گوگل پلاس، امکان نامحدود برای گزینش جنسیت در اختیار کاربران قرار داد

شبکه‌ی اجتماعی گوگل گزینه‌های تعیین جنسیت را برای کاربرانش تغییر داده و گزینه های نامحدودی در اختیار آن‌ها قرار داده است.
 
این گزینه‌ها موجب تناسب فیس‌بوک با نیازهای افراد بیشتری از جمله ترانس‌ها و افراد دوجنسی‌ که در تعاریف دو قطبی جنسیتی قرار نمی‌گیرند،  کرده بود. این افراد همواره مجبور بودند یکی از دو گزینه‌ی موجود را انتخاب کنند یا به کل از پر کردن بخش جنسیت چشم پوشی کنند.
این امکان هفته‌ی پیش به گوگل پلاس نیز اضافه شد، به این معنی که کاربران می‌توانند از هر اصطلاحی که با آن هویت خویش را تعریف می‌کنند، جنسیت خود را در سایت تعیین کنند.
GooglePLiis
این امکان جایگزین دوگانه ی «زن»، «مرد» و «دیگر» شده است.
در حالی که گزینه‌های پیشین همچنان برقرار هستند، گزینه‌ی “ایجادی” به کاربران اجازه می‌دهد که هر کلمه‌ای را آزادانه برای تعیین جنسیت خود استفاده کنند همچنین هر ضمیر ساختگی که برای خود مناسب می بینند در مشخصات خود وارد کنند.
فیس‌بوک در آغاز سال جاری گزینه‌های انتخابی جنسیتی را به جای محدود کردن کاربران  به انتخاب میان «مرد» و «زن» معرفی کرده بود.
سیستم فیس‌بوک، با وجود اینکه طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها را در اختیار کاربرانش قرار داده است، به منظور جلوگیری از سو‌ءاستفاده امکان تعریف آزادانه‌ی گزینه توسط کاربر را به او نداده است.
منبع: پینک نیوز
 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *