گزیده اخبار هفته: فیس بوک، قانون نام واقعی خود را تغییر می دهد

گزیده اخبار هفته 2-8 نوامبر 2015:
آلبوم عکس هفته:
استایل تامبوی و آندروژنی: در دنیای مد و فشن روز به روز زنان بیشتری وارد عرصه‌ی مدلینگ کت وشلوار مردانه می شوند. و بعضی طراحان لباس نیز با دیدن علاقه زنان به این نوع لباس، شروع به تولید کت و شلوارهای مناسب زنان کرده اند. عموم زنان به دلیل تفاوتی که در آناتومی بدن خود با مردان دارند از این موضوع گله‌مند هستند که پیراهن‌ها، جلیقه‌ها و کت‌هایی که سلیقه‌ی آنها را ارضا می کنند همه برای بدن مردان تولید می شوند و در تن زنان کمی به خوبی می ایستند.
در اینجا عکس هایی از زنان مدل و زنان عادی که به روش tomboy لباس پوشیده اند را برای شما قرار داده ایم. مدل هایی مانند: رین داو، الیوت سیلرز و اریکا لیندر که در فشن لباس های آندروژینی و تامبوی فعالیت می‌کنند.
برای دیدن لباس های بیشتری از این استایل‌ها می‌توانید به سایت pinterest مراجعه کنید.
3c0a53839bf68c553e04ad677614eb7b
جزیره گرنزی آماده پذیرش ازدواج افراد همجنس: گرنزی جزیره ای در کانال انگلیسی با جمعیت 65,849 هزار نفر است. نتایج حاصل از یک مشاوره توسط شورای سیاست نشان داد که در یک رای گیری اخیر که 1337 فرد در آن شرکت کرده بودند. 90% موافق و یا قویاً موافق به رسمیت شناختن زوج‌های همجنس بودند.
گرنزی
فیس بوک قانون نام واقعی خود را تغییر داد: سرانجام فیس بوک قانون استفاده از نام واقعی خود را تغییر داد. دو تغییر اساسی در این قانون رخ داده است که در روز جمعه توسط فیس بوک اعلام شدند. مورد اول این است که کاربران خواهند توانست جزئیات این مسئله را که چرا از هویتی غیر از هویت مدارک شناسایی خود استفاده می کنند را توضبح دهند. و دوم اینکه افرادی که پروفایل ها را به عنوان جعلی معرفی می کنند باید جزئیات بیشتری را برای این عمل خود به فیس بوک بیان کنند.
فیس بوک
ارتقا قانون اتحاد مدنی در اسکاتلند: زوج های همجنسی که در خارج از اسکاتلند وارد رابطه اتحاد مدنی شده بودند از دوم نوامبر، می توانند در داخل اسکاتلند رابطه اتحاد مدنی خود را به ازدواج تبدیل کنند. پیش از این، تنها زوج هایی که در داخل اسکاتلند رابطه اتحاد مدنی بسته بودند می‌توانستند این کار را انجام دهند.
در طول 11 ماه قبل که ازدواج افراد همجنس در این کشور قانونی اعلام شد. بیش از هزار زوج با یکدیگر ازدواج کرده اند.
اسکاتلند
کلیسای نروژ به افراد همجنس اجازه ازدواج در کلیسا را داد:
این مسئله در این هفته به رای گیری گذاشته شد و از هم اکنون کلیساها در تمام نروژ می توانند به زوج های همجنس خدمات مراسم عروسی ارائه دهند.
این مسئله قطعا برای همجنسگرایان معتقد به دین مسیحیت بسیار ارزشمند است و از این پس این افراد می‌توانند در مراسمی مذهبی به عقد یکدیگر دربیایند.
نروژ
بریتانیا گذرنامه های جدید خود را معرفی می کند: گذرنامه های جدید بریتانیا شامل یک صفحه کد دار برای ادای احترام به آلن تورینگ ریاضی دان برجسته انگلیسی است. از تورینگ به عنوان پدرعلم محاسبهٔ نوین و هوش مصنوعی یاد می شود. وی در سال 1952 به جرم همجنسگرایی از کار اخراج شد و او را مجبور کردند تا اخته شیمیایی شود. فشار این مسائل به قدری زیاد بود که این نابغه علم کد گذاری دست به خودکشی زد و جان خود را از دست داد.
در سال ۲۰۰۹، گردآوری امضا برای درخواست بخشودگی آلن تورینگ که در سال ۱۹۵۲ به جرم همجنسگرایی محکوم شده بود در بریتانیا آغاز شد. گوردون براون، نخست وزیر وقت، از سوی دولت، از نحوه برخورد با تورینگ ابراز تاسف کرد اما گردآورندگان امضا، بر عفو رسمی او اصرار ورزیدند.
این طرح در ماه اکتبر سال ۲۰۱۳ در مجلس اعیان تصویب شد و پس از تصویب در مجلس عوام، روز ۲۴ دسامبر ۲۰۱۳ با عنوان مصوبه برخورداری آلن تورینگ از عفو سلطنتی، توشیح و با امضای ملکه بریتانیا به قانون تبدیل شد.
این گذرنامه ها که در آن کلاً از هفت مرد و دو زن قدردانی شده است به دلیل تعداد کم زنان مورد انتقاد شدید قرار گرفته اند.
گذر
جشنواره ای در هند میزبان فیلمی با مضمون اقلیت جنسی هند می شود: برای اولین بار در جشنواره ای در هند، فیلمی بالیوودی در رابطه با نگرش جامعه هند به همجنسگرایان نمایش داده خواهد شد. نام این فیلم “Aligarh” که براساس داستان واقعی یک معلم است که در سال 2010 پس از آنکه ویدئو رابطه جنسی اش با مرد دیگری پخش شد از کار برکنار شد. دو ماه بعد جسد وی در آپارتمانش پیدا شد. پلیس مدعی خودکشی شد و پرونده نهایتا بسته شد.
هند
جستجوی یک زوج برای یافتن اهدا کننده اسپرم: یک زوج لزبین به دنبال اهدا کننده اسپرمی هستند که باهوش و دارای قلبی مهربان باشد و علاقه ای به پدر بودن هم نداشته باشد. آنها برای یافتن این اهدا کننده اسپرم به فیس بوک روی آوردند. علت روی آوردن این زوج به فیس بوک به جای رفتن به بانک اسپرم، صف طولانی انتظار بود. به آنها گفته شد که حداقل 18 ماه طول خواهد کشید تا به صدر لیست انتظار برسند و تنها حق انتخاب از میان سه داوطلب را دارند بنابراین آنها تصمیم گرفتند تا شانس خود را در جای دیگر هم امتحان کنند.
اهدا کننده اسپرم
ازدواج رسمی یک زوج همجنس بر اثر اشتباه یک کارمند:  کاستا ریکا، کشوری واقع در آمریکای مرکزی است که ازدواج افراد همجنس در آن قانونی نیست اما یک زوج لزبین به دلیل اشتباه کارمند گواهی تولد در 24 سال قبل، موفق شدند کاملا قانونی به عقد یکدیگر دربیایند. جاسمین الیزوندو، به دلیل اینکه در گواهی تولدش به اشتباه او را یک مرد معرفی کرده اند. موفق شد تا با شریک زندگی خود لائورا فلورز-استرادا رسما ازدواج کند.
ازدواج
اولین برد پرونده دادگاهی یک قربانی آزار و تحقیر حرکات و اشارات بدنی: برای اولین بار یک مرد همجنسگرا در انگلیس موفق شد تا پرونده دادگاهی خود بر علیه فردی که او را با اشارات و حرکات بدن مورد آزار و تحقیر قرار می داد را ببرد.
در اواخر سال 2013 تیم، برای تحویل یک سری قفل به قفل سازی تایلر ادوارد می رود و پس از یک درگیری جزئی، مردی که به او خدمات می داد، پیتر ادوارد، برای او یک بوسه طعنه آمیز می فرستد و این آغاز ماه ها آزار رفتاری برای تیم می شود. هر زمان که او از کنار این مغازه عبور می کرد پیتر با حرکات و اشارات بدن وی را مورد توهین و آزار قرار می داد. تا اینکه سر انجام تیم از وی به دادگاه براساس قانون برابری شکایت می کند.
این اولین باری است که حرکات و اشارات بدن در یک دادگاه رسمی به عنوان آزار مورد قبول قرار می گیرد.
توهین
کمپین از درون اقلیت جنسی برای جداسازی این اقلیت:  یک کمپین که توسط مردان و زنان همجنسگرا و دوجنسگرا ایجاد شده است از سازمان های اقلیت جنسی تقاضا دارد که دیگر جامعه ترنسجندر را به عنوان بخشی از اقلیت جنسی نشان ندهند. البته جواب این سازمان ها به افراد ایجاد کننده این کمپین منفی بود.
620 فرد این کمپین را امضا کرده اند و معتقدند مبارزه برای حقوق افراد ترنسجندر باعث پسرفت و ضد اهداف زنان و مردان همجنسگرا است. این افراد مدعی هستند زنان و افراد گی و لزبین توسط افرادی که مخالف برابری حقوق ترنس ها هستند مورد آزار و اذیت قرار می گیرند. این کمپین همچنین مدعی است که افراد درصدد تصاحب و دوباره بازنویسی تاریخ و فرهنگ زنان و مردان همجنسگرا هستند و سعی دارند تا قسمت اعظم مردان همجنسگرای سفیدپوستی را که در شورش استون وال شرکت داشتند را به عنوان افراد ترنسجندر معرفی کنند.
همچنین برگزار کنندگان این کمپین بیان می کنند که جامعه ترنسجندر درصدد متقاعد کردن والدین و پزشکان برای تشخیص کودکانی به جوانی 4 سال به عنوان ترنسجندر هستند. در حالیکه تحقیقات نشان می دهند 90 درصد افرادی که در سنین کودکی بی قراری هویت جنسیتی دارند در سال های بعد از بلوغ از آن خارج می شوند و در بعضی موارد تبدیل به افراد همجنسگرا می شوند. در حالیکه مردان و زنان همجنسگرا در صدد بازتعریف مفاهیم جنسیت هستند جامعه ترنس اصرار بر تدوین مفاهیم جنسیت کلاسیک اینکه چه مردانه است و چه زنانه است؛ دارد.
به نظر می رسد برگزار کنندگان این کمپین فراموش کرده اند که اقلیت جنسی به معنای وجود انواع متنوعی از هویت های جنسیتی و گرایش های جنسی است و درصدد هستند تا برای رسیدن به خواسته های خود آن را شاخه شاخه کنند.
اما
پس از اینکه ایجاد شدن این کمپین و واکنش های انتقادی بسیار به آن، هم اکنون کمپینی راه افتاده است برای نگهداری کلمه ترنسجندر در اقلیت جنسی و افراد را تشویق می کند تا در مخالفت با کمپین اول، به آنها رای بدهند. ایجاد کنندگان این کمپین جدید اعلام کرده اند که تمام جامعه اقلیت جنسی مانند افرادی که تمایل به حذف ترنسجندرها دارند فکر نمی کنند.
کمپین
پخش عکس های شخصی برای انتقام از معشوق سابق: سامنتا وات، یک زن همجنسگرا ساکن لندن است که به دلیل اینکه تصاویر گرافیکی جنسی از معشوق سابق خود را در فضای مجازی قرار داده بود. گناه کار شناخته شد. به دلالیل قانونی نام قربانی محفوظ است ابیگل ویلز دادستان این پرونده توضیح می دهد که قربانی و سامنتا با یکدیگر رابطه داشتند و در طول این رابطه فربانی به سامنتا اجازه می دهد که از وی عکس های خصوصی و شخصی بگیرد. تنها تحت این شرط که این عکس ها به کسی نشان داده نشود. اما در اول جولای 2015 زمانیکه قربانی وارد فیس بوک می شود مشاهده می کند که دو عکس خصوصی از وی توسط سامانتا منتشر شده است.
قربانی این حادثه در کشوری با قوانین برابر برای حقوق اقلیت های جنسی زندگی می کرد و توانست فرد آزارگرش را به مجازات برساند. تجربه شما به عنوان فردی از اقلیت جنسی ساکن ایران چگونه است؟ چه پیشنهادی برای جلوگیری از چنین وقایعی دارید؟
انتقام
حمله ارازل و اوباش به بی خانمان‌ها ی اقلیت جنسی در جامائیکا: تحقیقات بیشتر آشکار کرد مردی که در حمله اراذل و اوباش به بی‌خانمان‌های همچنسگرای جامائیکایی به شدت آسیب دیده بود بی‌خانمان نبوده نام او آشن والفورد است از داوطلبانی که به بی‌خانمان ها کمک می‌کند. پزشکان امید کمی برای زنده ماندن وی داشتند زیرا یک ریه او پاره شده بود و دچار تورم شدید مغز بود . اما یکی از دوستان او خبر داد که آشن از کما خارج شده و توانایی غذا خوردن و صحبت کردن را دارد.
با وجود اینکه افراد بی خانمان مدعی هستند محرک این حمله نبودند. یک منبع عنوان کرد که علت این حمله دزدی از یک مرد توسط یک مبدل پوش در آن منطقه بود که مرد مذکور با دوستان‌اش به افراد بی‌خانمان‌ حمله می کند.
لیونل پارکس 30 ساله قربانی دیگر این حمله است که در هنگام وقوع این حمله در حال عبور از محل حادثه بوده است تا به دیدن دوست دختر خود برود. وی دچار صدمات شدید جسمانی شده است و هم اکنون توسط دستگاه پشتیبانی زندگی می‌کند. بنابرگفته مادر قربانی مهاجمان آنقدر او را زده اند تا هشیاری خود را از دست داده است. مادر وی در ادامه بیان کرد که شاهدان عینی به او گفته اند زمانیکه پلیس وارد صحنه درگیری می شود به جای کمک به پسرش پایش را بر روی قفسه سینه او فشار می دهد.
همجنسگراستیزی در جامائیکا به قدری زیاد است که پلیس با تصور همجنسگرا بودن فرد قربانی نه تنها به او کمک نمی کند بلکه خود در وارد آوردن ضربه بیشتر کمک کننده هست. حتی مادر لیونل پارکس با استفاده از اصطلاحات توهین آمیز برای مردان همجنسگرا تاکید می کند که فرزندش گی نیست و برای دیدن دختری می‌رفته است. نکته پراهمیت، جای خالی قربانیان بی خانمان و همجنسگرا در خبرهای جامائیکا است و اینکه هیچ منبعی از سلامت و یا صدمه‌ی احتمالی به افراد بی‌خانمان اطلاعاتی نداده است.
Capture
حمله همجنسگراستیزها به انیمیشین Frozen :کوین سواسون یک مجری برنامه رادیویی در آمریکا است که به تازگی در برنامه خود مدعی شده است که انیمیشین Frozen باعث می شود تا دختران لزبین شوند.
این انیمیشن که متعلق به کمپانی والت دیسنی و محصول سال 2013 است. و به رابطه نزدیک دو شاهزاده خواهر می‌پردازد و به دلیل ارزش های فمینیستی به کار رفته در آن مورد تحسین منتقدان قرار گرفته بود.
54
ترنسجندرستیزی در هلند: طبق تحقیقات اخیر انجام شده توسط شبکه ترنسجندرهای هلند، 53٪ از افرادی که ترنسجندر هستند در رابطه با آزار و اذیت و یا تهدید به خشونتگزارش داده اند.
براساس این گزارش چهار نفر ازهر پنج پاسخ دهنده گزارش آزار ماهانه و یا حادثه خشونت آمیز را داده اند. به طوریکه سبب احساس عدم امنیت در افراد شده است و افراد را مجبور به ترک کردن فعالیت های خود، مانند ورزش کردن و یا دوری از مکان های خاص و یا افراد عامل آزارشان کرده است.
این شبکه اعلام کرده است که در هلند 390 هزار فرد ترنسجندر وجود دارد.
هلند
شکست در رابطه و نباید های بعد از آن: برهم زدن یک رابطه کار آسانی نیست. اما وقتی شما کسی هستید که رها شده اید این مسئله باز هم سخت تر می‌شود. در ادامه ده کاری را که هرگز نباید بعد از اینکه دوست دخترتان با شما بهم زد، انجام دهید. را بیان می‌کنیم:

  1.  به دوستان مشترک خود جزئیات رابطه خود را و اینکه چگونه او به شما ضربه زد را نگویید. بهتر است اینها را برای دفترچه خاطرات خود نگه دارید هیچ کس نمی خواهد مجبور باشد تا طرف کسی را بگیرد.
  2.  مراقب حرف هایتان باشید. سخنی نگویید که شانس هرگونه دوستی عادی را در آینده از بین ببرد.
  3. به دنبال یافتن اینکه کجا اشتباه کرده اید تمام نوشته ها و عکس های مشترک خود را جستجو نکنید. و سعی نکنید عکس ها را بسوزانید شاید در فیلم ها این حس خوبی به آدم بدهد اما مطمئن باشید یک سال بعد که با معشوق سابق خود یک رابطه دوستی ساده دارید دلتان می خواست عکس ها را داشته باشید.
  4.  اگر میخواهید دوباره قرار گذاشتن را شروع کنید به سراغ آدمهایی نروید که قبل از آشنایی با معشوق تان، به آنها بی توجهی کرده اید. اگر قبلا آنها را مناسب رابطه ندانسته اید اکنون هم این مسئله تغییری نکرده است.
  5.  حتی اگر این شکست عشقی برایتان بسیار سنگین بوده نباید بیش از یک شب را به گریه و زاری بگذرانید و حداقل به سوگواری خود تنوع ببخشید!
  6. ساعت 2:45 دقیقه صبح به او پیام ندهید که: “دلم برایت تنگ شده!” باور کنید این مانند فیلم ها نیست که معشوق سابق شما، بیاید و زیر پنجره تان آواز بخواند بیشتر احتمال دارد تا بلاک شوید.
  7.  ساعت 3:45 دقیقه صبح کل موهایتان را از ته نزنید.
  8. پروفایل فیس بوک اش را 36 بار در یک ساعت بررسی نکنید.
  9.  از دوستان مشترک تان در مورد حال او سوال نکنید. اگر واقعا رابطه را پشت سر گذاشته اید و تنها برای یک دوست دلتان تنگ شده فقط با خودش تماس بگیرید.
  10.  لباس های او را گروگان نگه ندارید!

رابطه
آموزش تغییر صدا و نحوه آرایش برای ترنس های زن و مرد:
ترنسجندر بودن به معنای یافتن یک راه برای ابراز اصالت خود به جهان، و مهمتر از آن، به خودتان است. دوستان ترنسی که به دلالیل پزشکی، مالی و یا شخصی نمی توانند با کمک هورمون تغییر کنند چیزهایی هست که می توانید انجام دهید قطعا ظاهر به اندازه آنچه که خود در دورن تان احساس می کنید اهمیت ندارید اما به دلالیل زیاد از جمله امنیت شخصی، مورد قبول واقع شدن در قالب جنسیتی که واقعا متعلق به آن هستید نیازمند کار و تلاش است.
صدا:
ترنس های زن- هیچ مقدار هورمونی نمی تواند به شما صدای لطیف تر و زنانه تری ببخشد و یا حتی تخلیه بیضه هایتان، اما شما می توانید با تمرین خود صدایتان را لطیف کنید. کلید موفقیت شما تمرین زیاد است. یک صدای طبیعی ایجاد کنید نه مصنوعی، اگر توانایی راهنمایی گرفتن از یک مربی صدا را ندارید از یک خواننده پاپ کمک بگیرید. خواننده ای را انتخاب کنید که زیرترین صدای مردانه را دارد مانند : آدل و یا امی وینهاوس و هرجا می روید آهنگ های آنها را تقلید کنید و بخوانید. زنان تمایل به استفاده از آهنگ بیشتری در صدایشان دارند. صبور باشید رسیدن به صدای مورد نظرتان ممکن است سال ها طول بکشد.
ترنس های مرد- برخلاف ترنس های زن، ترنس های مرد با مصرف هورمون صدای عمیق تری پیدا می کنند. اما اگر باز هم مصرف هورمون ممکن نیست یاد بگیرید که چگونه با کمک نفس کشیدن از دیافراگم خود صدایتان را مردانه تر کنید. مشت خود را در زیر شکم خود درست زیر پایین ترین دنده قرار دهید و شروع به صحبت کنید. ببینید که در هنگام صحبت آیا مشت شما می لرزد؟ یا حرکت دیافراگ را حس می کنید؟ اگر خیر شما در حال صحبت کردن با صدای سر (head voice) خود هستید. برای یک صدای عمیق تر با صدای قفسه سینه (chest voice) خود صحبت کنید. استاد غرغره شوید سعی کنید هر روز اب را تا جای ممکن به ته گلو خود ببرید و بازگردانید بدون خفگی البته!
حالا به بخش آرایش میرسیم:
ترنس های زن- همیشه به قانون سه محصول پایبند باشید. شما باید قادر باشید تا با سه محصول آرایشی به نتیجه دلخواه خود برسید بدون اینکه خیلی تابلو باشید و اگر در ادامه خواستید لوازم آرایشی بیشتری استفاده کنید کارتان بسیار راحت تر است وقتی که نسبت به ریمل و رژ لب و خط چشم خود اعتمادبه نفس کافی دارید. اگر سیاهی موهای صورت تان حتی پس از شیو کردن وجود دارد و برای محو کردن آن قصد استفاده از پنکیک را دارید یادتان نرود هرگز از پنکیک مایع (کرم پودر مایع) استفاده نکنید. مگر اینکه در ادامه قصد داشته باشید بر روی کرم پودر مایع خود پنکیک پودری برای پایان کار استفاده کنید. فرض را بر این می گذاریم که خواننده این مطلب یک ترنس زن است که به دلایل زیاد هورمون درمانی انجام نداده و موی صورت زیادی دارد. نگران نباشید آرایش یک جادوی زیباست. برای پوشاندن سیاهی موهای صورت خود سه محصول را هرگز از یاد نبرید: کانسیلر (concealer)، هرنوع پنکیک و یا کرم پودر سازگار با پوست خود و در آخر اسپری تثبیت کننده آرایش که به نام فیکساتور Fixator شناخته شده است و برندهای مختلفی دارد. اگر در یوتیوب به دنبال ویدئوهای آموزشی بروید می بینید که آرایشگران برای اینکه کاملا سیاهی موی صورت را محو کنند ابتدا در نواحی مورد نیاز را با یک رژ نارنجی و یا سایه مایع نارنجی می پوشانند تا کنتراست بین نارنجی و رنگ کرم پودر، سیاهی را از بین ببرد.
ترنس های مرد- تعجب نکنید! شما هم می توانید با آرایش معجزات زیادی انجام دهید. برای پر رنگ کردن موهای صورت تان به شما ریمیل را پیشنهاد می کنیم (حتما ضد آب باشد) و با استفاده از پالت رنگ می توانید سایه روشن های صورت خود را طوری تنظیم کنید که مانند مردان دارای برجستگی در گونه ها و چانه شوید. و دوستانی که هنوز موفق به تخلیه سینه های خود نشده اند، ویدئوهای آماده شدن درگ کوئین ها را در یوتیوب ببینید تا یاد بگیرید چگونه سینه خود را ببیندید که وقتی دکمه های پیراهن را تا آخر باز گذاشته اید یک سینه تخت داشته باشید.
88
 
 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *