لزبین ها بیشتر از زنان در روابط دگرجنس­خواهانه به ارضاء جنسی می رسند

تحقیقات نشان می دهد لزبین ها سکس بهتری نسبت به زنان دگرجنس­خواه دارند
orgasms
یک پژوهش که به تازگی در مجله ­ی داروی سکس منتشر شده تأثیر گرایش جنسی بر تعداد ارگاسم را در مردان و زنان مجرد مورد بررسی قرار داده. محققان  پاسخ 6151 پرسشنامه را که از سال 2011 در اینترنت منتشر کرده بودند جمع آوری کردند. سن افراد پاسخ دهنده بین 21 تا 65 سال است.  سپس آنها پرسش­نامه افرادی که خود را در آن مجرد معرفی کرده­ اند؛ 1353 زن و 1497 مرد که در 12 ماه گذشته رابطه جنسی داشته­­ اند را جمع­ آوری کرده و مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. از شرکت کنندگان خواسته شده بود که جنسیت، گرایش جنسی و درصد تعدادی که با پارتنر سکسی “آشنا” خود ارگاسم می شوند را بین صفر تا صد بنویسند. با وجود اینکه میزان ارگاسم مردان وابسته به گرایش جنسی نبود – مردان دگرجنسگرا تعداد ارگاسم خود را 85.5 درصد گزارش دادند، مردان همجنسگرا 84.7 درصد و دوجنسگرایان 77.6 درصد – پاسخ زنان اختلاف بالایی را نشان می داد. در حالی که زنان دگرجنس­ خواه میزان 61.6 در صد را گزارش دادند و زنان دوجنسگرا 58 درصد، این مقدار برای زنان همجنسگرا 74.7 درصد بود.
در متن تحقیق به عنوان علل احتمالی این تفاوت به چنین عواملی اشاره شده ­است: “زنانی که خود را همجنس­ خواه معرفی می کنند با بدن زن راحت ­تر بوده و به آن آشناترند به همین خاطر به طور میانگین مهارت بیشتری در به ارگاسم رساندن پارتنر سکسی خود دارند.” از دلایل دیگر، طولانی ­تر بودن زمان سکس، نگرش دو طرف نسبت به جنسیت، نقش ­های جنسیتی غالب هنگام سکس واژنی و اختلاف هورمونی احتمالی عنوان شده­ اند.
مؤلف این تحقیق، آر گارسیا، که استاد انستیتو کینسی و یکی از مدیران در دانشگاه ایندیانا می باشد تأثیرات و کاربرد نتیجه ­ی این تحقیق را برای هافینگتون پست به طور کتبی چنین توضیح می دهد.
“ما اطلاعات ناچیزی در مورد ارتباط ارگاسم با گرایش جنسی در مردان و زنان در سنین مختلف داریم.” و ادامه می دهد: “درک کردن عواملی که در تنوع در میزان اورگاسم  در میان اقلیت­های جنسی تأثیر دارند می تواند در زمینه ­ی تراپی [نه برای تغییر گرایش] برای افرادی که دگرجنس­خواه نیستند به درمانگران یاری رساند.”
او گفت، تحقیقاتی از این دست می­ توانند درک بهتری از ارگاسم بهتر به همه­ افراد بدهند.
“علاوه بر این از آن جهت که نداشتن ارگاسم معمولاً به عنوان یک مسئله­ متداول و نامطلوب مطرح می شود، بیشتر دانستن راجع به ارگاسم در روابط همجنسگرایانه می تواند به بهتر شدن روابط  زنان و مردان چه در روابط هتروسکسوال چه هموسکسوال کمک کند. و نهایتاً، نتیجه­ این تحقیقات می تواند به بالا بردن سطح آگاهی و بهداشت سکسی بهتر کمک کند.”
گفت و گوی هافینگتون پست با جنیفر بلاک؛ نویسنده کتاب باز: عشق، سکس و زندگی در ازدواج باز

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *