اولین فرد ترنسجندر، وارد مجمع ملی ونزوئلا شد

ویدئو هفته:
عمل جراحی تغییرجنسیت از مرد به زن
اگر کنجکاو هستید تا بدانید این عمل جراحی هم اکنون در دنیا چگونه انجام می‌شود تماشای ویدئو زیر را به شما توصیه می‌کنیم. این ویدئو توسط جامعه اورولوژی اروپا، ارائه شده است و جزئیات چگونگی جراحی و برش دور آلت تناسلی و بیضه و سپس جمع آوری یک واژن را به خوبی نشان می‌دهد.
14
اخبار هفته:
ورود اولین فرد ترنسجندر به مجمع ملی ونزوئلا: تامارا آدریان، به عنوان اولین فرد ترنسجندر، وارد مجمع ملی ونزوئلا شد. Popular will یک حزب سوسیالیست چپ که طرفدار همجنسگرایان است، در صفحه توییتر خود اعلام کرد تامارا آدریان (حقوقدان) به نمایندگی از پایتخت ونزوئلا، کاراکاس انتخاب شد.
وزیر امور خارجه، ایالات متحده امریکا، جان کری، در بیانیه ای این انتخاب را تبریک گفت “مردم ونزوئلا که صدای‌شان به شکل مسالمت آمیز و دموکراتیک در روز انتخابات شنیده شد.”
3
تصویب لایحه مربوط به فرزندخواندگی زوج‌های همجنس در ویکتوریا، استرالیا: پس از موافقت دولت استرالیا، لایحه مربوط به فرزندخواندگی توسط زوج‌های همجنس، در پارلمان ناحیه ویکتوریا تصویب شد. البته این لایحه برای سازمان‌های مذهبی استثنا قائل شده است. تنها چهار سازمان در ویکتوریا هستند که به افراد اجازه فرزندخواندگی غیر نسبی می دهند و از این بین تنها یک سازمان کاتولیک مخالف این لایحه بود.
سخنگوی اپوزیسیون ویکتوریا، دیوید داویس گفت معافیت مذهبی، تبعیض آمیز نیست، و معتقد بود که زوج‌های همجنس از این نتیجه خوشحال خواهند شد.
8
قانون جرم بودن همجنسگرایی در جامائیکا، به چالش کشیده شد: موریس تاملینسون، یک وکیل جامائیکایی همجنسگرا است که پس از آنکه یک روزنامه محلی یک عکس از ازدواج وی با شریک زندگی کانادایی اش در سال 2011، را منتشر کرد به مرگ تهدید شده است شکایتی را به دادگاه عالی جامائیکا ارائه داده است.
معرفی افراد همجنسگرا و ترنسجندر در روزنامه های بعضی کشورهای افریقایی و فاش کردن تصویر و آدرس محل زندگی آنها امری عادی است که بارها جان افراد را به خطر انداخته است. و حتی باعث مرگ آنها شده است. در جامائیکا همجنسگرایی جرم محسوب می شود و تا ده سال زندان و کار سخت را در پی دارد اگرچه از سال 2005 تاکنون هیچ فردی به جرم لواط دراین کشور اعدام نشده است.
سازمان غیردولتی بین‌المللی “جهانی عاری از ایدز” با همکاری با شبکه‌ی حقوقی HIV / AIDS کانادا، از این پرونده حمایت می‌کنند. و تاملینسون که نیمی از وقت خود را در تورنتو و همراه با همسرش و نیمی دیگر را در جامائیکا سپری می کند قبول کرد تا برای به چالش کشیدن قانون جرم بودن رابطه‌ی همجنسگرایانه این شکایت را ارائه دهد. دادگاه این پرونده در 23 فبریه 2016 برگزار خواهد شد.
9
افزایش اقدام برای فرزندخواندگی توسط زوج‌های همجنس: زوج های همجنس بریتانیایی بیشتر از گذشته برای به فرزندخواندگی گرفتن کودکان اقدام می کنند. براساس خبری که توسط وزارت آموزش و پرورش منتشر شده است از هر 12 مورد فرزندخواندگی یک مورد به زوج های همجنس تعلق دارد. در سال 2007 تنها 90 کودک در سرتاسر ولز و اسکاتلند و انگلستان به فرزندخواندگی پذیرفته شدند اما این رقم در سال 2015، 497 کودک است.
10
تغییر قوانین مربوط به ترنسجندرها در ویتنام: پارلمان ویتنام قوانینی را با هدف حفاظت از شهروندان ترنسجندر خود تصویب کرد. این قوانین شامل به رسمیت شناختن عمل جراحی تغییر جنسیت و از نظر قانونی به رسمیت شناختن جنس جدیدکسانی که تحت این عمل قرار گرفته‌اند؛ می‌شود. با وجود اینکه تصویب این قوانین یک قدم مثبت بزرگ برای جامعه ترنسجندر ویتنامی است اما همه‌ی افراد از این مسئله شاد نیستند و آن هم به دلیل وجود عقیم سازی اجباری برای افراد ترنسجندر است.
11
تصمیم جدید کاخ سفید در رابطه با پناه‌جویان اقلیت جنسی سوری: کاخ سفید، اعلام کرد که به لیست کشورهایی می‌پیوندد که قبول پناه‌جویان اقلیت جنسی سوریه را در اولویت قرار می‌دهند. گروه تروریستی داعش، از زمان به قدرت رسیدن خود افراد همجنسگرای زیادی را علناً در مناطق تحت سلطه‌ی خود به قتل رسانده است.
کشورهای کانادا و انگلیس نیز پیش‌تر اعلام کرده بودند که پناه‌جویان اقلیت جنسی سوریه‌ای، همراه با زنان و کودکان و قربانیان خشونت در اولویت برای دریافت پناهندگی قرار دارند.
ایالات متحده آمریکا، متعهد به پذیرفتن بیش از 10 هزار پناهنده سوری شده است، اگرچه برخی از ایالت‌های جمهوری خواه قاطعانه با این مسئله مخالفت کرده‌اند.
13
حمایت والدین از برون‌آیی دو فرزند ترنسجدر خود: یک خواهر و برادر به فاصله‌ی یک ماه به عنوان ترنسجندر برای والدین خود برون‌آیی کردند. راس که با بدنی مردانه متولد شده است هم‌اکنون نام “رای” را انتخاب کرده است و در میانه پروسه تغییرجنسیت قرار دارد و الی که با بدنی زنانه متولد شده است هم اکنون نام “گوین” را برای خود انتخاب کرده است و به زودی مانند خواهر بزرگتر خود وارد پروسه تغییر جنسیت خواهد شد. والدین گوین و رای، در مسیر پروسه‌ی تغییر جنسیت از فرزندان خود حمایت کرده اند و معتقدند که این مسئله از عشق آنها به فرزندانشان کم نمی‌کند.
1
هالی وودلاون، درگذشت: هالی وودلاون، بازیگر ترنسجندر، در سن 69 سالگی بر اثر بیماری سرطان مغز و کبد در لس آنجلس فوت کرد. وی در سن 15 سالگی از زادگاه خود میامی، فرار کرد و به نیویورک رفت، و سپس در آنجا وارد عرصه‌ی بازیگری شد وی در دهه 70 میلادی موفق شد به شهرت برسد. آهنگ “walk on the wild side” اثر لو رید، الهام گرفته از زندگی هالی وولاون می‌باشد که در سال 1972 تولید شد.
2
اولین پخش مراسم عروسی یک فرد ترنسجندر از تلویزیون: کارمن کاررا، یک ترنس زن، مدل و بازیگر است که اولین فرد ترنسجندری است که مراسم عروسی‌اش از یک برنامه تلویزیونی پخش خواهد شد. وی در تاریخ 10 ژوئن 2015 با شوهر خود آدریان تورس؛ ازدواج کرد و این مراسم در فصل آخر برنامه “زوج درمانی با دکتر جین” در 9دسامبر از شبکه VH1 پخش شد.
کارا در رابطه با مراسم عروسی اش به مجله “مردم” گفت: “این عروسی به ما احساس آزادی و افتخار به آنچه که داریم و کسی که هستیم، داده است.”
5
ترنسجندر بودن چگونه است: شش فرد ترنسجندر، شامل پنج ترنس مرد و یک ترنس زن در رابطه با این موضوع صحبت می‌کنند که ترنسجندر بودن برای آنها چگونه است؟ آنها از خاطرات شیرین و تلخ خود می‌گویند.
یک ترنس مرد جامائیکایی گفت: همه فکر می کنند که جامائیکا چه مکان غمگینی است، اما در واقع بدترین خاطره‌ی من متعلق به دوران پناه‌جویی ام در اینجا در انگلیس است که چگونه زیر فشار، تصمیم به خودکشی گرفتم!
ترنس مرد دیگری بهترین خاطره خود را اینگونه تعریف می‌کند: بعد از انجام عمل پایین تنه‌ام باید مدت سه هفته در بیمارستان می‌ماندم و بهترین خاطره ام این است که مادرم نیز سه هفته در کنار من ماند. ویدئو دارای زیرنویس انگلیسی است.
7
تغییر جنسیت تاتوی مادر همزمان با تغییر جنسیت فرزندش: لیندزی پیس، یک مادر کانادایی و دارای سه فرزند است، که خالکوبی‌ تصویر هر سه فرزند خود را بر روی بدن خود دارد. اما پس از اینکه بزرگترین فرزند او به نام “آسه” که 15 سال دارد، به عنوان یک پسر ترنس، برای والدین‌اش برون آیی کرد از مادر خود درخواست کرد تا خالکوبی مربوط به وی را از روی بازویش پاک کند. زیرا وی در آن خالکوبی در نقش یک دختربچه است. پدر این خانواده که یک هنرمند خالکوبی است اما ایده‌ی دیگری ارائه می‌دهد. وی با کمک هنر خود این خالکوبی را از دختر به پسر تغییر می‌دهد.
آسه از حمایت کامل خانواده اش برخوردار است و پس از برون‌آیی، جنسیت و نام خود را در مدارک شناسایی اش تغییر داده است.
12
هیچ تفاوتی بین بازی در نقش یک همجنسگرا و دگرجنسگرا نیست: تیا موئری، بازیگر و مدل آمریکایی در گفت و گویی با هافینگتون پست، در رابطه با شخصیت اش به عنوان یک نوجوان لزبین بی‌خانمان در سریال “Rosewood” صحبت کرد. وی در طول این گفتگو در رابطه با نحوه آماده کردن خود برای بازی در نقش این شخصیت، گفت که بیشتر متمرکز بر این مسئله بود که شخصیت “کَسی” یک نوجوان بی‌خانمان است تا اینکه درگیر هویت جنسی، این کاراکتر باشد. در رابطه با لزبین بودن این شخصیت تیا گفت که تنها از دوستان همجنسگرایش کمک گرفت و آنها به وی گفتند که تنها خودت باش، وی افزود: هیچ تفاوتی بین بازی در نقش یک شخصیت همجنسگرا و دگرجنسگرا وجود ندارد.
4
قهرمانان کمیک استریپ، رنگ اقلیت جنسی به خود می‌گیرند: شما از هم از طرفدار مانگا هستید؟ کمیک استریپ چطور؟ حتی اگر از طرفداران پروپاقرص کمیک استریپ هم نباشید قطعا فیلم‌هایی را دیده‌اید که براساس قهرمانان کمیک استریپ ساخته شده‌اند. افرادی مانند: بت‌من، سوپرمن، اسپایدرمن، و زن‌ شگفت انگیز.
بی‌شک بارها عدم وجود، قهرمان‌های اقلیت جنسی در میان این ابرقهرمان‌ها توجه شما را به خود جلب کرده است. یک هنرمند به نام ریچ سیمونز، آثار خود را به صورت نقاشی دیواری در پارکی در شهر کریدون، انگلیس به نمایش عموم در آورده است. این نقاشی‌ها برگرفته از فن‌فیکشن‌های طرفداران کمیک استریپ هستند که شخصیت‌های مورد علاقه خود را به صورت اعضایی از اقلیت جنسی به تصویر کشیده‌اند.
اگرچه این نقاشی ها هم از دست همجنسگراستیزها در امان نبودند و فردی با چاقو سعی در خراب کردن یک بوسه میان دو شخصیت بروس وین و کال-ای‌ال را داشته است
آقای سیمونز در رابطه با آثارش گفت: شما باید آنها را به چشم قهرمانان ببینید جدا از گرایش جنسی و هویت جنسیتی‌شان.
6
 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *