اعدام دو متهم به لواط در شیراز

10588753_10204310821391634_782479567_n
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه ی فارس، صبح چهارشنبه 15 مرداد دو نفر به نام عبدالله ق و سلیمان ق به اتهام ارتکاب جرم لواط همراه با دو زندانی دیگر اعدام شدند.
بر اساس این گزارش که با تیتر “حکم اعدام 4 شرور در شیراز اجرا شد” منتشر شده، این دو به اتهام ارتکاب جرم لواط از سوی شعبه دوم دادگاه کیفری استان فارس به اعدام محکوم شده بودند که پس از تأیید این حکم در دیوان عالی و تنفیذ از سوی رئیس قوه قضاییه، حکم در شیراز اجرا شد.
Iran
این در حالیست که به گزارش خبرگزاری ایلنا رئیس قوه ی قضاییه، آیت الله صادق آملی لاریجانی روز دوشنبه 20 مرداد اعلام کرد: “ما به همجنس بازان اجازه مانور در کشور را نمی دهیم، اما اینکه گفته می شود آنها را به اعدام مجازات می کنیم هم دروغ است.در مسائل جنسی بنای نظام و اسلام جستجو نیست.” او که در همایش روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور سخن می گفت، ابراز کرد که نظام جمهوری اسلامی در رابطه با مسائل حقوق بشری شرایط خاص خود را دارد و طبق قانون اساسی قوانین باید برخواسته از تعالیم اسلامی باشد بسیاری از ایرادات و اشکالاتی که در زمینه حقوق بشر به ایران می گیرند برگرفته از مسائل شرعیست.
ایران از معدود کشورهای جهان است که در آن همجنسگرایان با خط محکومیت به اعدام به دلیل رابطه جنسی مواجه هستند و سالیانه تعداد زیادی از همجنسگرایان به کشورهای دیگر پناهنده می شوند.
سازمان دیده‌بان حقوق بشر در گزارش مفصلی که سال ۲۰۱۰ در رابطه با «وضعیت همجنسگرایان و دیگر اقلیت‌های جنسی در ایران» منتشر کرد، می‌گوید که به دلیل غیرعلنی برگزار شدن جلسات دادگاهی که به «مسائل اخلاقی» می‌پردازند، تعیین تعداد دگرباشانی که در ایران به دلیل روابط همجنسگرایانه محکوم و اعدام می‌شوند، دشوار است و در بسیاری موارد افراد دارای روابط همجنسگرایانه تحت عنوان “تجاوز” اعدام می شوند. در گذشته یکی از معدود مواردی که اتهام افراد اعدام شده به صراحت همجنسگرایی اعلام شده بود اعدام سه مرد همجنسگرا در شهریور ماه سال 90 در اهواز بود که طی آن روابط عمومی دادگستری استان خوزستان، پس از به دار آویخته شدن این سه نفر مستند قانونی این حکم را مواد 108 و 110 قانون مجازات اسلامی عنوان کرده بود. ماده 108 قانون مجازات اسلامی تعریف لواط است و ماده 110 می گوید که «حد لواط در صورت دخول قتل است.» پیش از آن نیز در سال 1384 روزنامه کیهان از اعدام دو مرد به جرم لواط  در میدان شهید باهنر شهر گرگان در ملاء عام خبر داد.
منابع:
http://fars.isna.ir/Default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=30724
http://ilna.ir/news/news.cfm?id=194266
http://iipdigital.usembassy.gov/st/persian/texttrans/2011/04/20110427155331×0.1784893.html#axzz3ACwzB9rg
 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *