ازدواج زوج لزبین امریکایی در ۹۰ سالگی

Lesbian-90th-Couple-Marriage-1

یک زوج لزبین که در آغاز دهه‌ی نود سالگی زندگی‌شان به سر می‌برند، پس از ۷۲ سال با هم بودن، به عقد یکدیگر درآمدند.

به گزارش “تقاطع” و به نقل از “دیلی-میل”، روز شنبه (۶ سپتامبر-۱۵ شهریور)، “ویوین بویاک” و “آلیس نانی دوبز”، مراسم ازدواج خود را در کلیسای “فرست کریستین” شهر داونپورت در ایالت “آیوا”ی امریکا برگزار کردند.

خانم بویاک ۹۱ ساله و خانم دوبز ۹۰ ساله، در طول مراسم بر روی ویلچرهای‌شان در کنار یکدیگر نشسته بودند.

کشیش “لیندا هانسکر” خطاب به گروه کوچکی از دوستان نزدیک و اعضای خانواده‌ی این زوج که در مراسم شرکت کرده بودند گفت: «این یک جشن برای چیزی است که می‌بایست خیلی وقت پیش اتفاق می‌افتاد.»

این دو زن، در جوانی در شهر محل زندگی‌شان، “ییل” با هم آشنا شدند. بعد در سال ۱۹۴۷ با هم به “داونپورت” رفتند؛ جایی که خانم بویاک در در مدرسه‌ای تدریس می‌کرد و خانم دوبز، به کار حساب و کتاب در یک شرکت مشغول بود.

به گفته‌ی “دوبز”، آن‌ها در طول این سال‌ها با یکدیگر از زندگی‌شان لذت بردند؛ به تمام ۵۰ ایالت امریکا و استان‌های کانادا سفر کردند؛ و دو بار هم انگلستان را دیدند.

بویاک هم گفت: «برای این‌که یک رابطه به مدت ۷۲ سال حفظ بشود، عشق و کار زیادی لازم است.»

این زوج اضافه کردند که هیچ‌وقت برای باز کردن فصل تازه‌ای در زندگی دیر نیست.

“جری ییست” ۷۲ ساله که دوست قدیمی این زوج هم‌جنس‌گرا است نیز در این مراسم گفت: «من این دو را در تمام زندگی‌ام یعنی از زمانی که نوجوانی بودم و در حیاط‌شان کار می‌کردم، می‌شناسم و می‌توانم به شما بگویم که آن‌ها “خاص” هستند.»

گفتنی است ازدواج هم‌جنس‌گرایان از سال ۲۰۰۹ در ایالت آیوا قانونی شد. هم‌اکنون در ۱۹ ایالت امریکا و واشنگتن‌ دی.سی پایتخت این کشور، هم‌جنس‌گرایان می‌توانند با هم ازدواج کنند.

منبع: تقاطع

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *