امکان قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان در تایوان و ژاپن، امری ممکن یا آرزویی دور؟

گزیده اخبار هفته 30 نوامبر- 6 دسامبر
ویدئو هفته:
درمان تبدیلی، این بار برای دگرجنسگرایان: درمان تبدیلی، نوعی درمان است که سعی می کند تا گرایش جنسی فرد را از همجنسگرا به طور مستقیم از طریق مشاوره، دعا، درمان هورمونی، الکتروشوک درمانی و دیگر روش های عجیب و غریب و وحشتناک به دگرجنسگرایی تبدیل کند.
حال چه می شود اگر ورق برگردد و این افراد دگرجنسگرا باشند که در برابر چنین درمان وحشتناکی قرار بگیرند؟
ویدئو زیر براساس روایت واقعی افراد همجنسگرایی که این درمان را پشت سر گذاشته اند ساخته شده است. با این تفاوت که قربانیان این بار دگرجنسگرایان هستند.
15
اخبار هفته:
درصدبالایی از تایوانی‌ها موافق قانونی شدن ازدواج همجنس هستند: نتایج یک نظر سنجی در تایوان نشان داد که 71% مردم این کشور موافق ازدواج افراد همجنس هستند. اما دولت تایوان اعلام کرده است که برای بررسی این مسئله باید صبر کرد.
بیش از 200 هزار فرد در این نظرسنجی آنلاین که توسط وزارت دادگستری برگزار شد شرکت کردند. 59% درصد شرکت کنندگان موافق تصویب قوانینی برای ایجاد روابط مشابه ازدواج برای همجنسگرایان بودند. 55% مخالف قانون اتحاد مدنی بودند و 71% حامی کامل ازدواج برای افراد همجنس بودند.
با وجود نتایج روشن، این وزارتخانه گفت که نگران است، عجله در وضع قانون، به یک تقابل اجتماعی بیانجامد. به همین دلیل برای فاز اول رسیدن به برابری ازدواج، تصویب قانون اتحاد مدنی را در دستور کار خود دارد.مدیر امور حقوقی وزارت دادگستری، لین سیو-لیان، گفت: هیچ جدول زمانی برای زمانی که این قانون صادر شود وجود ندارد.
1
مجری تلویزیون روسیه، ولادیمیر پوزنر، با صحبت علیه قانون ممنوعیت تبلیغ همجنسگرایی موج قوی‌ای به راه انداخت: این مجری 81 ساله اعتقاد دارد که غیرممکن است تا فردی را که دگرجتسگرا است، همجنسگرا کرد و یا برعکس و در نتیجه این قانون بی معنی است. وی همچنین بیان کرد: زمان آن رسیده که سیاستمداران، سرشان را از زندگی جنسی مردم بیرون بکشند.
“این موضوع چه ربطی به شما دارد؟ اگر دو مرد بالغ می خواهند با هم سکس داشته باشند بگذاريد این کار را بکنند اگر شما دوست ندارید مجبور نیستید با آنها سکس داشته باشید.”
پونزر از سال 1961 در حرفه‌ی روزنامه نگاری فعالیت دارد و به طور گسترده ای برای ارزیابی صریح و صادقانه خود از امور جاری روسیه شناخته شده است. در سال 2014، او برای دفاع خود از جامعه همجنسگرایان، برنده جایزه مدال طلا GLAAD شد.
9
به رسمیت شناختن زوج‌های همجنس این بار در شهر تاکارازوکا، ژاپن: شهر تاکارازوکا اعلام کرد به تبعیت از دو منطقه‌ی ستاگایا و شیبویا در توکیو روابط بین افراد همجنس را به رسمیت خواهد شناخت. ابته در ژاپن ازدواج همجنسگرایان قانونی نیست اما این سه منطقه به صورت نمادین به زوج های همجنس برگه‌ی رسمی ثبت ازدواج ارائه می‌دهند.
در کشور ژاپن از دیرباز همجنسگرایی یک تابو محسوب نمیشده است و هم اکنون نیز روابط همجنس جرم شناخته نمی‌شوند حتی قوانینی برای حفاظت از افراد همجنسگرا و ترنسجندر نیز در این کشور وضع شده است. اما سنی که در آن افراد می توانند انتخاب کنند وارد رابطه جنسی با همجنس شوند نسبت سنی که برای رابطه دگرجنسگرایانه در نظر گرفته شده، بالاتر است.
7
تصویب قانون حمایت از معلمان اقلیت جنسی: پارلمان ایرلند لایحه ای را تصویب کرد که براساس آن مدارس نمی‌توانند بین معلمان خود به دلیل اینکه آنها عضو اقلیت جنسی هستند تبعیض قائل شوند. با توجه به اینکه بسیاری از مدارس در ایرلند مذهبی هستند این گام بزرگی برای کارکنان اقلیت جنسی مدارس محسوب می‌شود.
19
الیوت سامر، فرزند استینگ از هویت جنسیتی خود گفت: الیوت سامر، 25ساله یک موسیقی‌دان انگلیسی است که با نام کوکو نیز شناخته می‌شود. وی که فرزند استینگ خواننده پرآوازه‌ی انگلیسی است. بیان کرد که بی‌جنسیت است. الیوت که در گذشته به عنوان مونث شناخته می‌شد در مصاحبه ای با “The Evening Standard” خود را تنها به عنوان یک موسیقی‌دان معرفی کرد و گفت که به برچسب های جنسیتی اعتقادی ندارد. وی در این مصاحبه تاکید کرد که نباید این حرف او به عنوان یک برون آیی عمومی تلقی شود زیرا دوستان او همیشه از هویت واقعی او آگاه بودند.
16
رنگ سال 2016 مشخص شد: هر سال، موسسه رنگ پنتون رنگی را به عنوان “رنگ سال” انتخاب می کند. به عنوان راهی برای پیش بینی روند روحیه جهانی در آن سال. این موسسه هر سال تنها یک رنگ را انتخاب می‌کرد اما امسال برای اولین بار این موسسه اعلام کرد که دو رنگ: رز کوارتز و Serenity را به عنوان رنگ های سال و نمادی از سیالیت جنسیتی انتخاب کرده است.
17
 زنانی که در سال 2015 آشکارسازی کردند: 14(و شاید هم 16) زن شناخته شده که در سال 2015، در رابطه با گرایش جنسی و هویت جنسیتی خود آشکارسازی کردند را بیشتر بشناسیم. افرادی همچون: هلند تایلر 72 ساله که البته اعتقاد دارند همیشه در زندگی‌اش آشکار بوده و هرگز مخفی نبوده است. کارا دلیوینگه مدل و بازیگر که البته به برچسب‌ها اعتقادی ندارد اما در مصاحبه‌ای از داشتن یک رابطه شاد و راضی کننده با دوست دختر خود سخن گفت. مایلی سایروس، خواننده جنجالی آمریکایی که به عنوان یک همه جنسگرا آشکارسازی کرد و پاتریشیا والس کوئز، اولین سوپرمدل لاتین جهان که به عنوان یک زن لزبین، آشکارسازی کرد.
18
کشف اسکلت 2500 ساله‌ی یک جنگجوی ترنسجندر: تجزیه و تحلیل DNA یک جنگجوی دفن شده در کوه های آلتای، آسیای مرکزی، متعلق به 2500 سال قبل، نشان می‌دهند که وی یک ترنس زن بوده است. این احتمالا قدیمی ترین مدرکی است که نشان از پذیرش افراد ترنس در تاریخ می‌دهد.
بررسی ها نشان می دهند که جسد دفن شده در اصل مذکر بوده است اما وی به عنوان یک فرد مونث دفن شده است. که نشان دهنده‌ی نه تنها حضور افراد ترنس در آن دوران است بلکه مورد پذیرش بودند آنها را نیز نشان می‌دهد. با توجه به نحوه دفن و وسایل دفن شده همراه این فرد کاملا مشخص است که وی نه تنها فردی جنگجو و ماهر بوده است بلکه در قبیله خود نیز دارای احترام زیاد بوده است.
8
فصل دوم برنامه‌ “من جاز هستم” در راه است: برنامه تلویزیونی “من جاز هستم” که داستان زندگی یک ترنس دختر 15 ساله به نام جاز را نشان می‌دهد. فصل دومی نیز خواهد داشت. جاز جنینگ در سال 2014 و 2015 از سوی مجله تایمز به عنوان یکی از 25 نوجوان تاثیرگذار سال انتخاب شد.  شبکه‌ی TLC که این برنامه از آن پخش می‌شود درگذشته پخش کننده برنامه تلویزیونی “19 کودک و بیشتر…” داستان زندگی خانواده دوگار بود که در پی رسوایی جنسی پسر بزرگ این خانواده، جان دوگار این برنامه را لغو کرده بود. خانواده دوگار از جمله مخالفان سرسخت حقوق اقلیت های جنسی هستند.
11
هلند تایلر از رابطه عاشقانه‌اش سخن می‌گوید:  
هلند تایلر، بازیگر 72 ساله در مصاحبه ای با آنا سالی، عنوان کرد در حال حاضر در یک رابطه عاشقانه با یک زن است و همچنین بیشتر روابط وی در گذشته با زنان بوده است.
وی در رابطه با هویت شریک خود چیزی فاش نکرد تنها به بیان این نکته بسنده کرد که با زنی جوانتر در یک رابطه جدی قرار دارد و آنها حتی در مورد ازدواج هم صحبت کرده اند. وی همچنین اجازه نداد تا گرایش جنسی اش به صحبتی سیاسی تبدیل شود و عنوان کرد که هنوز برون آیی نکرده زیرا در واقع از اول آشکار بوده! و زندگی کرده است.
اما
به نظر می‌رسد با وجود امتناع هلند تایلر از بیان نام زنی که با وی در یک رابطه عاشقانه است. رسانه ها موفق به شناخت این زن شده‌اند. با نگاهی به صفحه توییتر هلند تایلر و سارا پائولسون به راحتی می‌توان متوجه شد که آنها در یک رابطه عاشقانه قرار دارند. هلند تایلر برای بازی در سری طنزهای تلویزیونی ” Two and a Half Men” شناخته شده است و سارا پائولسون 40 ساله، ستاره فیلم “American Horror Story” است.
14
نامه‌ی یک فرد اینترسکس (دوجنسی) به پزشکان خود که به مدت 20 سال به وی در مورد وضعیت واقعی‌اش دروغ گفتند.
در این نامه نویسنده از این سخن می گوید که چطور پزشکان به والدین اش گفتند تا حقیقت را از وی مخفی کنند و به او بگویند که علت عادت ماهانه نداشتن او و یا عدم توانایی اش در باروری در آینده به دلیل این است که او با سرطان تخمدان به دنیا آمده بود. وی همچنین توضیح می دهد که چگونه پزشکان به والدین اش گفتند که نیاز دارند تا تخمدان های وی را تخلیه کنند در حالیکه آنها بیضه های رشد نیافته ی وی بودند و یا عمل کوچک سازی کلیتوریسش در سن 4 سالگی و بعدها در حالیکه اصلا از اعمال اصلاحی متعددی که در کودکی بر رویش انجام شده بود آگاه نبود. بار دیگر برای طبیعی سازی واژن خود تن به عمل جراحی داد در حالیکه تنها تصور می کرد علت این جراحی و مصرف هورمون، بیماری ای فرضی است که به گفته پزشکانش تنها یک در میلیون رخ می دهد.
10
کریستیانو رونالدو و ادعای جدید یک برنامه تلویزیونی: یک برنامه تلویزیونى فرانسوی مدعی شده است که کریستیانو رونالدو، ستاره شناخته شده‌ی فوتبال همجنسگرا است. به نظر می‌رسد رونالدو به طور منظم پس از تمرین توسط جت شخصی خود به مراکش می رود تا با دوست خود بدر هاری، باشد. بدر هاری یک کیک‌بوکسور مراکشی-هلندی است وی و رونالدو پیوسته در مورد نوع رابطه شان در دنیای مجازی شوخی می‌کنند. با وجود اینکه رونالدو چندین دوست دختر مدل داشته است اما هنگامیکه خبرنگاران از او در رابطه با گرایش جنسی اش سوال کردند پاسخ داد که، من کاملا با گرایش جنسی خود راحت هستم. و این مسئله مشکلی برای من ندارد.
12
جنگ والدین بر سر هویت جنسیتی فرزند اینترسکس خود: آبری، یک کودک اینترسکس (دوجنسی) هست که هنگامیکه به دنیا می‌آید والدین اش با مشورت پزشکان تصمیم می‌گیرند تا با عمل جراحی جنسیت وی را دختر کنند. اکنون آبری 4 سال دارد و می‌خواهد که یک پسر باشد. آزمایش کروموزومی نشان می دهد که آبری 70 درصد مرد است و هنوز مشخص نیست چرا پزشکان به این زوج گفتند که فرزندشان باید دختر باشد.  والدین او که از یکدیگر طلاق گرفته اند نظرات متفاوتی دارند. مادر وی، این مسئله را پذیرفته و فرزندش را مانند یک پسر بزرگ می کند اما پدرش اصرار دارد که وی باید دختر باشد. در این بین آبری هرموقع با مادرش است یک پسر و هرموقع با پدرش است یک دختر می شود. جنگ این والدین برای تعیین هویت جنسیتی فرزندشان ادامه دارد.
13
رویکرد کلیسا نسبت به کاندوم و گسترش ایدز در جهان: پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان، به سوالی در رابطه با جلوگیری از گسترش ایدز در روز جهانی ایدز گفت که در جهان مسائل مهمتری از کاندوم و بیماری ایدز وجود دارد.  در جواب یک گزارشگر که پرسیده بود آیا کلیسا سیاست ضدکاندوم خود را تغییر خواهد داد؟ پاسخ داد؛ کاندوم و اچ آی وی از نطر اخلاقی برای کلیسا پیچیده است. و در پاسخ به سوال روزنامه نگار آلمانی مدعى شد كه اين موضوع ( ايدز) بیش از حد جزئی به نظر می رسد، زمانی که مسائل بزرگتر بشری، مانند سوء تغذیه، سوء استفاده از محیط زیست و کمبود آب آشامیدنی سالم وجود دارد. با این وجود وی اعتراف کرد که کاندوم یکی از روش هایی است که می تواند از ابتلا به اچ آی وی جلوگیری کند که نسبت به پاپ قبلی که مدعی شده بود کاندوم باعث افزایش ابتلا به اچ آی وی می شود تغییر بزرگی است.
3
یک هدیه غیرمنتظره و سخاوتمندانه: آلانا دوران، از سال 2011 در انتظار یک اهدا کننده مناسب کلیه است. متاسفانه هیچکدام از اعضای خانواده وی، اهدا کننده مناسبی نبودند. چیزی که آلانا هرگز انتظار آن را نداشت این بود که دوست دختر وی لوری، مخفیانه تست مربوط به اهدای کلیه را انجام می‌دهد و یک اهدا کننده مناسب تشخیص داده می‌شود و اکنون قصد دارد یک کلیه خود را به او اهدا کند. لوری، برای گفتن این خبر خوش، یک تصویر پرینت شده از نرم افزار آشنایی تریندر که بر روی آن نوشته “it is a match” را در انتهای، جعبه ای پر از هدایای مختلف که برای آلانا تهیه دیده بود، قرار می‌دهد. علت انتخاب این تصویر، آشنایی این زوج خوشبخت با یکدیگر در تیندر بوده است.
برای دیدن واکنش زیبای آلانا پس از فهمیدن این خبر به ادامه لینک مراجعه کنید.
4
خودکشی ناموفق سین اوکانر: سین اوکانر، خواننده لزبین ایرلندی، با کمک پستی که در فیس بوک خود منتشر کرده بود از مرگ نجات یافت. وی در پست فبس بوکی خود که مخاطب آن خانواده اش بودند نوشت: “من مصرف بیش از حد دارو انجام داده ام. (overdose) هیچ راه دیگری برای دریافت احترام وجود ندارد. من خانه نیستم در یک هتل هستم جایی در ایرلند، تحت نامی مستعار، اگر این پست را نمی نوشتم خانواده و بچه هایم هرگز متوجه نمی شدند.” “خانواده ام برای من ارزشی قائل نیستند. اگر این پست را منتشر نمی کردم تا هفته ها حتی از مرگ من مطلع نمی‌شدند.” این خواننده 48 ساله توسط مقامات محلی پیدا و به بیمارستان برده شد و هم اکنون در وضعیت مناسبی است.
5
مقابله و حمایت از مراسم کتاب خوانی یک کودک ترنسجندر شش ساله: مسئولان مدرسه‌ی ابتدایی در جنوب وینسکانتین، برای کمک به یک ترنس دختر 6 ساله برای وی فرصتی را فراهم آوردند تا وی با خواندن کتاب “من جاز هستم” هویت جنسیتی خود را به همکلاسی هایش توضیح دهد. اما پس از اینکه مدرسه در رابطه با این مراسم اطلاع رسانی کرد. روز بعد از فرستاده شدن دعوت نامه ها، مدرسه نامه ای از طرف یک گروه مذهبی شورای آزادی، دریافت کرد که خواستار لغو این برنامه بودند. این گروه به مدرسه اعلام کرد یا مراسم را لغو کند و یا به دلیل نقص حقوق اساسی والدین بر علیه مدرسه اقدامی قانونی صورت خواهد گرفت. بعد از دریافت این نامه مدرسه، مراسم کتاب خوانی را لغو نمود اما پس از آن، جامعه محلی به حمایت از این دختربچه پرداخت. اعضای انجمن محلی در حال برنامه ریزی دو خوانش عمومی، کتاب “من جاز هستم” برای حمایت از این کودک هستند.
6
بیلبورد تبلیغاتی در نیوزلند جنجال آفرید: یک بیلبورد با عکس فتوشاپ شده‌ی کتلین جر از مجله‌ی ” Vanity Fair” باعث خشم جامعه ترنسجندر نیوزلند شده است.  “من امیدوارم که کیسه شما از من، دراین کریسمس پرتر باشد. کریسمس مبارک از طرف Cranium.” به نظر میرسد معنای دوگانه‌ی کلمه “کیسه” (كه به معناى بيضه نيز به كار مى رود) باعث ناراحتی جامعه ترنسجندر شده است درحلیکه این کمپانی در پاسخ به ایمیل یکی از افراد معترض عنوان کرد که منظور آنها “کیسه” بوده است نه چیز دیگر. در این ایمیل که به طور غیرقانونی توسط فرستنده در فضای مجازی پخش شده، فرد معترض با کلمات توهین آمیزی به کمپانی حمله می کند و کمپانی نیز در جواب توضیح می دهد که منظور واقعا “کیسه” بوده است و قصد تبعیض برای گروه با افراد خاصی را نداشته و این فرد فرستنده ایمیل است که بهتر است به خودش و ذهن بیمارش نگاهی بیاندازد. پس از اعتراض ها تصوير کتلین جنر با تصویری که بر روی آن نوشته شده “سانسور” تعویض شد.
20

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *