دو وزیر زن کابینه کلمبیا رابطه هم‌جنس‌گرایانه‌ خود را تایید کردند

Gina-Cecilia

سیسیلیا آلوارز، وزیر بازرگانی کلمبیا، روز پنج‌شنبه‌ی گذشته (۲۸ آگست-۶ شهریور) برای نخستین‌ بار درباره‌ی رابطه‌‌ی هم‌جنس‌گرایانه‌اش با جینا پارودی، وزیر آموزش این کشور به صورت عمومی صحبت کرد.

به گزارش “تقاطع” و به نقل از خبرگزاری فرانسه، خانم آلوارز در یک مصاحبه‌ی رادیویی وقتی درباره‌ی پیامدهای سیاسی داشتن یک زوج لزبین در دولت “خوان مانوئل سانتوس” مورد پرسش قرار گرفت، با بیان این‌که «تمایلات جنسی، ربطی به کارهای دولت ندارد» گفت که این سوال «بی‌ربطی» است.

او اضافه کرد: «من از خودم می‌پرسم چرا این سوال‌ها هرگز از مردها پرسیده نمی‌شود. چه تعداد مرد در کابینه‌ها بوده‌اند که مثل ما به هم‌جنس‌شان گرایش داشته‌اند؟ من نمی‌توانم آن چیزی را که هستم انکار کنم و رییس جمهوری نیز به عنوان یک انسان، فقط درباره‌ی توانایی‌هایم با من صحبت می‌کند و هرگز خودش را درگیر مسائل شخصی ما نکرده است.»

رابطه‌ی بلندمدت میان “آلوارز” ۶۱ ساله و “پارودی” ۴۰ ساله، مساله‌ی پنهانی در بین مردم کلمبیا نبوده اما این برای اولین بار است که یک مقام کلمبیایی آن هم در سطح وزیر، درباره‌ی هم‌جنس‌گرا بودنش به طور عمومی صحبت می‌کند.

این اظهارات در همان روزی بیان شد که دادگاه قانون اساسی کلمبیا، به صورت محدود، مجوز فرزندخواندگی را برای زوج‌های هم‌جنس‌گرا در این کشور صادر کرد.

بر اساس رای این دادگاه که در خصوص زنی هم‌جنس‌گرا به نام “آنا لیدرمن” صادر شده، شریک هم‌جنس‌‌گرای این زن،‌ “ورونیکا بوترو” که برای مدت طولانی با او بوده، می‌تواند دخترش را به فرزندی خود بپذیرد.

هرچند که این رای می‌تواند در موارد مشابه و برای زوج‌های لزبین مورد استناد قرار بگیرد، اما هنوز زوج‌های مرد هم‌جنس‌گرا اجازه‌ی فرزندخواندگی را نخواهند داشت.

این حکم که گامی رو به جلو به شمار می‌آید، در ادامه‌ی تصویب شماری دیگر از قوانین مشابه به نفع هم‌جنس‌گرایان در کشورهای امریکای لاتین در ماه‌های گذشته صادر شده است.

منبع: رادیو زمانه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *