رهبر جنبش ملی قزاقستان: «افراد همجنسگرا را می توان از طریق تست "فساد" در خون شناسایی کرد.»

Dauren_Babamuratov
رهبر جنبش ملی قزاقستان گفت که افراد جوان با شلوارهای رنگی که در مراکز خرید وقت گذرانی می کنند باید مورد آزمایش خون قرار گیرند. این سیاستمدار قزاق گفت که اقلیت های جنسی را می توان به راحتی از طریق تست “فساد” در خون شناسایی کرد.
داران باباموراتوف، رهبر جنبش ملی “بولاشاک” این سخنان را در یک کنفرانس خبری در هفته گذشته در فراخوانی در حمایت از منع قانونی حضور اقلیت های جنسی در ادارات دولتی و خدمت در ارتش و همچنین جلوگیری از گسترش تبلیغات توسط این افراد، اعلام کرد. به نقل از او گفت:  “ما تا جایی سهل انگاری کردیم و در جلوگیری از این افراد کوتاهی کرده ایم که آنها دیگر تمایل جنسی شان را پنهان نمی کنند. هر کسی می تواند جمعیت  زیادی از این افراد را در مراکز خرید مشاهده کند، اینها افراد جوان با شلوارهای رنگی هستند و این به این معناست که آنها دیگر ترسی از پنهان کردن تمایل جنسی خود ندارند. به نظر من شناسایی یک فرد همجنسگرا توسط دی ان ای او بسیار آسان است. یک تست خون می تواند حضور فساد و انحطاط را در این افراد نشان دهد. متاسفانه سرکوب فعالیت های اقلیت های جنسی در قزاقستان کاری بس دشوار است چرا که در کشور ما هیچ قانونی برای منع چنین فعالیت هایی وجود ندارد و این به معنای افزایش همجنسگراییست.”
او همچنین گفت “پایتخت سابق کشورقزاقستان، شهر آلماتی، چهارده کلوپ و بار مختص همجنسگرایان داشته است و به عنوان پایتخت همجنسگرایان در آسیای مرکزی شناخته شده بوئ.”
روزنامه نگار و فعال قزاقی، ژانار سکربایوا گفت: ” در قزاقستان پروپاگاندا (تبلیغات) در زمینه همجنسگرایی وجود ندارد، ولی بی شک هموفوبیا  وجود دارد. موضوع ازدواج همجنسگرایان در قزاقستان هرگز مطرح نشده و هیج کس در صدد بهبود زندگی همجنسگرایان برنیامده است. هیچ گاه سخنرانی عمومی در رابطه با همجنسگرایی یا رژه و فستیوال همجنسگرایان در قزاقستان برپا نشده است. ولی هموفوبیا و تبعیض و پایمال کردن حقوق زنان به طور قطع وجود داشته است. همجنسگرایی یک نوآوری غربی نیست و این افراد حتی از افراد دگرجنسگرا نیز سنتی تر هستند. گرایش به همجنس از آغاز تاریخ و در رم باستان و یونان باستان نیز وجود داشته است، و تنها نگرش در باره آن در طول تاریخ متفاوت بوده است.”
ماه گذشته در پوستری مربوط به بک گی بار در شهر آلماتی که شاعر روس الکساندر پوشکین و آهنگساز قزاق کورمانگازی ساگیربایولی را در حال بوسه به نمایش گذاشته بود موجی از خشم را در دولت شوروی سابق بر انگیخت 
منبع:
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *