گزیده اخبار هفته: رفتار همجنسگراستیزانه کارکنان کشتی تفریحی فاجعه آفرید

گزیده اخبار هفته 9-15 نوامبر 2015
ویدئوی هفته:
تلاش فعالان ایتالیایی برای تصویب ازدواج افراد همجنس: یک ویدئوی ایتالیایی که مردم کشورش را به داشتن قوانین ازدواج برابر دعوت می کند. تنها در طول چند هفته بیش از 60 هزار مرتبه دیده شد.
8
آیا مردان همجنسگرا آرایشگران ماهری هستند: یکی دیگر از کلیشه های رایج در مورد مردان همجنسگرا این است که آنها همگی آرایشگران ماهری هستند. در کلیپ زیر سه دوست لزبین به سه دوست گی خود اجازه دادند تا آنها را آرایش کنند. و ببینند که این کلیشه در مورد مردان همجنسگرا تا چه اندازه درست است؟
2
وضع قانون ضد تبعیض در اوکراین:  پارلمان اوکراین قانونی را وضع کرد که به موجب آن تبعیض در محیط کار بر اساس گرایش جنسی ممنوع اعلام شد. این قانون آخرین مورد از ده قانونی بود که باید تصویب میشد تا پارلمان اروپا اجازه سفر بدون ویزا به اوکراین را مورد بررسی قرار دهد. چند تلاش قبلی برای تصویب این قانون در پارلمان، به دلیل ترس از آغاز برای معرفی ازدواج افراد همجنس در اوکراین با شکست مواجه شده بود.
16
انتشار یک کتاب کودکان در مورد افراد ترنسجندر:  جسیکا والتون یک نویسنده جوان است که سه سال و نیم قبل پس از برون آیی پدرش به عنوان یک ترنس زن، ترغیب شد تا داستان کودکانی در رابطه با یک فرد ترنسجندر بنویسد. وی در واقع این کتاب را برای پسرش نوشت زیرا کتاب هایی با شخصیت‌های ترنسجندر که برای کودکان مناسب باشد را نمی یافت.
پروژه این کتاب با حمایت بین‌المللی روبه رو شد و قرار است تا در ماه جون 2016، در سطح جهان منتشر شود.
12
حضرت مسیح، در نقش یک ترنس زن:  یک نمایش در شهر بلفاست، پایتخت ایرلند شمالی، اجرا شده است که در آن مسیح را در نقش یک ترنس زن، ترسیم کرده اند. کارگردان این برنامه جو کلیفورد است. و به عنوان بخشی از برنامه جشنواره هنر اقلیت جنسی، به نمایش درآمده است.
کلیفورد در رابطه با این برنامه گفت: به نطر من مهم است این پیام را به اطلاع همه برسانیم که عیسی انجیل، قصد ترویج تعصب و تبعیض در برابر هیچ فردی را ندارد و در عوض سعی دارد تا پیام شفقت و عشق و درک درست از همه را انتقال دهد.
4
ایندیانا ویلوگبی از زندگی دوگانه خود می گوید:  ایندیا ویلوگبی، مجری خبری شبکه ITV ماه گذشته موفق شد تا عمل تغییر جنسیت خود از زن به مرد را تکمیل کند. این مجری 50 ساله، قصد داشت تا پیش از آغاز پروسه تغییر جنسیت برون آیی کند اما از برخورد اطرافیان وحشت داشت. به همین دلیل تصمیم گرفت تا زندگی دوگانه ای داشته باشد. که چندان آسان نبود.
وی در این رابطه توضیح می دهد: به مدت 5 سال در نقش زن و مرد در دو شهر مختلف تغییر می کردم خانواده و دوستانم در شهر زادگاهم هیچ اطلاعی ازاین موضوع نداشتند.
وی برای اینکه بتواند سرانجام خود واقعی اش باشد از کارش استعفا داد و به عنوان یک خبرنگار زن برای تهیه گزارش پارلمانی به نیوکاسل رفت. و مدت ها این زندگی دوگانه را حفظ کرد تا اینکه در ماه جولای به عنوان یک ترنس زن برای پسرش برون آیی کرد. و در کمال خوشحالی اش توسط او مورد پذیرش قرار گرفت.
5
تصویر رئیس جمهور آمریکا بر روی جلد مجله اقلیت های جنسی:  باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به عنوان اولین رئیس جمهور این کشور تصویرش بر روی طرح جلد یک مجله اقلیت جنسی قرار گرفت. مجله OUT تصویر اوباما را بر روی طرح جلد خود به مناسبت معرفی سالانه صد چهره برتر و تاثیرگزار در جامعه اقلیت جنسی قرار داد.
6
دالاس قوانین ضد تبعیض خود را ارتقا بخشید:  شهر دالاس واقع در ایالت تگزاس، قانون منع تبعیض علیه افراد ترنسجندر را تصویب کرد. شهردار این شهر در رابطه با این قانون گفت: ما شهر بسیار متنوعی هستیم و می خواهیم مطمئن شویم که همه افراد در شهر ما مورد حمایت قرار می گیرند.
7
خواننده گروهPassion Pit برون آیی کرد:  مایکل آنگلاکوز، خواننده اصلی گروه موسیقی Passion Pit به عنوان یک مرد همجنسگرا برون آیی کرد. وی در مصاحبه اش با برت ایستون الیس، در رابطه با ازدواج و طلاق اش با کریستن موچی و اینکه چگونه به شناخت هویت جنسی خود رسید صحبت کرد. وی توضیح میدهد: آنقدر او (کریستن) را دوست داشتم که به شدت می خواستم دگرجنسگرا باشم. اما این او بود که مرا تشویق به برون آیی کرد. وی به من گفت: تو باید گرایش جنسی خودت را بشناسی چون نمیتوانی بیش از این از خود متنفر باقی بمانی.
safe_image
سناتور حامی اقلیت‌های جنسی از نحوه تغییر دیدگاهش می‌گوید:  سناتور ریکی مور، که در ژوئن امسال حمایت خود از ازدواج افراد همجنس را رسما اعلام کرده بود. در مصاحبه اش با شبکه ABC اعلام کرد که همیشه این طور نبوده است وی علت اصلی شروع به تغییر دیدگاهش را بحثی با همسرش بیان می کند که در طی آن همسرش از او می پرسد: اگر پسر خودت همجنسگرا بود چه میکردی؟ مور توضیح میدهد، در آن موقع بلافاصله جواب دادم او را طرد می کنم. اما بعد با خودم گفتم این واقعا حرف بسیار بدی بود. و شروع به فکر کردن کردم که اصلا مشکل واقعی من با این مسئله در کجا قرا دارد؟ من فرد مذهبی ای نیستم اما با دیدگاه های مذهبی بزرگ شده ام.در تئوری تازه ام به این نتیجه رسیدم که با افراد آنگونه برخورد کنم که دوست دارم دیگران با من برخورد کنند.
safe_image (1)
مرگ یک مرد همجنسگرا بر اثر رفتار همجنسگراستیز کارکنان کشتی تفریحی:  برناندو آلباز، 35 ساله مرد همجنسگرایی است که در طول یک نزاع با کارکنان کشتی دریایی از روی بالکن به داخل آب پرت شد و فوت نمود . ظاهرا برناندو و شوهرش در بار کشتی به دلیل گرایش جنسی شان مورد تمسخر کارکنان قرار گرفته بودند و وی از این مسئله ناراحت بود. به طوریکه مامور امنیت را به کابین آنها صدا زده شد. جایی که یک بالکن داشت و در آنجا نزاع دیگری درگرفت، نزاع بین کارکنان و برناندو سرانجام به سقوط وی بر روی قایق نجات و پرت شدنش به اقیانوس انجامید.
ویدئو این حادثه در ادامه لینک موجود است. دیدن این ویدئو ممکن است برای برخی افراد ناراحت کننده باشد.
3
لغو ازدواج یک زوج لزبین: یک زوج لزبین به که با استفاده از یک اشتباه کارمند ثبت احوال در کشور کاستاریکا، موفق شدند با یکدیگر ازدواج کنند. هم اکنون در خطر دادگاهی شدن قرار دارند. جاسمین الیزاندو، به دلیل یک اشتباه اداری در اسناد تولد خودش یک مرد معرفی شده است و با استفاده از این اشتباه با دوست دختر خود لائورا فلورس استرادو ازدواج کرد. اما رئیس ثبت حقوقی کاستاریکا این ازدواج را لغو شده اعلام کرد و درخواست شکایت از این زوج را کرده است.
safe_image (2)
حکم تبعیض آمیز قاضی آمریکایی: یک قاضی در ایالت اوتا، فرزندخوانده یک زوج لزبین را از آنها گرفت. تنها به دلیل اینکه این زوج همجنسگرا هستند. این زوج که با یکدیگر ازدواج کرده اند و دو فرزند دارند. درصدد بودند تا کودک دختر یک ساله‌ی دیگری را هم که به مدت سه ماه بود از وی نگهداری می کردند را به فرزند خوانده‌گی قبول کنند. اما رای قاضی بر آن بود که کودک در یک خانواده دگرجنسگرا زندگی بهتری خواهد داشت.
اعتراض ها نتیجه می دهد:
این قاضی تحت فشار فعالان حقوق اقلیت جنسی و منتقدان حکم خود را پس گرفت. اگرچه کودک در حاضر با مادرهایش باقی می ماند اما قاضی پرونده اسکات جوهانسون، عنوان کرد که این پرونده بسته نشده است. وی با زیر سوال بردن این مسئله که آیا کودکان باید به زوج های همجنس برای فرزندخواندگی سپرده شوند تاریخ دادگاه تجدید نظر برای بررسی بهترین تصمیم برای این کودک را 4 دسامبر اعلام کرد.
10
رفتار بد کارمند شرکت هواپیمایی با زوج لزبین: خطوط هوایی  Qantas، شرکتی است که دارای یک مدیر ارشد اجرایی آشکارا همجنسگرا است. به دلیل برخورد همجنسگراستیزانه کارکنانش با یک زوج لزبین مورد شکایت قرار گرفت.
کریستینا و مرین یک زوج لزبین هستند که به همراه دخترشان با هواپیمای این شرکت در حال پرواز بودند. مهماندار از آنها میخواهد که جای خود را تغییر دهند تا یک زوج دگرجنسگرا بتوانند در کنار یکدیگر بنشینند. کریستینا با بیان اینکه آنها نیز یک خانواده هستند و شماره صندلی ها برای آنها رزو شده از جابه جایی امتناع می کند. اما با اصرار مداوم این کارمند و اینکه چرا مانع از کنار هم نشستن یک زن و شوهر می شود مواجه می شود. این خانواده صندلی خود را تغییر نمی دهند اما برخورد بد کارمند بدون اینکه از آنها عذرخواهی کند باعث ناراحتی این زوج می شود.
این شرکت هواپیمایی اعلام کرده است که با مسافران تماس گرفته تا از آنها بابت اتفاق پیش آمده عذرخواهی کند.
11
ادعای جدید یک کشیش:  کشیش داوید ولچ، یکی از مخالفان صریح فرمان برابری شکست خورده شهرهوستون، با سخنان خود، بی احترامی دیگری را به جامعه ترنسجندر وارد کرد. وی مدعی شده است که افراد ترنسجندر می توانند توسط کتاب مقدس درمان شوند.
وی در این رابطه بیان کرد که احساس می کند افراد ترنسجندر به خداوند بی احترامی می کنند زیرا بدنی غیر از آنچه خدا به آنها داده است را می خواهند!
9
پناهنده‌گان اقلیت جنسی اوگاندا، مبحوس در کنیا:  صدها زن و مرد همجنسگرای اوگاندایی که از ترس همجنسگراستیزی و تبعیض از کشور خود فرار کرده اند به امید یک زندگی بهتر در آمریکا و اروپا، هم اکنون در کشور همسایه کنیا، گیرکرده‌اند. جایی که وضعیت همجنسگرایان بهتر نیست. بیش 500 اوگانادایی از کشور خود فرار کرده اند و در کنیا به سازمان ملل اعلام پناهندگی کرده اند. اما وضعیت برای آنها بهتر نشده و مورد اذیت و آزار و آدم ربایی قرار می گیرند. گزارش بی بی سی را در این رابطه مشاهده کنید.
13
جایزه گلوریا:  جایزه سالانه گلوریا، مراسمی است که در آن هر سال به افرادی که سخنان همجنسگراستیزانه و ترنسجندرستیزانه می‌زنند. تعلق می گیرد. مایک بیرد، جرمن گریر فمنیست برجسته، و بازیکن سابق فوتبال استرالیایی سام نیومن در میان افراد کاندیدا بودند.
گلوریا مخفف عبارت: جایزه سخنان لزبین و گی عصبانی کننده، مضحک و نادان. است.
جرمن گریر موفق شد تا برنده گلوریا طلایی شود.
15
محکومیت زنی که در نقش مرد با  زنان قرار عاشقانه می گذاشت:  گیل دان نیولند زن 25 ساله انگلیسی به دلیل اینکه به در چند مورد شکایت خود را مرد معرفی کرده بود تا موفق شود با زنان وارد رابطه جنسی شود. متهم شناخته شد ی در رابطه با سه فقره تجاوز متهم و دو فقره نجاوز دیگر بی گناه شناخته شد و به هشت سال زندان محکوم شد.
یکی از شاکیان اصلی در رابطه با نحوه عملکرد گیل توضیح داده بود که با وی با نام مردانه کای فورچون آشنا شده بود و زمانیکه رابطه آنها وارد رابطه جنسی فیزیکی شد به درخواست کای وی یک چشم بند بر چشم می گذاشت زیرا او در مورد چهره خود بعد از یک تصادف ماشین احساس ناامنی داشت. اما پس از چند رابطه جنسی زن چشم بند را باز می کند و متوجه می شود که دوست پسرش در واقع یک زن است.
17

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *