گزیده اخبار مهم هفته 28 سپتامبر- 4 اکتبر

1-  کارگاه آموزشی سازمان ملل متحد: بانکوک، تایلند، سازمان ملل متحد یک کارگاه آموزشی دو روزه در تاریخ 21-22 سپتامبر برگزار نمود. در این کارگاه آموزشی چهل شرکت کننده از کشورهای استرالیا، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، اندونزی، مالزی، میانمار، لائوس، سنگاپور، تایلند، فیلیپین و ویتنام با هدف افزایش درک شرکت کنندگان در بررسی های ادواری جهانی UPR و همچنین برای شناسایی نقاط ورود ملی برای بهترین شیوه و فرصت ها برای همکاری، در این دوره آموزشی شرکت کردند.
1
2-   آشنایی با کلیتوریس:  29%  زنان در کالج نمی توانند کلیتوریس را در یک نمودار آناتومی نشان بدهند و این رقم برای مردان 25% است.
70-80% زنان به واسطه کلیتوریس خود به ارگاسم جنسی میرسند و این عضو نقش مهمی در زندگی جنسی و لذت جنسی زنان دارد.
شاید لازم باشد چند نکته مهم را در مورد این عضو بدن یاد بگیریم:
1) کلیتوریس در واقع همان حشفه (آلت تناسلی مرد) است. در طول مرحله رشد (حداکثر تا هفته دوازهم زندگی جنین)، این آلت تصمیم میگیرد که با توجه به کروموزو های جنسی جنین رشد کند و به اندام جنسی مرد تبدیل شود تا کوچک بماند و نام کلیتوریس بگیرد!
2) تنها 1/4 کلیتوریس خارج از بدن زن است. به طور معمول در حدود 5 اینج (12.7 سانتی متر) از کلیتوریس در داخل بدن قرار دارد. (برای درک درست از تصویر کلیتوریس در داخل بدن به تصویری که در لینک منبع قرار دارد مراجعه کنید.)
3) این ناحیه در هنگام تحریک، با جمع شدن خون متورم و بزرگ می شود. میزان بزرگ شدن آن از هر زنی تا زن دیگر متفاوت است.
4) حساس ترین بخش بدن این ناحیه است. کلیتوریس 8 هزار پایانه عصبی دارد تقریبا دو برابر آلت جنسی مرد.
5) اگر از کلیتوریس استفاده نشود. (منظور تحریک جنسی است) به داخل بدن فرو میرود.
6) کلیتوریس در طول زندگی یک زن با تغییرات هورمونی بدن او رشد می کند. به طوریکه تا هفت برابر اندازه اش در هنگام تولد رشد خواهد کرد. نگران نباشید این رشد در طول سالهای طولانی رخ می دهد و غیرقابل تشخیص است. مگر اینکه زنی استروئیدهای آنابولیک مصرف کند که کلیتوریس اش را به اندازه یک حشفه کوچک مردانه در می آورد.
7) کلیتوریس هرگز پیر نمی شود. یعنی شما همان ارگاسمی را در سن 90 سالگی تجربه خواهید کرد که در نوجوانی تجربه می کنید.
2
 
3-  برون آیی یک شخصیت در کارتون The simpsons:آقای اسمیتر، یکی از شخصیت های کارتون The Simpsons سرانجام در فصل 27 این کارتون به عنوان یک مرد همجنسگرا برون آیی کرد. ظاهرا سفر این شخصیت برای پذیرش گرایش خود نقش بزرگی در این فصل از این کارتون دارد.
3
4- ملاقات پاپ فرانسیس با قربانیان آزارجنسی کودکان: پاپ فرانسیس سرانجام در ملاقات اش با قربانیان آزارجنسی کودکان، در باره موضوع ازدواج همجنسگرایان سخن گفت. وی به اسقف های آمریکایی که جرائم کشیش های بچه باز را مخفی می کنند به جای آنکه به پلیس خبر دهند؛ هشدار جدی داد. وی همچنین در ملاقات اش با اسقف ها به قانون ازدواج همجنسگرایان اشاره کرد و آن را حقیقتی دانست که مسیحیان باید با آن زندگی کنند و از اسقف ها خواست تا انرژی خود را صرف شکایت کردن از آن نکنند.
4
5-  ستاره سریال Who’s The Boss راز خود را فاش کرد:دنی پنتائورو، ستاره سریال Who’s The Boss که مدت هشت سال پخش آن طول کشید در برنامه اپرا فاش کرد که بیش از یک دهه است که با رازی زندگی می کند و آن این است که وی HIV+ دارد. این اولین بار نیست دنی پنتائورو یک راز شخصی را فاش می کند وی در سال 1997 به عنوان یک مرد همجنسگرا برون آیی کرد اگرچه خود وی در این رابطه می گوید که من را آشکار کردند و خودم چنین قصدی نداشتم.
5
6- سخنان پاپ فرانسیس در رابطه با آزادی مذهب: از پاپ فرانسیس سوال شد که آیا وی از افرادی که (حتی ماموران دولت) به دلیل اعتقادات مذهبی برخلاف قانون کشور عمل کرده اند و از ثبت ازدواج همجنسگرایان خودداری می کنند، حمایت میکند؟
وی در این مورد که اشاره به پرونده کیم داویس داشت از او دفاع کرد و گفت، این جز حقوق بشر است که اگر افرادی نمی خواهند، بتوانند از دادن مدرک ثبت ازدواج همجنسگرایان خودداری کنند.
6
7- دیدگاه رئیس جمهور زیمباوه به همجنسگرایی: رئیس جمهور زیمباوه به سازمان ملل گفت: ما گی نیستیم.
وی افزود که کشورش از افزودن قوانین حقوق بشری “جدید” که با ارزش های جامعه اش همخوانی ندارد خودداری می کند. سال گذشته نیز وی برعلیه ازدواج همجنسگرایان سخن گفت آن را عملی غیر انسانی خواند و تهدید کرد که هر دیپلماتی را که از حقوق اقلیت های جنسی سخن بگوید بیرون می اندازد.
7
8- بیانیه مشترک 12 نهاد سازمان ملل متحد: برای پایان بخشیدن به تبعیض و خشونت علیه اقلیت های جنسی به سازمان ملل ملحق شوید.  12 نهاد سازمان ملل متحد امروز 29 سپتامبر (ILO, OHCHR, UNAIDS Secretariat, UNDP, UNESCO, UNFPA, UNHCR, UNICEF, UNODC, UN Women, WFP و WHO) در بیانیه مشترک بی سابقه ای خواستار پایان بخشیدن به تبعیض و خشونت علیه اقلیت های جنسی شدند.
این بیانیه به شش زبان در دسترس عموم قرار گرفته است. برای مطالعه آن به ادامه خبر مراجعه کنید.
8
9- گزارشی از گفتگوهای منطقه ای در مورد حقوق بشر اقلیت جنسی و بهداشت در آسیا و اقیانوس آرام:
این گزارش حاوی اسناد و مدارک ارائه شده و بحث شده در طول گفتگوهای منطقه ای در مورد حقوق بشر و بهداشت اقلیت جنسی در آسیاو اقیانوس آرام، که در تاریخ 25-27 فوریه 2015 در مرکز کنفرانس سازمان ملل در بانکوک، تایلند برگزار شد، است.
این گفتگوی منطقه ای با حضور بیش از 200 شرکت کننده از 30 کشور برگزار شد. یک گام مهم در ایجاد اجماع و تقویت جنبش برای تغییر حقوقی و اجتماعی و پیشبرد حقوق بشر مردم اقلیت جنسی در آسیا و اقیانوس آرام بود.
9
10- کمک میلیونی لمونی اسکینت به سازمان Planned Parenthood:دانیل هندلر، که طرفدارانش وی را با نام لمونی انسیکت می شناسند. نویسنده معروف “ماجراهای بچه های بدشانس” است که در ایران با نام “بدبیاری ها” هم منتشر شده است. وی مبلغ یک میلیون دلار به سازمان Planned Parenthood کمک مالی کرد. این سازمان که غیرانتفاعی است ارائه دهنده بهداشت باروری و همچنین خدمات سلامت مادر و کودک است. این سازمان همچنین در زمینه اطلاع رسانی و کمک رسانی به اقلیت جنسی فعالیت می کند.
10
11-  گروه های ضد ازدواج همجنسگرایان و تلاش خبرنگاران برای مصاحبه: گروه ضد ازدواج همجنسگرایان با نام Marriage Alliance در استرالیا مدعی هست که رسانه ها به اندازه طرفداران حقوق اقلیت جنسی به آنها بها نمی دهند. در ادامه ماجرای یک خبرنگار را می خوانید که 17 مرتبه درخواست مصاحبه به این گروه فرستاد اما به جز بار اول که قرار مصاحبه لغو شد، تمام تلاش های بعدی او بی پاسخ باقی ماند.
11
12- یک بازی کامپیوتری ساده در رابطه با آشکارسازی: نیکی کَسِی، سازنده یک بازی کامپیوتری است که به خوبی نشان میدهد چگونه آشکارسازی می تواند زندگی یک انسان را برای همیشه تغییر دهد.
وی که خود از یک خانواده بسیار محافظه کار آسیایی است از تجربه برون آیی خود برای ساخت این بازی استفاده کرده است.
اگر میخواهید این بازی را تجربه کنید به لینک زیر مراجعه کنید.
21
13- جنسیت ایکس: اغلب مصاحبه‌شوندگانی که در خانواده‌های غیرمذهبی یا با اعتقادات مذهبی نه چندان سخت‌گیرانه بزرگ شده‌اند، گفته‌اند که نسبت به علایق و احساسات جنسی خود نسبت به هم‌جنسان‌شان احساس گناه نمی‌کرده‌اند. اما در موارد دیگر، تعالیم دینی خانواده و تأکید آنها بر حرام بودن علاقه به هم‌جنس، افراد را به طور جدی دچار حس گناه کرده است.
دنیا روایت می‌‌کند:
«من با مادرم خیلی رابطه‌ام خوب بود. خیلی مادرم را دوست داشتم. یعنی شاید تنها کسی که تو خانه برایش درد دل می‌کردم مادرم بود. آمدم بهش گفتم ]که عاشق دختر شده‌ام[، خواستگار هم تا دلت بخواهد داشتم. خیلی شیطان بودم. مادرم دو سه تا کشیده بهم زد گفت یعنی چه؟ این حرف‌ها چیه؟ خدا قهرش می‌گیرد. فردا فلانت می‌کنند. آویزانت می‌کنند. خدابیامرز بسیار مذهبی بود. من راستش را بخواهی ترسیدم. خیلی ترسیدم. یعنی ان‌قدر ترسیدم که فکر می‌کردم هر لحظه هر دختری را نگاه می‌کنم، الان خدا من را سوسک می‌کند. دو هفته بعد [دختری که عاشقش شده بودم]، خودش راغب شد، بوسیدمش. ان‌قدر لذت به من داد که با خودم گفتم خداوند خیلی برای من عزیز است، ولی این فکر را که سوسک می‌شوم و همه را گذاشتم کنار. گفتم بگذار بشوم… مادرم این‌ها فهمیدند، یعنی تلفنی صحبت می‌کردم، مادرم که فهمید خیلی ناراحت شد. خیلی باهام دعوا کرد، گفت خدا شفا می‌دهد، خدا بزرگ است. گفت از خدا بخواه بهت کمک کند که این مسئله را بگذاری کنار. من نمی‌توانم بفهمم این چیزی که تو داری به من می‌گویی، یا داری دروغ می‌گویی، یک پسری را دوست داری، نمی‌خواهی حالا با این فلانی ازدواج کنی، من نمی‌توانم درکت کنم. نمی‌توانم بفهممت. اما هرچیزی که هست نماز بخوان، از خدا بخواه بگذاری کنار. به خدا نماز جعفر طیار خواندم. چهار هفته نماز جعفر طیار خواندم.»
لینک کتاب جنسیت X، از انتشارات مشترک شش رنگ (شبکه لزبین ها و ترنس‌جندرهای ایرانی) و «عدالت برای ایران» نسخه پی دی اف :
http://goo.gl/4s3ZsS
22
14- ناپیدایی مردان ترنسجندر در رسانه ها: بر اثر فعالیت های افراد ترنسجندر شناخته شده ای مانند لاوندر کاکس و کتلین جنر، آگاهی رسانی درباره مشکلات ترنسجندرها در حال افزایش است اما در این میان هنوز گروهی هستند که نادیده گرفته شده اند و آن مردان ترنسجندر هستند. جیک گراف که یک فیلمساز مرد ترنسجندر است در این رابطه می گوید: درحالیکه مجله ها، بارها و کلاب ها و حضور گسترده ی آنلاین برای زنان ترنسجندر وجود دارد. یک فقدان بزرگ منبع و اجتماع برای مردان ترنسجندر وجود دارد.
گراف اولین مرد ترنسجندری است که تصویرش بر روی جلد مجله همجنسگرایان QX قرار گرفته است.
13
15- تولید اولین انیمیشین با شخصیت اصلی ترنسجندر: انیمیشین Gen Zed اولین سری انیمیشین است که دارای شخصیت اصلی ترنسجندر است. ماجرا از این قرار است که گروهی از بازی کننده های آنلاین با هم آشنا می شوند و چون نمی خواهند که جزئی از افراد دارای ژن X و ژن Y باشند تصمیم میگیرند با هم در خانه ای مشترک زندگی کنند و نام خود را ژن Z بگزارند.
مصاحبه با هایدن بلک، نویسنده، کارگردان و خالق این انیمیشین را از اینجا بخوانید:
http://bit.ly/1Lnjmtg
15
16- فوتبال زنان ایران و اتهاماتش: فیفا، ادعا کرده است که هشت مرد در تیم بانوان فوتبال ایران حضور دارند. و گفته است که بر روی بازیکنان، تست تعیین جنسیت انجام خواهد گرفت. جالب است که مجری شبکه the young turks ادعا می کند که ایران بسیار ذهن بازی برای افراد ترنسجندر دارد و بعضی از این بازیکنان مرد، در واقع زنان ترنسجندر هستند که در میانه تغییر جنسیت هستند! و چون کشور ایران بسیار به افراد ترنسجندر اهمیت می دهد به این افراد اجازه داده تا در تیم زنان حضور داشته باشند!!
شایعه و اخبار استفاده از بازیکن مرد در تیم زنان ایران موضوع تازه ای نیست و سال گذشته مسئولان از حضور چهار مرد در این تیم سخن گفتند.
16
17- بیانیه واتیکان در رابطه با ملاقات پاپ فرانسیس و کیم داویس: واتیکان در بیانیه ای اعلام کرد که پاپ فرانسیس هرگز از کیم داویس دعوت نکرد تا با وی ملاقات کند و اصلا تا پیش از آن وی را نمی شناخت.
این بیانیه در رابطه با بازتاب های ملاقات کوتاه پاپ و کیم داویس صادر شد.
واتیکان اعلام کرد:
پاپ در گفتگویش با خانم داویس وارد جزئیات، مسائل او نشد و ملاقات این دو را نباید نشانه حمایت پاپ از خانم داویس و عملکردهایش دانست.
براساس اعلام واتیکان، پاپ فرانسیس، خانم داویس را همراه یک گروه ملاقات کرد و وی را نمی شناخت و تنها سلام کرد و به حرکت ادامه داد.
17
18- 15 نشانه که مشخص می کند شما در یک رابطه سالم با شریک خود هستید:
1- شما گفتگو می کنید نه دعوا
2-موضوعات مهم را از طریق صحبت کردن حل می کنید بدون اینکه کسی از طرفین گریه کند یا مانع صحبت دیگری شود.
3- به ندرت عصبانی به رختخواب می روید.
4-سکوت بین شما دو نفر، ناراحت کننده نیست.
5- وقتی چیزی یکی از طرفین را اذیت می کند هرگز آن را در درون خود نگه نمی دارد تا چرک کند.
6- همدیگر را در چیزهایی که به آن علاقه دارید حمایت می کنید حتی اگر آن چیز علاقه شما نباشد.
7- وقتی یکی از طرفین برنامه ی بیرون رفتن بدون حضور دیگری می چیند. ناراحت نمی شوید.
8- بدون هیچ مشکلی، می توانید آزادانه از جذاب بودن زنان دیگر صحبت کنید.
9- هیچ شرمندگی در مورد تاریخچه جنسی و روابط شما وجود ندارد.
10- دوستی با شریک های قبلی تان، تهدیدی محسوب نمی شود.
11- هیچ کدام، در مورد استایل طرف مقابل، نظر منفی نمی دهند.
12- رمز تلفن های همدیگر را می دانید. ( نشان دهنده اعتماد بین طرفین است و قدم بزرگی در یک رابطه محسوب می شود. توصیه می شود این مورد را در مورد روابط تازه شکل گرفته شده به کار نبرید. اگر فردی نسبت به حفظ حریم شخصی خود حساسیت بالاتری دارد درک کنید و اجازه دهید تا با شناختی که در طول زمان به دست می آید اعتماد شکل بگیرد.)
13- اما هرگز از رمز عبور تلفن شریک تان استفاده نمی کنید مگر در حضور وی و با درخواست وی.
14- و وقتی وارد تلفن وی شدید. جاسوسی نمی کنید.
15- در مورد اینکه به چه کسانی پیام، ایمیل و زنگ می زنند نگران نیستید.
18
19- دستگیری دو زن به اتهام همجنسگرایی در اندونزی: دو لزبین در آچه، اندونزی تحت قوانین شرع دستگیر شدند. در انتهای شمالی سوماترا، در استان آچه، اندونزی قوانین شریعت اسلامی بر خلاف سایر نقاط کشور اجرا می شود. این دو زن 18 و 19 ساله هستند. و به دلیل اینکه همدیگر را بغل کرده بودند به جرم لزبین بودن بازداشت شدند. دیده بان حقوق بشر خواستار آزادی سریع این دو زن شده است.
19
20- طرح جدید موسسه ملی بهداشت آمریکا: موسسه ملی بهداشت آمریکا (NIH) در حال توسعه یک طرح استراتژیک برای هدایت تلاش ها و اولویت های خود در حوزه اقلیت های جنسی و جنسیتی (SGM) است. و به دنبال نظرات محققان در دانشگاه و صنعت، متخصصان مراقبت های بهداشتی، حامیان بیماران و سازمان های حامی سلامت، سازمان های علمی و حرفه ای، سازمان های دولتی، و دیگر اعضای علاقه مند به اجتماع است.
18.1
21- اخراج یک کشیش رده بالا از واتیکان به دلیل همجنسگرایی: کریستوف چارامسا، یک کشیش لهستانی زاده رده بالا در واتیکان است که پس از آنکه اعلام کرد که مردی همجنسگرا است و در یک رابطه عاشقانه و موفق با مردی که دوستش دارد قرار دارد. توسط واتیکان از سمت خود برکنار شد. واتیکان این عمل وی را غیرمسئولانه و بسیار جدی نامید. این درحالی است که این کشیش 43 ساله برای توضیح این عمل خود گفته است که قصد داشته تا نگرش “بدوی” کلیسا نسبت به همجنسگرایان را به چالش بکشد.
20

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *