گزیده اخبار مهم هفته 5-11 اکتبر

1- سم اسمیت اولین خواننده‌ای که با آهنگ فیلم جیمز باند در صدر جدول بریتانیا قرار گرفت: سم اسمیت، خواننده انگلیسی آهنگ جدید خود را با نام “Writhing on the wall” منتشر کرد.  سم اسمیت با این آهنگ که برای فیلم جیمز باند the spectre خوانده شده است. موفق شد اولین خواننده ای باشد که آهنگ فیلم جیمز باند را در صدر جدول بریتانیا قرار می دهد. پیش از وی تنها، آدل با آهنگ Skyfall و دوران دوران با آهنگ A view to kill موفق شده بودند تا مقام دوم را با آهنگ هایشان کسب کنند و این اولین آهنگ فیلم جیمز باند است که در صدر قرار گرفته است.
1
2- زنان مبدل پوش سرباز: در طول تاریخ همیشه در زمان ها جنگ ها زنان به عنوان پرستاران و یا افرادی که در پشت جبهه در تهیه تدارکات کمک می کردند معرفی شده اند. اما بودند زنانی که پابه پای مردان در میدان های جنگ جنگیدند و بعضاً جان خود را فدا کردند. اگر به تاریخچه حضور زنان در ارتش و میدان های جنگ در حالیکه خود را مانند مردان درآورده بودند تا به عنوان زن شناسایی نشوند علاقه دارید. خواندن مقاله زیر را به شما پیشنهاد می کنیم:
2
3- دعوت سازمان GLAADبه مبارزه علیه آزار و قلدری:سازمان GLAAD به مناسب روز شهامت و یا ‪#‎spiriteday از علاقه مندان خواسته است تا در این روز (15 اکتبر) تی شرت های بنفش رنگ بر تن کنند تا حمایت خود را از نوجوانان و جوانان اقلیت جنسی که مورد قلدری قرار می گیرند نشان دهند، و برعلیه قلدری و آزاردادن افراد مبارزه کنند. رنگ بنفش در میان رنگ های پرچم اقلیت های جنسی نشان دهنده جرئت و شهامت است.
3
4- چگونه در مقام یک خداناباور با شریک خداباور خود رابطه ی خوبی داشته باشیم: شاید مذهب در زندگی بسیاری از افراد نقشی نداشته باشد اما هستند افرادی که خود را پیرو یک مذهب و یا حداقل باورمند به وجود خالقی واحد برای کائنات می دانند. چطور می توان درحالیکه یکی از طرفین یک رابطه عاشقانه آتئیست و دیگری فردی مذهبی است. سلامت رابطه را حفظ کرد؟
1) قبول کنید که دوست دخترتان اعتقاداتی دارد.
2) کتاب های دینی مربوط به اعتقادات او را بخوانید. (قرآن، تورات، انجیل)
3) در مراسم دینی وی شرکت کنید. منطور این نیست که مانند شریک تان تمام مراسم های مذهب اش را اجرا کنید اما حضور گاه و بی گاه شما در کنار او می تواند مفید باشد.
4) منطق او را بفهمید.
5) منطق خود را بفهمانید.
6) باورهای متناقض خود را بشناسید.
7) در مورد اینکه اعتقادات دینی او چگونه به گرایش جنسی اش مرتبط می شود. صحبت کنید.
8) مشخص کنید که چه موضوعاتی را نباید مورد بحث و صحبت قرار دهید.
9) بر روی علایق مشترک تمرکز کنید.
10) اگر تصمیم به فرزندآوری دارید حتما در باره نحوه بزرگ کردن آنها خیلی قبل تر صحبت کنید.
4
5- تجاوز به یک زن ترنسجندر در زندان مردان: یک زن ترنسجندر پس از آنکه به بخش عمومی زندان اوکلند جنوبی، نیوزیلند منتقل شد. توسط هفت مرد مورد تجاوز جنسی و آزار و اذیت قرار گرفت. گروه No Pride in Prison صحت این اخبار را تائید کرده است.
این زن ترنسجندر با وجود اینکه مسئولان زندان از ترنس بودن وی آگاه بودند و او هورمون های زنانه دریافت می کرد، با این حال زندانی مذکور را به بخش مردان منتقل کردند که منجر به بروز این حادثه شد.
در نیوزیلند زندانیان براساس جنسیتی که در گواهی تولدشان ثبت شده در زندان های مردان و زنان جای گزاری می شوند.
6
6- پیام بازرگانی شرکت Campbell با شرکت یک خانواده واقعی:در پیام بازرگانی جدید شرکت Campbell، یک زوج همجنسگرا را به همراه فرزندشان می بینیم که با تقلید صدای جنگ ستارگان و دیالوگ معروف آن “من پدرت هستم” سعی می کنند به فرزند خود غذا بدهند. این خانواده بسیار طبیعی جلوه می کنند شاید به این خاطر که آنها یک خانواده واقعی هستند که در این تبلیغات بازی کرده اند.
7
7- نمایش عشق همجنسگرایانه اساطیر یونانی در بمبئی: یک گروه رقص در جوحو در حومه بمبئی، هند با هنر خود به نمایش داستان عشق اقلیت های جنسی در اساطیر یونانی را به نمایش در می آورند. در این افسانه آپولو خدای خورشید و زافیروس خدای باد غرب عاشق یک مرد به نام های اسنت می شوند. های اسنت، آپولو را به عنوان معشوق خود می پذیرد. اما زافیروس که عصبانی است بادی قوی ای به سمت این دو عاشق می وزاند که سبب مرگ، های اسنت می شود. آپولو در اندوه مرگ معشوق اش گلی به نام او به وجود می آورد. های اسنت همان گل سنبل است.
8
8-  تماشای مستند Beauty&Brains در رابطه با افراد جنس سوم در نپال:جنس سوم بودن در نپال به معنی داشتن سه فرصت شغلی است. برکت دادن در عروسی ها، گدایی کردن و یا کارگرجنسی شدن. این افراد از خانواده ها و مدارس رانده می شوند. طعمه به نیروهای امنیتی، باج خواهی و سوء استفاده جنسی هستند. با این وجود تلاش نپال برای تغییر قوانین اساسی خود نور امیدی را ایجاد کرده است.
در ادامه مستند “Beauty and Brains” را در رابطه با این بخش از جامعه نپال ببینید:
9
9- به عنوان والدین چگونه در برابر برون آیی فرزندانمان رفتار کنیم:11 اکتبر روز جهانی آشکارسازی است. همیشه مقالاتی منتشر می شوند که به اقلیت های جنسی کمک کنند تا چگونه یک برون آیی و آشکارسازی راحت و بی دردسر داشته باشند. این بار اما در این مقاله، والدین مخاطب قرار داده شده اند تا چه کار کنند تا فرزندشان برون آیی راحتی داشته باشد و یا اگر فرزندشان برون آیی کرده است چه رفتاری داشته باشند:
اگر فرزند شما برون آیی نکرده است:
1) حدس و گمان نزنید.
2)نگرانی ها و ترس هایتان را بشناسید و در مورد آنها حرف بزنید.
3)نشان دهید که این مسئله را قبول می کنید.
4) در دسترس فرزندتان باشید.
5) عشق بی حد خود را در رفتار و حرف هایتان به او نشان دهید.
اگر فرزند شما برون آیی کرده است:
1) عشق بی حد خود را در رفتار و حرف هایتان به او نشان دهید.
2) فرزندتان را باور کنید.
3) شهامتی را که به خرج داده است درک کنید.
4) ترس ها و نگرانی هایتان را بشناسید و در مورد آنها حرف بزنید.
5) فرزندتان را برای دیگران اوت (آشکار) نکنید.
10
10- یازده حرف همجنسگراستیزانه که همجنسگرایان دیگر از شنیدن آن خسته شده اند:
1) می دونی که داستان آدم و حوا هست نه آدام و استیو؟
2) نمیتونی بگی که طبیعی هست. طبیعی آن یک مرد و یک زن است.
3)این فقط یک دوره هست و در انتهایش تو تنها احساس حماقت می کنی.
4) کی انتخاب کردی همجنسگرا باشی؟
5) میبینی؟ این ثابت می کنه که تقصیر یک مشکل ژنتیکی یا چیزی مانند آن هست.
6) آیا به عنوان یک کودک دچار آزار جنسی شده بودی؟
7) تو نباید اجازه داشته باشی کودکی را به فرزندخواندگی بپذیری این طبیعی نیست.
8) چطور این رو میدونی وقتی اینقدر جوانی؟ ممکنه نظرت رو عوض کنی.
9) نمی خوای یه زندگی طبیعی داشته باشی؟
10) این انتخاب طبیعی هست. تکامل در حال حل مسئله ازیاد جمعیت است.
11) هرگز نمی توانم با کسی قرار بگذارم که قبلا همجنسگرا بوده، این عجیب است.
11
 
11- نابرابری زوج های همجنس در استفاده از مزایای بازنشستگی همسر: دادگاه انگلیس از اینکه شریک زندگی یک مرد همجنسگرا از حقوق بازنشستگی برابر مانند یک شریک زندگی فردی دگرجنسگرا بهره مند شود خودداری کرد.
قانون حقوق بازنشستگی کنونی، بسیاری از زوج های لزبین و گی را در موقعیتی نابرابر با همکاران دگرجنسگرایشان قرار داده است. زیرا تنها از سال 2005 بود که زوج های همجنس در قانون انگلیس، در قالب اتحاد مدنی به رسمیت شناخته شدند. و در تعدادی از برنامه ها تنها حقوق های دریافتی از سال 2005 به بعد برای بهره بردن از مزایای بازنشستگی همسر به رسمیت شناخته می شوند.
بر این اساس، در صورت فوت، جان والکر تنها 500 پوند به همسرش خواهد رسید درحالیکه اگر همسر او یک زن بود این مبلغ 41 هزار پوند بود.
12
12- Girls to Men مستندی در رابطه با مردان ترنسجندر: مستند “Girls to Men” روز 13 اکتبر از شبکه channel4 پخش خواهد شد. این مستند در رابطه با مردان ترنسجندر و تلاش آنها برای تغییر جنسیت است. برای دیدن تریلر این مستند به ادامه خبر مراجعه کنید:
13- بیانیه زنان مدافعان حقوق بشر ائتلاف بین المللی در رابطه با کشتار اقلیت های جنسی در هندوراس: زنان مدافعان حقوق بشر ائتلاف بین المللی (WHRDIC) در پی آگاهی از کشتار مدافعان حقوق اقلیت های جنسی در هندوراس، این عمل را محکوم کردند و از دولت هندوراس، خواستند تا محیطی امن و مساعد را برای مدافعان اقلیت جنسی و فعالیت هایشان فراهم کنند.
از 23 ژوئن 2015، پنج فعال حقوق اقلیت جنسی در این کشور به قتل رسیده اند. با وجود تصویب قانون جدید توسط دادستان این کشور، برای رسیدگی به جرائم ناشی از نفرت در برابر اقلیت های جنسی، اوضاع همچنان وخیم است. علاوه براین افراد ترنسجندر نیز در هندوراس با یک تعصب اجتماعی عمیق روبه رو هستند. بنابر گزارش کمیسیون حقوق بشر، 92% قتل های اقلیت های جنسی در این کشور مصون از مجازات باقی می مانند.
14
14- برون آیی کریس برنز به عنوان یک مرد همجنسگرا: کمک مربی تیم بسکتبال Bryant، کریس برنز به عنوان یک مرد همجنسگرا برون ایی کرد. وی اولین مربی، دسته اول بستکبال مردان است که رسما برون آیی کرده است. وی در سال های 2003-2007 برای این تیم بازی می کرده است. و مدت سه سال است که سمت کمک مربی را در این تیم دارد.
15
15- ارائه جدولی جدید برای انواع گرایش جنسی: کمتر کسی است که مقیاس کینزی را در رابطه با درجه بندی تمایل جنسی را نشناسد. هم اکنون اما یک جدول جدید در Reddit ارائه شده است که نه تنها به میزان تمایل جنسی توجه می کند بلکه به کشش جنسی نیز اهمیت می دهد. در این جدول علاوه بر همان درجه بندی قدیم 0-6 با انواع کشش جنسی نیز روبه رو می شویم.
منبع: http://bit.ly/1N54CwB
12109287_985718194823586_6684717812669672566_n
 
16- خودکشی فیلمساز بلژیکی: چنتال آکرمان، فیلمساز لزبین بلژیکی در سن 65 سالگی در تاریخ 5 اکتبر دست به خودکشی زد و فوت نمود. وی همان طور که در برخی از مصاحبه هایش عنوان کرده بود از بیماری دوقطبی رنج می برد. وی در زمان مرگ بیش از 40 اثر سینمایی و تلویزیونی تولید کرده بود. برای مطالعه بیوگرافی وی و مشاهده برخی از آثارش به ادامه خبر مراجعه کنید:
17
17- دلایل تغییر گرایش جنسی در مردان ترنسجندر: کریس گادفری در مقاله خود از تغییر گرایش جنسی برخی ترنسجندرهای مرد صحبت می کند و به بررسی این مسئله می پردازد. مردانی که پیش از شروع پروسه تغییر جنسیت با زنان قرار می گذاشتند و تنها به زنان علاقه جنسی داشتند اما در طول روند پروسه تغییر جنسیت و بعد از آن خود را در حالی می یابند که تنها به مردان کشش و علاقه جنسی دارند.
18
18- چطور می توانیم با معشوق سابق خود دوست باقی بمانیم؟
قدم اول: آیا واقعا همه چیز بین شما تمام شده است؟
قدم دوم: تمیز و درست، رابطه عاشقانه خود را قطع کنید.
قدم سوم: در برابر احساسات مقاومت کنید.
قدم چهارم: در برابر احساسات مقاومت کنید.
قدم پنجم:در برابر احساسات مقاومت کنید.
قدم ششم: زندگی خودتان را داشته باشید و به خود فرصت بدهید تا با این شکست عاطفی کنار بیایید.
قدم هفتم: رابطه خود را بازتعریف کنید.
قدم هشتم: در برابر احساسات مقاومت کنید.
قدم نهم: مرزها را رعایت کنید.
قدم دهم: یدانید که یک روز معشوق جدید وی را ملاقات خواهید کرد.
19
19- حمله به منزل به زن ترنسجندر توسط بمب: منزل یک زن ترنسجندر 27 ساله در ایرلند شمالی توسط بمب مورد حمله قرار گرفت. پلیس مشکوک است که علت این بمب گذاری، ترنسجندر بودن وی بوده است. خوشبختانه در این حادثه هیچ فردی آسیب جدی ندید.
122
20- انتشار نخستین مجموعه شعر نیما نیا: نخستین مجموعه شعر نیما نیا با عنوان «او مدام یک مرد است» هفته‌ی گذشته توسط انتشارات اچ اند اس مدیا در لندن به چاپ رسید. این کتاب به مخاطبینِ داخل ایران رایگان ارائه می‌شود و به سادگی تنها با فرستادنِ ایمیلِ درخواست از اکانت جی‌میل به آدرس ketab@hands.media قابل دریافت است. مخاطبین خارج از ایران نیز می‌توانند برای تهیه‌ی آن به آدرس زیر مراجعه کنند:
http://www.hands.media/books/?book=hes-always-a-man
20
 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *