حضور همجنسگرایان و ترنسجندرهای ایرانی در جشن پراید استانبول

Screenshot 2014-06-25 10.59.24 (2)
6رنگ، 4  تیر 1392: پنل سخنرانی «نه به تغییر جنسیت اجباری»، پنجشنبه 5 تیر 1392(26 جون 214)  از سوی شبکه لزبین‌ها و ترنسجندرهای ایرانی (شش رنگ)، به عنوان بخشی از برنامه های جشن پراید(جشن افتخارهمجنسگرایان و ترنسجندرها و مبارزه با هموفوبیا و ترنس فوبیا) در استانبول برگزار می‌شود.
در این پنل که ساعت 2 بعد از ظهر روز پنجشنبه  آغاز خواهد شد، شادی امین، هماهنگ کننده شبکه شش رنگ، رها بحرینی فعال حقوق بشر و روما از همکاران لامبدا به زبان های فارسی، انگلیسی و ترکی سخنرانی می‌کنند.
رونمایی از گزارش انگلیسی تحقیق مشترک شش رنگ و عدالت برای ایران در مورد عمل های تغییر جنسیت و نقض حقوق همجنسگرایان و ترنسجندرها در در ایران بخش دیگری از این برنامه است.
اهمیت برگزاری جشن افتخار همجنسگرایان در ترکیه به عنوان کشوری مسلمان با نزدیکی‌های فرهنگی و جغرافیایی به ایران، حضور شمار زیادی از همجنسگرایان و ترنسجندرهای ایرانی که برای فرار از سرکوب و تحقیر دولتی به ترکیه پناهنده شده‌اند و آمد و رفت ایرانیان به ترکیه و تاثیرپذیری متقابل فرهنگی دو کشور از جمله دلایل برگزاری این برنامه در استانبول است.
از سوی دیگر تحقیق مشترک شش رنگ و عدالت برای ایران در مورد عمل های تغییر جنسیت و نقض حقوق همجنسگرایان و ترنسجندرها در در ایران از ترکیه و طی مصاحبه با همجنسگرایان و ترنسجندرهای ایرانی پناهنده در این کشور آغاز شد  از همین رو رونمایی از این گزارش نیز در استانبول و در جمع شماری از همین افراد خواهد بود.
این برنامه با همکاری و در همبستگی با نیروهای برگزار کننده ترک از جمله تشکل کائوس و همچنین لامبدای استانبول تدارک دیده شده است و با مارش همجنسگرایان و ترنس جندرها در روز یکشنبه هشتم تیر ماه (29 جون) پایان خواهد یافت. همجنسگرایان و ترنسجندرهای ایرانی نیز با صف مستقل خود در این مراسم مارش شرکت کرده و خواست‌ها و شعارهای خود را مطرح خواهند کرد.
ترکیه اولین کشور با جمعیت غالب مسلمان است که جشن پراید همجنسگرایان از سال 2013 در آن برگزار می شود. در حالی که اولین جشن پراید در این کشور با حضور 30 نفر برپا شد، در سال 2013 نزدیک به یکصد هزار نفر در این مراسم حضور داشتند و می توان از آن به عنوان بزرگترین مراسم اینچنینی در منطقه یاد کرد.
متن کامل گزارش را اینجا بخوانید.
خلاصه این گزارش را اینجا بخوانید.
  آدرس تماس و اطلاعات بیشتر:
آدرس محل برگزاری برنامه سالن جزایر در:
Hayriye Caddesi 12, Galatasaray,Beyoğlu, 34425 İstanbul) info@6rang.org www.6rang.org
شماره تماس با برگزارکنندگان برنامه: 00905061218699

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *