حضور شش رنگ در كنفرانس جهاني أقليت هاي جنسي

ilga
27 امین کنفرانس بین المللی ایلگا – مجمع بین المللی لزبین ها، گی ها، بایسکشوال ها، ترنس ها و دوجنسی ها – امسال با عنوان “استعمار زدایی از بدن” در مکزیک در تاریخ 27-31 اکتبر برگزار خواهد شد. شادی امین به نمایندگی از شبکه ی لزبین ها و ترنس های ایرانی (شش رنگ) در این همایش جهانی شرکت خواهد کرد.
در این کنفرانس سازمان های عضو، هیئت اجرایی، و دیگر حامیان گرد هم می آیند تا به تعیین استراتژی، ایجاد روابط سازنده، عضو گیری، ارائه ی پیشنهادات و تغییرات احتمالی در اساسنامه و رأی گیری برای انتخاب معاون مدیر، مدیر حوزه ی زنان و مدیر بخش ترنس بپردازند.
ایلگا یک فدراسیون جهانی است که در سال 1987 پایه گزاری شده است و در آن 1100 سازمان از 110 کشور که در زمینه ی حقوق اقلیت های جنسی فعالیت می کنند عضویت دارند. این تشکل مردمی به عنوان یک نهاد مشاوره ای با سازمان ملل و دولت ها همکاری می کند. از زمان تأسیس، ایلگا تا کنون در سه قاره ی جهان کنفرانس برگزار کرده است که در آن بین 300 تا 450 نماینده از سازمان های فعال در حوزه ی اجتماعی به مدت یک هفته گرد هم آمده اند. حضور مقامات رسمی، قانون گزاران، مدیران مؤسسات تعاونی و نمایندگان دفاتر سازمان ملل در همایش های سالانه به غنی تر شدن مباحث و ارائه ی راه حل های بهتر کمک می کند.
 
تاریخچه ی مختصر از ایلگا
ایلگا اولین بار با عنوان “جامعه ی بین المللی مردان همجنسگرا” در ماه آگوست سال 1978 در طی کنفرانسی به نام “کمپین برای برابری حقوق همجنسگرایان” در شهر کاونتری انگلیس شکل گرفت. در سال 1986 این نام به جامعه ی بین المللی لزبین ها و گی ها تغییر یافت. ایلگا نقش بسزایی در تصمیم سازمان جهانی مبنی بر خارج کردن همجنسگرایی از لیست بیماری ها داشته است، همچنین اولین سازمان لزبین و گی بوده است که در سال 1994 به طور رسمی به عنوان یک سازمان مردم نهاد به مقام مشاور در سازمان ملل دست یافته است. در سال 2011 ایلگا گزارشی از همجنسگراستیزی حمایت شده از طرف دولت ها به همراه یک نقشه شامل 76 کشور که در آن رابطه ی همجنسگرایانه میان دو فرد بالغ جرم محسوب می شود را منتشر کرد. ایلگا و بخش اروپایی ایلگا به منظور اضافه کردن جامعه ی اینترسکس (دوجنسی)، به تنها کنفرانس جهانی که از سال 2011 با شرکت فعالان دوجنسی و سازمان های درگیر برگزار می شود کمک مالی کردند. سومین انجمن بین المللی دوجنسی ها در جزیره ی مالت با حضور 34 فرد به نمایندگی از 30 سازمان از همه ی قاره ها برگزار شد. اعلامیه ی پایانی این نشست علاوه بر تصدیق وجود افراد اینترسکس و تأیید دوباره ی اعلامیه های پیشین به پایان دادن تبعیض علیه افراد دوجنسی و تضمین حق سلامتی بدن فرد، استقلال فیزیکی و حق تعیین سرنوشت تأکید کرد.
اخبار ارسالی از بیست و هفتمین کنفرانس بین المللی ایلگا را می توانید در روزهای آتی از همین صفحه دنبال کنید.
 
 
 
 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *