطقه با این ویژگی‌های خاص داده‌اند. علاوه بر این آنها اعتقاد دارند این ویژگی به نسل بعد نیز منتقل خواهد شد. مسئله ای که زنده ماندن این شیرهای ماده را در صورت مرگ شیرآلفا، تضمین خواهد کرد.
8
زوج ترنسجندر اکوادوری فرزند دار می‌شوند: دایان رودریگز و فرناندو ماچادو زوجی شناخته‌شده در اکوادور هستند. دایان در اصل مرد بوده و با نام لوئیز متولد شده و فرناندو نیز در اصل زن بوده و با نام ماریا چشم به جهان گشوده است. این دو اما سال‌ها بعد با تغییر جنسیت زندگی تازه‌ای را شروع کردند و مدتی است که به عنوان یک زوج تشکیل خانواده داده‌اند و چشم به انتظار تولد نخستین فرزندشان هستند. دایان یکی از سرشناس‌ترین فعالان حقوق اقلیت جنسی در اکوادور به شمار می‌رود. او و همسرش فرناندو تصمیم گرفته‌اند تا با علنی کردن این بارداری جامعه کاتولیک و به شدت مذهبی خود را به مدارای بیشتر با اقلیت‌های جنسی تشویق و ترغیب کنند. فرناندو، پدر خانواده، هم اینک جنینی چهار ماهه را در رحم خود حمل می‌کند.
13
دادگاهی در بریتانیا تصمیم گرفت تا مرد همجنسگرای بریتانیایی را برای دادگاهش در این کشور به دبی نفرستد: مایکل هلیدی، مدیر 32 ساله خرده فروشی از میدلندز، به سرقت پول از گاوصندوق کارفرمای قبلی خود در دبی متهم شده است. او این اتهام را رد کرده است و با توجه به اینکه مردی آشکارا همجنسگرا است از اینکه در دبی نتواند دادگاهی عادلانه داشته باشد، وحشت دارد. دادگاه بدوی وست مینستر نیز تصمیم گرفت هلیدی به دبیفرستاده نخواهد شد.
هلیدی در این رابطه گفت که از این می‌ترسد که نه تنها دادگاهی عادلانه نداشته باشد بلکه اگر مجرم شناخته شود، همجنسگرایی اش عاملی شود تا محکومیتی اضافه تر نیز به او وارد شود. دراغلب ایالت‌های امارات متحده عربی، حکم همجنسگرایی مرگ است اما در دبی همجنسگرایی حکم ده سال زندان دارد. وکلای هلیدی به دادگاه گفته بودند که در پنج سال گذشته، 19 نفر بریتانیایی در زندان‌های دبی مورد ضرب و شتم واقع شده‌اند.
10
شکایت یک ترنس مرد آمریکایی از ایالت مینه سوتا: اوان توماس، ترنس مرد 63 ساله‌، برای به دست آوردن دسترسی به عمل جراحی تغییر جنسیت در بیمه عمومی خود از ایالت مینه سوتای آمریکا شکایت کرد.
وی معتقد است که بیمه عمومی باید هزینه‌های عمل جراحی تغییرجنسیت را پوشش دهد. در حال حاضر دوبرنامه‌ی دولت، Minnesota-Care و Medical Assistance، به افراد ترنسجندر خدمات هورمون درمانی و مشاوره، ارائه می کنند اما این دو برنامه، پوشش هزینه‌ی عمل جراحی تغییر جنسیت را ارائه نمی دهند. این درحالی است که تا پیش از سال 2005 پوشش عمل جراحی تغییرجنسیت وجود داشته است اما از سال 2005 این مسئله متوقف شده است.
توماس پس از اینکه از سال 2013 اقدام به هورمون درمانی کرد موفق شد تا در سال 2015 نام و هویت جنسیتی خود را قانوناً تغییر دهد.
7
عملیات کشارا: پلیس شهری برزیل طی عملیاتی به نام کشارا، در شهرکورتی‌بیا، برزیل موفق شد تا 8 تن از اعضای یک باند سرقت را شناسایی و دستگیر کند. این باند زنان ترنسجندر را وادار به کارگری جنسی می‌کرد و همچنین آنها را مجبور می‌کرد تا نوعی ماده مخدر مبتنی بر کتامین را نیز به فروش برسانند. نام این عملیات برگرفته شده از تجربه‌ی خروج از بدن افراد استفاده کننده این ماده مخدر است.
12
 
 
 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *